Inga simmar i städerna.
Jag har nu för första gången stött på ett riktigt jobbigt problem i mitt Sims 3 spel.
Jag har nyligen skaffat en ny dator och har då installerat mitt sims 3 spel och dom expansionerna jag har. Har även uppdaterat till den senaste patchen. Så långt är allt frid och fröjd. Men när jag startade spelet och gick in i städerna så fanns där inga simmar. Det brukar ju finnas färdiga familjer i alla städer men har var det absolut tomt och knappen för att välja ett hushåll är borta. Det finns bara "Skapa nytt hushåll" och "Flytta in hushåll" där dom vanliga familjerna finns som man kan flytta in.
Vad kan man göra åt detta problem?

Hm! Det var verkligen konstigt, har inte hört om detta problem tidigare. Kanske borde installera om?
Nej fy så tråkigt :/ Antingen får du väl installera om som SallysPigge säger eller göra alla simmar själv o.0 Men annars kanske det är någon uppdatering du inte har ännu? Starta om datorn och starta sims igen så kommer det kanske någon mer uppdatering? Min dator kan vara seg med sånt iallafall.
Jag har nu lyckats lösa problemet
Jag provade att gå in på "Ändra stad" och då fick jag en tillfrågan om jag ville stänga av övningsavsnittet. Jag valde att stänga av det och då ploppade alla hushåll upp när jag gick ur Ändra stad läget. Så tydligen hade jag igång ett övningsavsnitt.
Jag har dock inget minne att det brukar vara aktiverat när man spelar för första gången. Men det låter ju inte helt omöjligt.
#3 Men ååååh hahaha xD Det var ju tur att det löste sig :D
Åh det var ju bra att veta ifall om et händer någon annan. :-9