OT - Tips på spel?
Nu är det en sådan där dag då jag inte känner för att sitta och ta hand om en virituell docka i några timmar bara för att det ska komma upp en himla felkod, eller att spelet stängs ned och gör att inget sparas och man måste börja om igen.
Sen så tänkte jag att jag kanske ska investera i något annat spel? Dessvärre så har jag ingen aning om vad som är kul och inte… Det ända jag har hemma är Sims och några häst spel sedan jag var liten.
Så vad kan ni tipsa om? Vad tyckr ni är kul? Jag vill gärna veta! :)
Juste! Glömde säga att det ska vara til PC! ;)
Själv tycker jag att det är ganska läskigt att spela detta spel ensam, eftersom jag är en riktig fegis, men det är jättekul ändå! Tomb Raider heter det, med Lara Croft.. Man är då denna Lara, typ lite Mission Impossible över det hela. Hon är alltså en agent, hon måste klättra, hänga i lianer, allt som en superagent kan tänkas göra. Det finns olika Tomb Raider, men jag föredrar Tomb Raider Legend. :)
Sedan så finns det ju Spore! Jag hade detta för typ 2 år sedan men tappade sedan bort det. Oerhört roligt tycker jag! Du kanske har hört talas om det, men jag berättar iallafall. Man börjar som en typ liten cell i vattnet, och sedan utvecklas man i olika stadier, tills man typ tillslut kommer upp på land, och så.
Båda spelen är till PC. :)
Men gud, jag såg nyss traliern till det nya Tomb Raider ( har ej kommit ut än ) och det verkar ju hemskt! Oerhört läskig, jag vet inte ens om dom gamla spelen med Lara Croft går att köpa längre.. D:
Hehe, nu spammar jag lite här, det är jag medveten opm, men jag vill bara säga att de gamla spelen går att köpa.. :)
Rekomenderar Spore. Annars spelar jag inget annat. Kanske ett Harry Potter spel till PC? Jag har ett men är alldeles för rädd för dom svarta demonerna så jag vågar inte spela…
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Jag spelar bara sims och World of Warcraft… Men wow är ju ett mmo, så kanske inte något man rekommenderar… :P
Jag kan rekommendera tonvis med spel, beroende på vad man gillar. :)
När det kommer till fantasy så gillar jag Dragon Age; Origins, Dragon Age 2, The Elder Scrolls IV Oblivion och The Elder Scrolls V Skyrim. :D
Jag vet inte riktigt vad spelet Jade Empire hör till, men det är ett spel i asiatisk anda som jag är helt förälskad i. Man spelar i en värld som ser ut som en asieninspirerad fantasyvärld med kampsport, magi, andar, demoner och spöken. Samt lite romantik om man känner för det! :D Eventuellt räknas det väl som fantasy?
Gillar man science fiction så rekommenderar jag starkt Mass Effect 1, 2 och 3 (även om trean är lite av en besvikelse så är den bättre sen Extended Cut släpptes) och även Fallout 3 och Fallout New Vegas. :D
Mass Effectserien utspelar sig i rymden, mycket välgjort och massa häftiga utomjordingsraser involverade!
Falloutserien är post-apokalyptiskt, efter att världen i stort sett förstörts av kärnvapenkrig. Man spelar en av många överlevare som kämpar sig igenom världen med sina egna syften.
En del av dessa spel (kanske alla, har inte helt koll) har dock 18-årsgräns och räknas som ganska läskiga för yngre, men jag har spelat liknande spel sen jag var 14 år så jag antar att det är individuellt. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Då rekomenderar jag Rollercoaster Tycoon :-)
Mitchika, vi fick det ibrevlådan igår och det fungerar för windows 7 :-P
#9 Toppen att höra! :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#9 Ja så sonen snor datorn lite väl ofta nu … Men här åks det och byggs för fullt. :-)
Skyrim!! :))) världens mest underbara spel, i have no words :D kolla lite trailers, men jag kan lova att det är roligare än på trailersarna.. MYCKET :D Sen wow, kul men spelar det inte just nu :)