The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 3653 ggr
JossiMelon
2012-08-05 12:32
0

Problem med Macbook Pro

Hej svejs!

Jag har en macbook pro som jag köpte 2009. Kör på operativsystem Leopard, tror jag ;D För ca ett år sen spelade jag The sims 3, och The sims 3 kvällsnöjen på Macen utan några större problem. Sen började jag få för lite plats på datorn så jag avinstallerade spelet. Har nu lite senare blivigt sugen på att spela igen och köpte till The sims 3 Husdjur. Flyttade över massa bilder och skit på en annan hårddisk så jag fick mer plats på datorn.

Men nu när jag installerat spelen så går det jättesegt och spelet fryser. Och när det frysigt så kan jag inte göra annat än att starta om datorn. Jag kan skapa en sim, katt och hund. Men om jag ska göra en häst så fryser spelet. OCh om jag spelar "vanligt" så går det jätte segt och jag spelar väl inte ens 5 min så fryser det och jag får starta om datorn.

Någon som vet vad man kan göra. Ändra några inställningar eller nått. Eller tycker ni jag ska uppdatera till ett nyare operativsystem. Eller tycker ni att Macbook helt enkelt inte är kompatibelt med The sims 3. Lite tråkigt är det ju när man nyss köpt Husdjur och så får man inte spela. :(

MVH

[JoannaStridh]
2012-08-05 13:28
0

The Sims är oftast alldeles för krävande för Laptops osv!

Därför har jag två datorer, en Sim data och en laptop! Och ibland kan till och med Simdatan frysa sig, så ja…

Suskiv
2012-08-05 13:55
0

för mig som kör på en macbook pro 13" från 2012 med lion så är det inget större ptoblem. Nångång har det frysit men då oftast för att det legat nått krävande igång i bakgtunden tex utorrent.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Mitchika
2012-08-05 18:32
0

Sims 3 är väldigt krävande för laptops som #1 säger, men nyare laptops hanterar spelet mycket bättre än äldre.

Tyvärr kan jag ingenting om Mac, då jag själv är en trogen PCanvändare sen många år tillbaka efter några… intressanta… upplevelser med Macdatorer. Jag har inget emot Mac ändå, tycker att det är en relativt praktisk dator i arbetssyfte. Men för spel väljer jag PC.

Vore jag du skulle jag söka lite på internet efter just tips för att förbättra prestandan på en Maclaptop.

#2 Jasså? :O Jag avundas din laptop! Min gamla skruttis klarar knappt något.

På min dator spelar jag oftast Sims 3 i fönsterläge, samtidigt som jag sitter på forumet och skriver och har MSN och några andra program igång samtidigt. Även uTorrent ibland. Sims 3 varken krånglar eller laggar för mig i såna lägen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[LejonTjejen]
2012-08-17 11:55
0

Hört att en sådan dator som din är inge vidare som spel dator utan surf :/

BettaSplendens
2012-08-17 12:37
0

Spelar Sims på min MacBook 13" (från 2009 eller 2010, lion) med alla expansionpaket plus endel nerladdat innehåll, det fungerar faktiskt riktigt exemplariskt om jag får säga så :D Visst det laggar lite ibland men för det mesta funkar det bra, tycker många undervärderar laptops (speciellt Mac) som speladatorer.. På min Mac har jag tex raidat massor på wow utan problem, photoshoppat hur mycket som helst, spelat minecraft osv. Har också Sims 3 medieval och tusentals bilder och onödiga program.. ( :D) Så ja, en riktigt speldator är ju att föredra framför en laptop eller en "vanlig" stationär, men att säga att macs bara är till för surfning är inte rätt tycker jag!

[SallysPigge]
2012-08-17 14:24
0

Jag körde laptop men när husdjur kom tog det stop, då datorn började sega och hacka. Kör nu en stationär för sims och jag har alla expansioner och prylpaket  och en himla massa annat nedladdat.

Jag säga som andra, laptopar är inga speldatorer, vilket dom även sa i butiken när jag köpte den stationära. Iså fall hade jag fått lägga upp 10000 minst … Vilket jag inte ville. :-)

[LejonTjejen]
2012-08-17 16:12
0

Jag använder laptop men spelet kräver mkt plats :P