Liemannen på semester?!?
Ja, nu är det så att min sim dog av en komet, väntade ett helt sims dygn på att liemannen skulle komma men icke… Använde resetsim på simmen som inte existerade men ändå fanns med i listan av styrda simmar. Simmen kom då tillbaka. Testade att döda henne av hunger men fortfarande, ingen lieman!! Ganska frustrerande då hon nu legat på en park, död, i över två dygn!! :O Stackars barn som går dit för att leka men ser henne liggandes där :P Någon som varit med om detta eller vet hur man kan lösa det? Den nästan-döda simmen är med i min legacy och det är rätt viktigt för mig att ha hennes gravsten…
Ah, den här buggen igen… :(
Den togs upp för ett tag sedan också, av en person som råkade ut för liknande problem. Jag sökte efter lite lösningar och svar på problemet. Gör det igen och ser vad jag hittar…
Vissa påstår att det är en glitch som inte går att fixa och att man måste stänga av utan att spara, ladda om och prova igen.
Ett annat tips är att prova att köra resetsim på Liemannen. Minns jag inte fel ska man då skriva "Resetsim Lie Mannen". Det kan eventuellt fungera.
Det är allt jag hittar för stunden.. Kan söka lite mer på ämnet. Hittade roliga kommentarer angående det hela som fick mig att skratta, dock.. XD
Även om problemet i sig inte är ett dugg kul… :(
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Insåg precis att detta problemet var betydligt större än jag trodde…! Då jag varken kan välja alternativet ändra stad eller flytta ut någon då det står att ngn i hushållet håller på att dö fast alla går runt levande och välmående :(( Fy, hoppas inte detta förstör min legacy nu :'(( Testade det du sa Mitchika med resetsim Lie Mannen men det funkar inte… Ska också söka runt mer och se om jag hittar något som kan lösa problemet! Blir riktigt less på det här :'(
#2 Det sorgliga med Sims 3 är alla dess buggar… :(
Värre än mycket annat man har stött på i spelväg. (Jag åtminstone) Jag hoppas det går att lösa på något sätt… ska hålla ögonen öppna själv.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag tror att jag hade samma problem i min legacy, jag tror att jag löste det genom att skriva in testingcheats fusket och sen ta aktivera åldersövergång på den halft döda simmen. Kan också vara så att jag raderade simmen, men det tror jag inte. Jag fick gravstenen i vilket fall som :)
Hoppas att det löser sig :)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend