OT - Nu sticker vi...
… till veterinären med tre patienter. Två råttor och så hunden. Håll tummarna för att inget är fel med vovven (allvarligt fel, åtminstone..) och för att råttkillarna får en ny antibiotikakur och att deras myco går att behandla den här gången med!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Håller tummarna!
Ja här hålls det tummar och tassar :-)
Håller tummarna! :-)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Håller tummarna för er! :)
Tack allihopa! :D
Nu är vi hemma igen och allt gick bra. :)
Hunden har förhudskatarr, vilket gör mig överlycklig hur elakt det än låter! XD Jag var rädd för att det skulle vara något med prostatan eller njursten eller något annat hemskt, så nojjig som jag kan vara..
Råttkillarna Dryad och Rosco (som jag också har gjort som simmar, randomly.. XD) bedömdes så pigga och glada trots sin ålder och mycoplasman att veterinären inte ifrågasatte att ge dom en ny 15-dagarskur. Det blir den tredje i deras liv, om jag minns rätt, men det var länge sen senaste kuren och dom har varit symptomfria i ca ett år fram tills nu.
Nu hoppas vi bara att kuren biter och att symptomen inte blivit kroniska… Men här är det till att tänka positivt! :) Vi får se om lite mer än två veckor.
Åh vad skönt att det inte var så farligt :-)
Kan berätta att själv så blev jag orolig för en liten stund sedan för mitt ena marsvin Sally. Hon låg ett utslagen, och jag öppnade dotterns dörr och det fick Sally attt springa för livet, och hon la sig på ett nytt ställe lika utslagen …
Jag har öppnat upp så vi får inn lite luft här inne oh startat fläkten. Ifall om hon var varm. Lockade med pellets till övervåningen och hon sitter där nu och knaprar. Kan har varit jag som oroar mig i onödan …
#6 Ja, det var en stor lättnad! :)
#7 Stackars lilla Sally! :(
Jo, det är jättevarmt här med. Mina grisar håller dock humöret uppe och far runt, busar och äter som vanligt. Bråka ska man göra också. För allt som Shepard har i munnen måste ju vara mycket godare än det som finns i resetn av buren, anser Tali… XD
Tali är så ruskigt kaxig! Det är tur att Morrigan är en rätt tuff dam också, men lilla Shepard är världens toffel. XD
vad bra att det inte var något allvarligt :D