Tuscany - ny värld!
Tänkte göra en tråd där jag lägger ut bilder på min värld jag håller på att skapa. Har inte kommit så långt än, det är mycket småfix kvar :)
Vore kul om några ville följa! Kommer lägga ut den på exchange sen, så hoppas på många nedladdningar då.
Lite info om världen:
Namn: Tuscany (ej helt bestämt)
Storlek: Medelstor
Klimat: Medelhavsklimat
Övrigt: Denna värld utspelar sig, eller vad man ska säga i Italien, närmare bestämt i Toscana. Stilen är toscansk/italiensk i hela världen.
Har tänkt att bygga en stad bland bergen i denna värld (Montepulciano på riktigt) och även en randomstad nära stranden. Här är det mer fest och sådant på kvällarna och väldigt modernt.
I Montepulciano är allting väldigt gammalt och lite fattigare. Här försörjer man sig främst på turism och vintillverkning.
Sedan kommer det finnas en strand, och självklart den berömda "Toscanska landsbygden", där bönder arbetar :) Dvs massor av åkrar, vinodlingar och annat smått och gott.
Här kommer första bilden på "Montepulciano" - staden bland bergen.
Följer! :D
Superintressant med nya världar. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag följer också! :D
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Följer! Älskar det här med världar, längtar tills jag skaffar ny dator så jag oxå kan använda världsskaparen :)
#3 Haha, jag har en snart 5-år gammal som får stå ut med både alla sims-spel och massa världar x) Fast den kraschar typ hela tiden….
Åh intressant! Min Värld vet jag inte vart den tog vägen sedan har jag inte börjat en ny, så jag följer gärna med stort intresse. Kanske kan få några tips :-P
Följer:D
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#4 Pappa har något program som typ hatar sims på den här datorn så inte ens uppdateringar är okej för den :P Btw så är det en väldigt fin värld som det ser ut nu iallafall! :)
Snyggt planerat :-D
#8 Aha, haha jobbigt. Du får skaffa dig en ny :D
Tack så mycket! Jag är nöjd än så länge, men den är långt ifrån klar :P
#9 Tack så mycket :D
#10 Ja jag håller på att spara (förutom att jag är pank XD)
Följer! :)
Cool värld! Följer! :D
Fin värld =) jag förstår mig inte på och göra en värld speciellt inte och göra berg och dylikt =(
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Följer helt klart! Jag funderar på att göra en värld så kanske kan få tips
Tack alla som följer, snart ska jag fortsätta med den :)
#14 Det tar ett bra tag innan man lär sig kan jag säga! Men övning ger färdighet :) Finns en bra guide på sims3.com också.
Kan säga att jag kommit väldigt långt med världen och att den snart är klar i världsskaparen. Sen ska hus, simmar och husdjur läggas till i staden innan den hamnar på exchange :)
Det är tänkt att 99% av tomterna i Montepulciano ska vara bebyggda, dock endast med "rekvisita-hus", dvs tomma hus :P
#18 Vad menar du med tjuvspara? 
Sparade världen innan den var färdig och provade att spela lite ;)
#21 Det är konstigt att tro att den INTE är fädig, med tanke på hur fin den är! Längtar verkligen till att få se den helt klar! :)
Klar! Nu ska jag lägga till hus och sånt, lär nog ta ett tag :P
#22 Åh men tack! :D Såg inte ditt inlägg förens nu :P
Håller på att bygga hus nu i staden, går sådär. Dock är jag otroligt nöjd, med tanke på att det blir likt staden på riktigt! (Montepulciano dårå)
Allt är i "gammalt, italienskt" skick, dvs alla hus är i sten exempelvis.
Här kommer en dålig bild på ett kvarter i Montepulciano, ha översikt med grafiken ;P
Har byggt så sjukt många hus så det är sinnessjukt xD
#24 Det blir jättefint! Längtar tills den kommer ut på Exchange! ;)
#24 Himla snyggt! :-D
Jättesnygg stad och man känner verkligen den italienska känslan när man tittar på husen och miljön i #24 :D
Tack så mycket allihopa! Väldigt glad för feedback, det gör det så mycket roligare att bygga.
Det är mycket småpill kvar, men försöker vara så effektiv jag kan :)
Det ska, ut över hus, även byggas många små roliga allmänna tomter. Min tanke är att det ska finnas mycket att besöka och göra i den här världen.
Det ska eventuellt byggas ett mindre zoo (får se om jag lyckas lösa det med djur!) och även små gulliga Italienska kaféer, ev ett fjärilshus, olika klubbar/barer och vingårdar ska såklart finnas tillgängligt.
Kan avslöja att det finns en hel del att samla iaf, allt ifrån ädelstenar till spindlar ;)
Än så länge byggde jag klart ungefär halva staden Montepulciano igår (finns ca 70 tomter i staden!) och gjorde ett hotell i hjärtat av staden :)
Har dock självklart gått och blivit superförkyld, så jag får se om jag kan bygga lika aktivt den närmaste tiden eller om jag blir sängliggandes :(
Jag följer!!! Herre gud vad duktig du är på att göra världar lääängtar tills den kommer ut på exchange!!! :D
Aw tack!
Jag kan glatt meddela att Montepulciano nu är helt färdigbyggt! Ca 70 tomter, phuu!
Imorgon eller något fortsätter jag, då ska det byggas vid stranden + hus på landet :)
Häftigt!! :)
Ååh! Låter helt underbart! Ska ladda ner den direkt den kommer ut!:D
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Wiee :D
Jag följer och ska ABSOLUT ladda hem världen när den är klar! Du är GRYM! :)
Kraam från Ryttarensofia!
Följer!! måste bara ha den när du lägger ut den på exchange!!!
/ Angelica
FÖLJER! :3
FÖLJER!
åhh, längtar så tills du lägger ut staden på echange!
följer :D kommer ladda ner direkt så fort den kommer på exchange :)
Åh så fina bilder!! Följer!!
// EE
Nu har det verkligen börjat hända grejjer i din värld! Och snyggt blir det också. Jag ser fram emot att få se fler bilder på ditt väldiga arbete. Måste vara en pain in the…. att bygga 70 hus på så kort tid. Själv tröttnar jag efter en stund när jag ska bygga ETT hus. =)
Keep up the good work!
Följer så klart 
Följer! :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
följer :D
Bloggare på threesimsnerds.blogg.se
Stort TACK alla som följer! Blir superglad :D
Imorgon ska de byggas vidare :)
*tass*
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
*Bevakar*
Sjukt bra gjort av dig, längtar verkligen tills den kommer på nerladdning! :D
#49 Sjukt snyggt oavsett grfiken är bra eller ej! ;D
Det får bli alla bilder för denna gång.
Kan säga att det inte är alls långt kvar innan staden är kvar och kommer ut på exchange! Jag ska väl göra mellan 10-15 familjer att flytta in som "rekvisita-familjer" i staden. (tar inte alls lång tid)
Sen har jag lovat några att göra alla i Volturi förutom Caius som ska flytta in i klocktornet (stora byggnaden) i Montepulciano :D
Tja, sen ska den laddas upp ^^
Men har några frågor till er simsexperter:
1. Kan man döpa om världen och ändra visningsbilden för den innan den kommer upp på exchange?
2. Hur laddar man upp den på exchange med allt innehåll i staden? :)
#56 Varför ska du inte göra Caius?
#56 Ska du göra hela Volturi klanen till vampyrer också? :)
Så snyggt och så himla läckert :-P
En sak jag kom på har du placerat ut insekter, metaller, frön m.m?
Jag har redan en Caius jag spelat massor på som jag inte riktigt vill "dela med" mig av :P Men ev gör jag en annan Caius.
#58 Jag tror det ja :)
#60 Tack! Jodå det finns, syns bara inte på bilderna här eftersom jag körde i spelläge på en sim i staden när jag tog bilderna :)
Kan man ladda ner om man inte har alla expansionspaket?
#62 Det tror jag nog, dock kommer ju inte allt i världen funka ordentligt. Vilka har du inte? :)
hur i hela världen gör man världar? 
Medarbetare på Pokémon iFokus
#64 fyndigt av dig ;)
Längtar tills denna världen kommer upp i exchange! =)
hmm…när jag försöker ladda ner saker från exchange kommer de aldrig till spelet 
#65 haha tack!
jag kanske har lyckats ladda ner nu!
och jag vet hur man gör världar! :)
#63 bara husdjur och rampljuset, men ska nog köpa fler
Hmm, viktigast är väl egentligen destination världen att ha eftersom det är mycket vingårdar osv :)
VÄRLDEN ÄR KLAR!!
Efter mycket slit är allting äntligen klart :D Jag håller på att ladda upp världen nu och återkommer med filen när den är klar :)
Tackar för allt stöd jag har fått! Kommer komma bilder från världen sen när jag själv börjat spela och kanske en liten utvärdering :)
Jag gjorde btw Aro, Caius, Marcus, Alec o Jane :P
#71 ÅH! :O :D
Superspännande!!! :D Jag kommer genast ladda ner så fort du bifogar länk och se hur den blivit. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Iih jaaa :D
Verkar dock ta lång tid :( Någon som vet hur lång tid en värld tar att ladda upp innan den hamnar på exchange?
Åh vad sugen jag är på denna värld. Dessvärre får jag nog vänta tills jag testar den, då jag just installerat en massa nedladdat för ett eget litet projekt. Vet inte om jag redan har alldeles för mycket för att ens starta spelet :-S
Men jag tänker bokmärka den så fort jag vet vart den är :-D
Tass.. Kommer nog ladda ner!
Galet snygg! Har själv funderat på att göra något Italien-inspirerat, men du hann visst före och då vill jag inte härmas. :)
Kommer antagligen ladda ner så fort den finns på exchange!
Vänliga Hälsningar Lina
Kan säga att du lyckats bra med världen då jag själv lämnade norra italien för nästan exakt ett dygn sedan. Vi bilar och är hemma om 30 minuter .. Äntligen. Tänkte på din värld när jag var där nere :-) har fotat en del hus som jag ska bygga :-)
kommer absolut ladda ner!
Jag kommer absolut ladda ner! Du är jätte duktig på att göra städer!!
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
*Ska inte öppna världskaparverktyget, ska inte öppna världsskaparverktyget, ska inte öppna världsskaparverktyget*
Argh… jag blir så sugen, men har inte tid!!
Riktigt snyggt jobbat!
Varit sugen på att göra en replica av Tokyo Bay länge nu… *stå emot, stå emot, stå emot* 
När kommer man kunna ladda ner det? :O
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Tack alla för er feedback!
Jag spelar på denna nu, när jag har tid. Har mycket annat också, och utan skryt så kan jag säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Väldigt kul att gå runt i Montepulciano bland alla hus och skulpturer, besöka något café eller köpa lite nektar.
DESSVÄRRE försökte jag då ladda upp detta, men lyckades inte. Det funkar tydligen inte att lägga en värld i exchange när den innehåller simmar och hus.
För er skull, ska jag försöka lägga upp den utan hus/simmar. Dock är det synd eftersom det var själva husen och dylikt som jag blev så nöjd med!! :(
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.weebly.com
#82 Roligt att du är nöjd med din skapelse. Den är verkligen vacker.
Du kan inte ladda upp den på en annan sida än Sims3 exchange? Kanske rent av på din blogg? Det finns många gratis servrar där du kan lagra den för nerladdning.
Hör av dig med ett PM om du behöver hjälp med uppladdningen. =)
Lycka till!
#83 Tack så mycket!
Det kan jag absolut göra, det är bara det att jag inte vet hur man gör :)
Men jag PM:ar dig så kanske jag kan få hjälp med det :D
Det är bara att höra av dig. Hjälper så snart jag hinner =)
Vill gärna också ha den på annan nerladdnings sak, PM:a länk ;D
Bloggare på threesimsnerds.blogg.se
Har tyvärr inte lyckats klura ut hur man gör ännu.
Krusing, såg du mitt PM? =)
#87 Jag är ledsen men allt jag har tagit åt mig att göra får ligga på is en tid framöver. Det är på tok för mycket annat privat på gång just nu. Jag hör av mig igen i vecka 33.
Hoppas att du hittar en lösning, om inget annat funkar så kommer jag tillbaka. Ha tålamod =)
Aha okej, men det är lugnt! Har inte bråttom :)
Hör av dig när du har tid så försöker vi fixa det då.
Jag följer! Jag intensiv läste alla kommentarer m.m. på ca 6-8 min! LOVE IT! Gör du fler städer kommer jag att följa!!!
#90 Åh kul, tack :D
åååå fett najs xD följde ^^
GODA nyheter allihopa!
Vet att det var år och dar sen Tuscany skulle släppts. Som ni vet har jag haft problem och inte vetat hur i allsindar jag ska kunna ladda upp den..
Jag tog mig tiden att läsa igenom guiden till världskaparverktyget ordentligt och upptäckte att man måste placera ut allmänna tomter, hus o.s.v i världskaparen. (man kör i spelläge och bygger hus där)
Testade att kopiera några hus, allmänna tomter o.s.v från mitt egna spel och placerade ut dem. Det funkade utmärkt! Så nu är jag igång igen och ska kopiera och bygga det sista innan världen förhoppningsvis kan laddas upp via exchange. Jag är nu 99% säker på att det kommer funka =)
Hold on! Förhoppningsvis kommer den upp idag eller imorgon :D
Så länge får ni gotta er med lite nya bilder från staden (dock i mitt spel, staden som kommer upp på exchange kommer inte vara exakt likadan tyvärr) :)
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.weebly.com
Va kul!! måste ladde hem det när det kommer ut!!
/ Angelica
Samma här, åh Jag vil ha 8D
I give you all my love, rabbits...<3
Åh, gud vad kul! Jag har verkligen längtat på att den ska komma ut! :D
enda dåliga just nu är att mitt sims inte funkar att atarta, min pappa fixade "Gasen i botten" och "lyx o design" och efter det funkar det inte att starta, man kan få upp startprogrammet, även om det tar en evighet, och sen när man trycker på start knapper händer inget!
/ Angelica
Tack alla!! =)
#98 Hmm, prova att avinstallera de två expansionspaketen? Kanske kan någon här hjälpa dig om du lägger upp en ny tråd om detta.
ska nog testa.. tack #99!!
/ Angelica
woho.
Världen håller nu på att laddas upp :D
Jag kommer lägga upp en ny tråd när den är klar med direktlänk där den finns att ladda ner. (den här tråden är så lång, så folk kanske missar länken bland alla inlägg) :P
Tack alla för den superfina supporten!! :D Kommer definitivt bygga fler världar framöver :)
Säg gärna till här när du skapat den nya tråden med nerladdningen så man vet :)
Nu har jag problem igen D: Världen kommer aldrig upp på exchange…
Försöker lösa det hela och läsa experters trådar :S
Hur har det gått? :o
Får inte upp världen på exchange. Fattar inte vad problemet är.. :(
Nämen nej, hade väntat på det här D:
Jaaa är så sjukt ledsen :( Ingen här inne som kan hjälpa??