Rosa diamanter?
Hej! Jag håller för tillfället på med uppdraget mästeruppfinning men har problem med att hitta en rosa diamant… Vart hittar man den (spelar i Bridgeport)? Ev. kan man hitta den med hjälp av BuyDebug? Och om man kan hitta den med BuyDebug, vilken framkallare använder man då?
Tack så mycket! :)
Ånej, spelar du i Bridgeport…? :(
Då har jag en väldigt, väldigt tråkig nyhet till dig… :(
På grund av en glitch i Bridgeport så går det inte att bygga SimBotar där. Du får uppdraget Mästeruppfinning, du kan avklara det ända tills du får Livets kärna, men det går inte att avsluta uppfinningen vid uppfinnarbänken… :(
Du får gärna försöka ändå, då det var ett tag sen jag provade att göra det i Bridgeport, men med tanke på hur dåliga EA är på att fixa glitchar och buggar så har jag inte så stora förhoppningar..
Det räcker inte med att hitta en Rosa diamant. Din sim måste även kunna skicka in den för Hjärtformad Slipning. Det enda sättet att låsa upp det är att hitta varje sorts juvelstenar som finns.
Jag rekommenderar skarpt att skaffa en Brädknäckare! :D
Få upp din sims Kampsportsnivå relativt högt så kan din sim knäcka rymdstenar! Inuti rymdstenar finns det juveler av alla slag, inklusive Rosa diamant! :D
Så det är bara att låta ens sim stå och knäcka rymdstensblock och plocka upp stenarna efteråt. Tillsist har man hittat en av varje sort och garanterat en rosa diamant också, så det bara är att skicka in den för Hjärtformad slipning. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
VA! :-O Finns det sådana problem, usch vad tråkigt. Hoppas verkligen att du löser det ändå :-)
#2 Ja, jag hade en familj som bodde i Bridgeport och skulle bygga en SimBot. Simmen klarade det ända fram till att han faktiskt skulle konstruera SimBoten, då det inte fungerade.
Jag sökte på nätet och fick till svar att Bridgeport är buggat… :(
Det var ett tag sen, men jag tvivlar på att det är åtgärdat… :(
#1 Hmm… Ajdå… Det var ju inte så bra… Men man kan ju alltid försöka! ;) Tack så mycket för hjälpen! :)
#4 Lycka till! :D
Det gick inte att göra roboten… Men jag ska flytta honom till en annan stad och försöka igen! :)
Uh, inte helt sant faktiskt. Om du använder en brädknäckare som kampsportstränare och knäcker rymdstenar kan du hitta en rosa diamant där. Dom går även att hitta utomlands tror jag. har för mig att jag gjorde det, men det var länge sedan sist jag spelade det.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#6 Okej, tråkikgt att roboten inte gick att göra… :(
Men lycka till i ett annat kvarter! :D
#7 Det var ju det jag sa…??
#8 Jo, läste det nu :) Läste inte hela ditt inlägg först.
Borde man inte kunna hitta en rosa diamant i den där flummiga butiken som kom med drömjobb?
Nu var det dock lite över ett år sedan jag spelade.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#9 Jo, det borde man också kunna om man har riktig tur! :D
Finns ofta juveler till salu där. Jag hittade en Regnbågssten där som passade perfekt in för att göra en Låtsasvän verklig, så det finns lite allt möjligt där. :)
Äntligen gick det! Skåda minb första egengjorda simbot! Nu behöver jag bara skapa två till för att uppfylla den livslånga önskningen! :D
Wow! Har aldrig skapat någon själv ännu … men blir sugen :-P
#11 Ååååh, så fin hon blev! :D
Jag vill skapa fler SimBotar, men samtidigt räcker det nog med alla jag har… XD
#12 Det är utmanande, men kul. :D
Ska ta tag i det någon dag … :-)