Spelbugg eller grafikfel?
Jag köpte en ny dator för inte så länge sedan. Denna: http://itsale.se/p/Speldatorer/Gamer-Serien/Gamer-Quad/. Den ska klara av Sims 3 på högsta inställningar utan problem.
Dock märkte vi att kartongen var trasig när den kom. Och när vi packade upp datorn så var ram-minnena lösa i den och låg på grafikkortet! 
Så vi pluggade i ram-minnena igen och provade använda datorn. Allt gick bra. Installerade mina spel och började spela. Det flyter på bra förutom att jag märkt vissa grejer som är ganska störande.
1. Färgerna är helt fula och grötiga! Har på högsta inställningar men det ser nästan ut som att dom är på lägsta. Gräsmattor ser "oljiga" ut osv.
2. När jag bygger väggar i spelet så blixtrar dom andra väggarna. Konstigt, har aldrig sett detta förut.
3. Rutorna som syns för att guida en i bygget och möbleringen blinkar och ser otydliga ut. Dom ser bara normala ut om jag zoomar in.
4. Hackar lite när jag zoomar ut och in.
5. När jag gick in i en klubb med min sim så hade biljardbordet gröna rutor på sig. Har sett liknande färgade rutor på en annan dator som hade trasigt grafikkort.
6. Markören som snurrar när spelet laddar blinkar och har sig och beter sig konstigt.
Jag vill alltså bara utesluta att inget av det som är skrivet ovan är kända buggar från spelen? Har alla expansioner och dylikt och är uppdaterat.
Har provat med att uppdatera grafikkortet men det hjälpte inte. Leverantören av datorn skulle skicka ett nytt grafikkort om uppdateringen inte hjälpte så ringer dom nog på måndag.
Kan lägga upp en bild på hur färgerna ser ut i spelet på en liten stund!