The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 2849 ggr
SimsBrooke
0

Vilket av TS är roligast?

Jag har kommit fram till att the sims 3 är mycket roligare än vad the sims 2 är. Jag försökte spela lite på the sims 2 förut men det tog 15 min sen stängde jag av bara för att jag tyckte det var tråkigt. Vette sjutton varför det är så tråkigt. 

Jag vill spela the sims 3 men den senaste skivan har jag inte här hemma =( Snyft..

Vilket tycker ni är roligast av 1,2 och 3?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

riiffen
0

3 Glad

medarbetare på allergier.ifokus .

SimsBrooke
0

Berätta gärna varför oxå =)

(jag gillar trean bara för att det inte är något att vänta i hundra år på att få spela. Man kan åka/gå till en tomt utan att det laddar i hundra elva år. =) )

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

hanna-linnea
0

3 det är nog mest för man kan åka över allt till hela stan och se det. :D

riiffen
0

Okidoki, jag gillar sims3 för att det är så fin grafik och flera möjligheter till att göra saker än i föregående spel :)

medarbetare på allergier.ifokus .

iidajjackson
0

#4 håller med dig! (: the sims 3 är bäst! (;

jollycox
0

Har man spelat 1, 2 och 3 så tycker man nog 3. Jag tycker 2 eftersom jag inte har spelat 3. Hade jag spelat 3 hade jag säkert tyckt 3. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Tokyo
0

(haha, såg inte datumet)

colorfulllama
0

3 för man kan ha hästar och enhörningar och finns mycket kul att göra! :)

fiffeliffe
0

Jag tycker 3, det är mycket roligare föratt man kan se hela staden, när man åker någonstans så ser man när det åker, i tvåan ser man en bild på bilen. På trean kan man se alla grannar, på tvåan kan man bara se sitt egna hus. Och på trean kan man anpassa allt, man kan byta färg och mönster på i stort sätt ALLT!!!!

Har iof inte spelat ettan….

Cool

Tokyo
0

1 år gammal tråd..

IsabelleJ
0

Jag fick jag låna the sims 3 av en kompis, startade upp det, skapade en familj, flyttade in på en tomt, stängde av spelet.
Jag tyckte det såg alldeles för komplicerat ut, varför vet jag inte. Men jag tyckte det var jobbigt med alla mönster och så som man skulle fixa själv, överhuvudtaget fanns det för många knappar att trycka på för att jag skulle orka lära mig alla haha.
Men något halvår senare fick jag tummen ur och gav trean en ny chans. Och jag fastnade och jag vet inte hur många timmar den veckan gick åt till att spela. Sen när husdjur kom ut blev det ju bara värre.
Men nu spelar jag inte alls lika mycket längre.
Anledningen till att trean är bäst är ju för att det är så bra grafik, det finns många fler möjligheter både inom jobb och färdigheter. Man kommer utanför sin tomt utan att behöva ta taxi till allmän plats. 
Man kan vrida och vända, zooma in och zooma ut, till önskad vinkel - till skillnad från the sims 1, som bara hade fyra vinklar (har jag för mig???).
Det jag tycker nästan är mest intressant är alla olika maträtter simmarna kan laga. Även här, i the sims 1, så kunde man väl bara laga en enda maträtt?

Så ja, The sims 3 och dess expansioner har allt, jag tycker inte att det kan bli mycket bättre :)

Dock så tycker jag att det hade varit roligt att kunna ha kaniner :)

fiffeliffe
0

Oj… Läste inte datumet… Förvånad

Cool