The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 3241 ggr
Emmy
0

Drömjobb :D

Vilka nya jobb får man i Drömjobb och vad gör man på dem? :)

Tufsenmilano
0

Spökjägare: När man är spökjägare så får man jaga spöken. Man jobbar mellan kl. 17.00 - 03.00 på natten. Då får man åka hem till hus och så får man klicka på spökerna och välja typ " Fånga" och så tar simmen fram en stor pistol och suger in spökerna i den. Sen desto högre upp i karriären du kommer, desto svårare blir det.

Detektiv: När du blir detektiv har du fri arbetstid. Du kan söka efter fall på datorn, eller på polisstationen. Men oftast kommer folk ringa dig på din telefon. När du fått ett fall får du oftast först åka hem till personen och intevjua den. Sedan kan man t.ex få åka till en annan person och intervjua den, och så fortsätter det så.

Brandman: När man är brandman är det inte så ovanligt att man får övernatta på stationen. Du måste vara på brandstationen när din arbetstid gäller. När det plötsligt börja tjuta på brandstationen betyder det att ni måste släcka en brand. Ibland är det bara små bränder, ibland stora. Du får släcka dom, och så får du betalt. Ibland tror jag att du får rädda simmar ur branden också…

Stylist/Tatuerare: Om du vill ge stadens simmar en ny look är detta jobbet för dig! I början får du tillbringa arbetsdagarna på salongen, där du får styla simmar efter deras önskemål. Alltså får du gå efter deras lilla "lista" på sidan, så dom kanske bara vill ha lite nya accesoarer, och då får du ge dom det! Om du annars bara stylar simmar på måfå så kan du ändra lite hur som helst. Men när du kommer upp i karriären så får du åka omkring i staden och styla simmar. Om du vill tatuera folk är det ungefär samma sak, fast du tatuerar dom. :)

Arkitekt: När du är arkitekt så är det bra att ha ett sådant där bord att teckna på. Då (tror jag, denna karriär har jag inte provat så mycket) Då ökar du dina "skills". :P Då får åka runt i staden och möblera om i folks hem, efter deras önskemål! Och du får pengar för det!! Underbara simsvärld..

Läkare: Har faktiskt inte alls prövat denna karriär, men jag efter det jag sett/hört så tror jag att du åker runt io staden och undersöker folk, ger dom sprutor och så…

Sedan finns det nya färdigheter att lära sig! Vill du börja uppfinna grejor, eller skulptera? Gör det! :)

Oh shiet, det vart långt.. Men nu vet du!

Mitchika
0

Man får en hel del nya jobb med Drömjobb. :D

**Brandman
**Följ med din sim till brandstationen, träna atletiskt inför katastrofer, meka med brandbilen och brandlarmet och ryck ut vid eldsvådor och naturkatastrofer för att släcka eld, hindra katastrofer och rädda livet på simmar i nöd. :D

**GHOST BUSTER! (Spökjägare)
**Andar och spöken finns överallt i Simsvärlden, men ibland ställer dom till problem för levande simmar! Hemsöker tomter, trakasserar dom och gör livet eländet för dom levande. Vem ringer man då!? Din sim! Som Spökjägare har man i uppdrag att fånga in andar som hemsöker tomter, leta efter vilsna spöken som gör skrämmer slag på folk och stoppa övernaturliga händelser i stora byggnader!

**Uppfinnare! (Registrera som egen företagare) 
**Vem vill inte vara den mystiska, speciella uppfinnaren i utkanten av staden som i hemlighet bygger på revolutionerande uppfinningar för att förändra livet för Simvärlden för alltid? :D Som Uppfinnare bygger du speciella uppfinningar som du sedan säljer i byteshandeln för stora pengar! Eller, behåll dom och använd dom själv! :D Grävare, tidsmaskiner och inte minst… SimBotar!!! :D

**Privatdetektiv! :D
**Sherlock Holmes, släng dig i väggen! Som Privatdeckare kan din Sim ge sig ut i staden och leta reda på alla möjliga brott, olagligheter och misstänksamma prylar i staden. Andra simmar kommer anlita dig för att lösa brott, gräva upp smuts om rivaler och konkurrenter och din sim kommer få se en helt ny sida av sina grannar och vänner som hon/han kanske aldrig velat.

**Arkitekt och Stylist
**Två yrken som jag kan relativt lite om, då jag inte är bra på någotdera! :D XD Som Stylist ska du hjälpa simmar designa om sig själva till det allra senaste, eller fulaste. Du bestämmer vad som är hippt och snyggt, inte dom! :D Arkitekter ska hjälpa simmar att bygga och designa om sina hem, men simmar kan vara ruskigt petiga med hur dom vill ha det…

**Registrera som egen företagare! 
**Förutom dom nya karriärerna finns det massa gamla prylar som nu kan göras till karriärer! Din sim kan starta sitt eget företag inom områdena:

• Uppfinnare
  • Målare
  • Trädgårdsmästare
  • Författare
  • Skulptör
  • Fotograf
  • Nektartillverkning? (Tror jag)

Det är vad jag kommer ihåg just nu! :) Finns miljoner fler fördelar med Drömjobb förutom just karriärerna! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Mitchika
0

#1 Haha, du var lite snabbare än mig! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Tufsenmilano
0

#3 Ja, bara minuten före!

Jag glömde, om du har Leva Livet & Drömjobb så kan du bli Barnskötare,

Emmy