The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1889 ggr
Frosstis
0

TITTA HIT. Sims är tråkigt..

Varje gång jag försöker spela sims så gör jag en fin tjej, med ett djur eller så. Sen så flyttar jag in i ett hus och inreder det, men vad ska jag göra sen? Det händer aldrig något och jag tycker det är så grymt tråkigt! Fastän jag spelar flera timmar på en dag, och sedan stänger av sims så vill jag inte spela sims mer, det är så tråkigt! Jag har inte spelat sims på flera månader nu, men är lite smått sugen..

Så jag undrar, vad kan jag göra för familj så att sims blir roligt? Jag vill inte ha en man, utan en tjej med ett djur.. Tänkte att jag får göra Kaching en gång och sedan får jag klara mig på de pengarna jag har, och sedan skaffa ett jobb och fortsätta så. Ungefär som legacy, fast mitt eget.. Men vad ska jag göra?

Jag har sims 3, jag har gnaksa många spel. Fast inte de senaste..

Såå hjälp till att göra ett roligt spel åt mig :)

Geru
1

Skapa en historian kring karaktären. Annars så försök spela utan fusk, det blir så lätt att få allt då, vilket gör att spelet blir tråkigt direkt.

Skapa drama. Ärkefiender är skitkul.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Frosstis
0

Berätta lite mer, jag är inte så stort simsfreak som fattar allting :D

Ska leva utan fusk, bara den startkostnaden så jag har råd till ett litet hus ;)

Hur skapar man ärkefiender?

Geru
0

#2 Du blir väldigt ovän med någon helt enkelt :P Tror det finns ett socialt alternativ sen när man är väldigt långt inne på den negativa skalan som säger "Gör till ärkefiende".

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Frosstis
0

Haha okej, vad händer då? Kommer han jaga mig eller? :P

Tufsenmilano
0

Det jag älskar med The Sims är att man kan vara så kreativ! Liksom, man leker verkligen med livet! När jag nyss läste en tidning så kom jag att tänka på när jag tidigare i somras var på ett 4H - läger ( typ ett bondgårdsläger ). Och så tänkte jag, varför inte göra det i The Sims? Eller varför inte göra något slags Så mycket bättre? Det är bara din fantasi som sätter gränserna! :)

Frosstis
0

Jag veet, men jag har ingen fantasi :(

Hur ska tjejen se ut, och vad ska hon ha för egenskaper? Ska hon ha ett djur, och isåfall vad? Hjälp mig :D

[Greybird]
0

Jag tror att även om du gillar att spela med en tjej och ett djur kanske det blir roligare om du testar med en lite annan sorts familj, varför inte prova liksom? :) Om du verkligen inte känner för det kan du ju ge tjejen en eller flera 'dåliga' egenskaper, t.ex ensamvarg, nolla eller galen, så att man får något att kämpa lite med. Eller så kan du jobba med att uppfylla hennes livslånga önskan, om du gillar att spela med ett djur är ju 'Jockeyn' (tror den heter så, det är hursomhelst en livslång önskan man uppfyller genom att tjäna 50000 på att tävla med sina hästar) ett bra val. Eller varför inte försöka tämja enhörningen? En annan bra idé som redan föreslagits är ju att stänga av alla fusk :)

Hoppas något av tipsen var till hjälp!

Frosstis
0

Tack! Ska ta någon annan egenskap än vanligt, och så kanske hon blir gravid på fyllan och måste ta hand om barnet själv.. ;)

A men jag ska testa nu lite då :)

[Greybird]
0

Det var så lite så! Ja, det är somsagt roligt när man skapar lite problem som simmarna får kämpa med haha ;)

htt
0

Varför inte köra legacy med de riktiga reglerna? Tråkigt om man har en massa pengar i början ju.

Frosstis
0

Jag vill inte köra legacy ;)

htt
0

Aha :) Jag var själv vääldigt less för några månader sen, men så tipsade någon om legacy och då blev det mkt roligare på direkten!
Tycker det är kul att få kämpa lite :)

[lillakaninen]
0

Jag var för en stund sen som du, att jag hade en tjej med några djur. Det var oerhört tråkigt, då hon inte hade jobb och djuren klarade sig själva för det mesta. Men så började jag spela mer och mer med större familjer, som hade jobb, gick till skolan, hadde hobbys osv, och det var mycket roligare. Och som #12 säger så är legacy riktigt kul :D Så nån gång, tänk lite på om du vill testa något av det, så kommer du upptäcka hur kul det är :)