The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 11717 ggr
diesel92
4

Dags för ridläger!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjen Dashwood har fått den stora äran att ärva en gigantisk gård, med gården fick de även ett par hästar vilket passar de perfekt då de tidigare alltid gillat hästar. Då de tyckte det var tomt på folk runt gården och de alla älskar barn och ungdomar valde de helt enkelt att anordna ett ridläger för tonåringar och ungdomar!

Det är tänkt att vara ett ridläger till en början som kommer vara i en vecka. De kommer sova runt om på deras marker och även träna en hel del på både hoppningsbanan och terängbanan.

Följ med i deras resa och se vad som händer och sker. här kommer en snabb presenation av hästarna hitintills, kanske kommer det snart en fyrforting till till gården. Personerna som driver lägret kommer det upp mer information om senare då de inte är helt klara.

Först ut har vi lilla damen Cherry:

Cherry är ett litet B-ponny sto som vet vad hon vill. Hon är väldigt modig av sig men samtidigt hatar hon att hoppa, man tycker att hon ska våga sig över hindrena men det är sällan man får över henne de allra enklaste bommarna. Hon är annars ett riktigt geni och vet precis hur hon på allra lättaste sätt ska ta sig ur hagen och in i foderrummet för att hämta mat. Det är inte vem som helst som kan rida Cherry utan hon kräver en bestämd ryttare som är mer envisare är hon själv.

Prince

Prince är en välbyggd C-ponny äen om han är ganska liten i mankhöjden, han är stallets räcer häst och det är inte många som kommer ikapp honom när han är i full gång. han är visserligen het men det går sällan till överdrift. Vill man ha en snabb och smidig ponny är han den rätta! Att gå i vattenpölar och smutsa ner sig går an ibland men helst av vill han vara ren då han är väldigt fåfäng med sitt yttre och är mycket prydlig av sig.

Lucas

Trygga, fina, busiga lilla Lucas.. Eller ja, liten är han ju inte alltid dock, han är väldigt stor för att vara en fjordhäst men beter sig som att han vore en liten shetlandsponny ibland. Lucas älskar att leka och busa men när man ber honom snällt så är han väldigt lydig av sig. Lucas är den perfekta nybörjarhästen och den trygga nallebjörnen, han är otroligt modig och skulle utan tvekan gå in i ett brinnande hus om man så bad honom om det. Nu hoppas vi dock att vi slipper be honom om det ..

Corie

Den stora vita springaren, Corie är helt klart den största häst vi någonsin skådat, med sina imponerande 1.90 i mankhöjd får man titta upp på honom, man kan tro att han är väldigt farlig av sig men i själva verkligheten är han helt gudomligt snäll. Han är visserligen gammal men han är ett riktigt geni och väldigt lekfull av sig. Jag skulle nästan tro att han är det största busfröet i stallet! Han har helt klart det största hjärtat där alla ryms och är otroligt vänlig av sig.

Idén om just ridläger fick jag av en annan så det är ingen idé jag kommit på direkt själv. :) Har dock byggt vidare på idén.

Mer bilder kommer om ett par dagar, jobbar dagligen vilket gör att det inte finns mycket sims tid. Här kommer en bild på samtliga hästar för tillfället.

Fr v, Cherry, Prince, Lucas, Corie

LeeKnow
3

Hur fick du olika storlekar på hästarna?

Verkar intressant att följa faktiskt Skrattande

[Ponnyflicka]
0

Följer :D

diesel92
0

1#: finns på exchange :) 2#: trevligt!

Jamie+Engla
0

Häftigt! Kan du länka till just den sidan så man bara kan ladda ner? (på exchange) Min familj har en liten flicka som är hästtokig! Hon har ej fått rida då hon är för ung. Men en liten ponny skulle nog kunna vara roligt! #3 Skulle du kunna dela med dig av dina hästar? Och finns det en Welsh man kan ladda ner? Går bra med Welsh mauntain och welshponny:) för Welsh Cob finns redan men dem är för kraftiga för min smak.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

diesel92
0

4#: jag ska se om jag kan hitta de sen. Barn kan dock ej rida utan är bara tonåringar och äldre.

Tufsenmilano
0

Vad rolig ide! Följer. C:

Jamie+Engla
0

#5 okej men när hon blivit tonåring då:) en B eller C ponny där. Finns det att ladda ner Welsh ponny? ( i deras storlek )

diesel92
0

7# det finns inte färdiga welsh hästar men man kan ju prova att göra en egen

Smullis
0

Följer!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

diesel92
0

Slänger upp lite snabba bilder då ögonen går i kors. =)

Här har vi Cherry med ryttare på, ryttaren är en ungdom. Det är ej dessa människor simmar jag ska spela med sen.

diesel92
0

Sedan har vi Prince, sturnta i hundarna då de ej kommer vara med i spelandet sen.

diesel92
0

Sedan har vi Lucas som är normalstor vad jag vet,

Jamie+Engla
0

Var fick du dina benskydd ifrån?

diesel92
0

Sist men defenitivt inte minst har vi Corie, han är gigantisk.

diesel92
0

13#: Laddade ner via exchange, finns en hel del med sådana benlindor nu, schabraket sitter ihop med benlindorna.

diesel92
0

Sneakpeak på gården som byggs för fullt :D

Finns fler saker som också kommer upp senare men det får ni se senare.

ryttarensofia
0

Följer, och lägg upp länken med de olika storlekarna på hästarna med :) Har letat men inte hittat :(

Kraam från Ryttarensofia!

Jamie+Engla
0

Ja jag hittar inget häller!

Nallebus
0

HÄR kan ni ladda ner en ponny :)

Jag har laddat ner den och det funkar fin fint :)

Stor häst hittar ni HÄR (har inte laddat ner den själv)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

diesel92
1
ryttarensofia
0

#19 Tack! Men den hästen som du sa var stor, den var i normal storlek :)

#20 Tack så jätte mycket :D

Kraam från Ryttarensofia!

Jamie+Engla
0

TackAr!

Fackla
0

Jag laddade ner hästarna men hittar dem inte sen. Vart är dem??

kul ide med ridläger förresten. :)

diesel92
0

23# har du lagt in de i downloads mappen? Och sen installerat de via starmenyn. De ska sen finnas i spelet bland färdiga husdjur.

diesel92
0

Här kommer en snabb bild på en övernattningsplats, här finns bland annat ett mindre vindskydd med plats för sovsäckar, det finns även vatten inkopplat så det finns rinnande vatten i handfat och toalett. hästarna kan enkelt gå fritt eller bindas fast med tillgång till hö och vatten.

Jag håller ocksp på att bygga galoppbanan :)

Fackla
0

Glömde skriva här men hittade dem sen.
Men tack så mycket ändå. Skrattande

diesel92
0

nu har folkets kommit till gården, gården är visserligen inte klar men jag kunde inte vänta utan att få se hästarna uforska stallet. :) Jag har inte vanliga boxar utan har gjort egna för att ha möjlighet att låsa om dem när jag inte vill att de ska gå ut vilket annars är ett problem.

Här kommer lite information om biler om var och en person.

Mannen i huset och som har hand om gården;

Petey Dashwood

En man med ett stort hjärta där alla får plats och ändå har han plats över. Han flyttade till gården med sin dotter Emilya, hans fru lämnade honom ensam med Emilya strax efter Emilyas födelse. De har gjort allting tillsammans och han har varit en mycket kärlekfsfull far. Petey har god hand om hästar och tillbringar mer än gärna dagarna i stallet eller på hästryggen. Han är helt fantastiskt på att laga mat och sitter gärna framför tv.n med ett par goda kakor och ser på romantiska filmer, han är helt hopplöst romantisk av sig! När han inte lagar mat så kan man ofta se honom laga saker då han verkligen inte har tummen mitt i handen utan är riktigt händig av sig. Petey är väldigt snäll av sig till naturen men en gång kom det en inbrottstjuv och Petey jagade honom ett bra tag och gick till och med i slagsmål med tjuven så han är inte särskilt feg av sig utan snarare otroligt modig av sig. Efter den bravuren var det många damer som trånade efter honom då han visat sig vara en riktigt stark och duktig karl.

Petey´s favorithäst på gården är Corie, gårdens största häst som är av rasen tinker. Petey är ju ganska tung av sig men ibland kan han även hoppa upp på de mindre hästarna men det är ytterst sällan och då endast för att rida till hästarna lite extra. Det är Petey och Emilya som kommer ha hand om ridlägret på gården, Petey kommer stå för maten och fixet för det mesta.

diesel92
0

Emilya

är den andra "ägaren" till gården även om det är hennes pappa som verkligen äger gården. Emilya är Petey´s tonårsdotter och är en trevlig tjej som älskar allt vad djur heter. Hon har ärvt en hel del av sin pappers gener och är vänlig mot allt och alla och gör gärna goda gärningar. Det var Emilya som kom med idén om ridläger kort efter att de flyttat till gården och det tog egentligen inte lång tid att övertala Petey. Emilya har alltid varit intresserad av ungdomar och att få de intresserade av djur. Tidigare har de inte haft så stora möjligheter då de bott i ett större villaområde och många av grannarna skulle rynka på näsan om de  skulle vara hästar på gården. Emilya var överlycklig och väldigt lyrisk över att få komma till gården och hoppade upp och ner av glädje. Att sitta inne är inte hennes grej utan hon tillbringar hellre dagen ute i naturen.

Emilya kommer ha hand om ungdomarna desto mer och aktiviteterna.

diesel92
0

Katy Jones: - ridlägerdeltagare

Katy ser ut som en riktigt partypingla och många kan ifrågasätta om hon verkligen kommit rätt. Katy är bra på att kyssas och är väldigt flörtig av sig så fort hon ser en snygg kille. I framtiden ser hon sig som en stor stjärna och väntar bara på att folket ska komma och avguda henne. Men, hon har ett intresse utöver detta också och det är faktiskt hästar. Problemet är bara att hon aldrig suttit på en häst än mindre klappat en häst så hur det här ska gå ska bli väldigt intressant.

diesel92
0

Marie Clue - Ridlägerdeltagare

Marie är en försiktig tjej som inte gör mycket väsen av sig, hon är något blyg men när man väl lär känna henne öppnar hon snabbt upp sig och pratar glatt på. Det har visat sig att hon är väldigt familjeinriktad och fostrande av sig och älskar att prata om barn! Kanske skulle hon passa in för att ta hand om ridlägret sen också om hon visar sig vara en lika god ryttare som hon har sagt. Marie är annars mycket vänlig av sig och gör ofta goda gärningar.

diesel92
0

Gården är klar! Har nu äntligen byggt klar gården och det är inte långt kvar på de andra platserna.

Här kommer lite bilder på gården. =)

Till vänster har vi det vanliga boningshuset där Emilya och Petey till vardags bor, det är inte ett stort hus men det rymmer ett sovrum och resterande är en öppen planlösning med kök, vardagsrum, myshörna och datorhörna.

I detta hus kommer det bland annat serveras mat och möjlighet att sitta vid datorn och skriva ett mail hem till exempel.

till höger har vi stallet som är ett utestall med tak överhuvudet, här finns det fem boxar (egengjorda) och plats för foder.

Längst ner finns det ridhus på nedervåningen och en toalett och en våning upp finns sovsal för lägerdeltagarna. här finns fyra sängar och två toaletter, det finns även tv och lite andra spelmöjligheter.

Det finns även fönster som vetter ut mot ridhuset så att man kan enkelt stå oc htitta i fönstret och se om det pågår någon aktivitet.

Till gården finns också en paddock med tunnor där man kan rida slalom, det finns även kapplöpningsbana och två hagar

Det finns också en uteplats om man vill äta frukost i naturen eller vara i närheten när det grillas. En mindre pool finns också

diesel92
0

En annan bild på gården

diesel92
0

ser lite mysigare ut på denna bild

diesel92
0

Boningshus uppifrån

diesel92
0

Sovdelen i lägervåningen

diesel92
1

Stalldelen, Cherry är så liten så hon fick en annan dörr så hon kan se ut.

VilmaKristina
0

Följer :)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Misarn
0

Följer =)

ks.gerbil
0

följer :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

gickan87
0

Väldigt trevlig idé. Kommer du spela riddeltagarna också?

MVH Erika :)

diesel92
0

Trevligt att så många vill följa! 40#; jag kommer spela med alla ja. :)

Alsmen
0

Vilken mysigg gård ^^

Beatrice_Love_Kaniner
0

följer! Men hur tusan fick du ett sådant… "speciellt" hus och tak på gården?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

diesel92
0

43# har byggt hus osv själv och valt automatiskt tak på boningshuset

Hallonsmurfen
0

jag har laddat ner ponny och stor häst men den stora hästen verkar inte så fasligt stor tycker jag!

PS supersnygg gård!

Medarbetare på Pokémon iFokus

[lillakaninen]
0

Ooo hur gjorde du fjordingen? Med manen och allt… Den var otroligt fin :) Hela gården var jättefin, och hästarna. Följer helt klart :D

diesel92
0

Tyvärr blir det ändring med hästarna. Då de kom uppkom virus varning så valde jag att ta bort 98 % av allt nerladdat jag haft vilket inkluderade dessa hästar så därför kommer det andra hästar sen tråkigt nog.

Susanna_w
2

Jaha, nu skylller jag på dig när min sambo börjar gnälla :P Har haft uppehåll med ts i 6 månader då min dator krachade med mitt Legacy som var i 4:e generationen så jag blev skit sur när det försvann så när jag skaffade ny dator ladda jag inte ens ner ts.. Så går jag in här så blir jag så himla sugen när det är så mkt nya grejer och du har gjort det så fint! Så nu har du fått mig att bli en ts nörd igen :P

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

KlaDkAkA!:D
0

wow jättefint! :D

diesel92
2

ber omr ursäkt att jag inte skrivit mer i tråden men har inte haft ork att spela, när man kommit hem på dagarna har jag knappt orkat sitta vid datorn i fem minuter och de minuterna hinner jag knappast spela sims!

Tog för första gången upp sims idag på länge och gick in i familjen där ridlägret kommer utspela sig. Förstår ni glädjen över att se att hästarna och det nerladdade föremålen faktiskt inte var raderade som jag trodde!? Allt finns kvar vilket känns skönt så just nu jobbar jag på de sista detaljerna med allt runt omkring för att sedan kunna börja spela på allvar. :D

Så håll ut!

diesel92
0

Well, hunnit börja spela i ca 5 min innan jag tröttnade på att allt laggade sönder. >.> Kunde spela 5 sek, stanna upp, spela 5 sek, stanna upp osv osv.

men här kommer en liten uppdatering i alla fall så får vi hoppas det funkar sen .:D

Familjen har valt att inte ha så många ridlägardeltagare denna gång med tanke på att det är första gång de driver ett ridläger och att hålla koll på 3-4 st samtidigt fungerar inte riktigt.

Istället är det två deltagare som jag har presenterat tidigare, Katy och Marie!

Klockan 17.00 kom Katy och Marie in på gården, Katy hade med sig flera resväskor och man kunde undra hur länge hon skulle vara borta! emilya och Petey presenterade sig och hälsade dem välkommen till gården, det blev först en rundvisning runt gården efter att ha packat upp väskorna. De samlades sedan vid stallet och pratade lite om vad deltagarna ville ha ut av lägret.

Marie pratade glatt på om att sova under stjärnorna, långturer och kanske få en glimt av en utomjording. Katy hon ville mest rida fort och hoppa höga hinder och sa sig vara en mycket duktig ryttare.

diesel92
0

Efter en stunds pratande var det dags att presentera hästarna och för Marie och Katy att få var sin häst tilldelade sig och få pyssla lite med dem.

Marie fick den snälla och trygga fjordingen Lucas som har ett lugnt temprament.

Katy som är ganska kort och smal av sig fick den misnta ponnyn Cherry men bara för att Cherry är minst ska man inte säga för mycket för det är MYCKET häst att både rida och ta hand om.

Här står Katy och borstar Cherry medan Emilya ser till att hon gör rätt

diesel92
0

Medan deltagarna och Emilya var ute och gjorde igjordning hästarna så passade Petey på att laga kvällsmat innan det var dags att säga god natt. Till kvällsmat blir det grillad korv!

hanna-linnea
0

följer! :)

diesel92
2

På söndags kvällen var det dags att ta ut hästarna till hagen för natten och både Marie och Katy tog "sin" häst. Jag tror de flesta var mäkta imponerade över att Cherry så lätt lät Katy ta på grimman och leda ut henne. Kanske är dem det perfekta paret??

diesel92
1

Efter all stallskötsel var det äntligen dags för middag, Katy och Marie fann varandra ganska så snabbt och satte sig inne tillsammans medan Emily och Petey valde att sitta ute och titta till hästarna.

diesel92
2

Sent på kvällen var det äntligen dags att krypa till kojs, Emily sover vanligtvis i boningshuset tillsammans med sin pappa Petey men valde nu att sova i deltagarnas sovsal så att de inte skulle känna sig ensamma.

diesel92
1

Tidigt på måndagsmorgonen var det dags att släpa sig upp och göra frukost åt deltagarna, det blev härligt goda väfflor idag. Det var många som hade hoppats på pannkakor men kanske en annan dag?

diesel92
0

Nog kunde man ha mindre bra utsikt när man äter frukost!

diesel92
0

Petey och Emily hade tänkt ha undervisning i ridning senare under dagen men  såklart hade de inga böcker hemma så petey fick helt enkelt springa till storstan och handla! Det blev både böcker om ridning, matlagning och såklart äpplen och morötter för att hålla hästarna nöjda!

diesel92
0

Efter att alla hade fått frukost och fått fräscha upp sig var det dags för dagens första lektion. Petey ville se hur pass bra Katy kunde rida och valde att ha privatlektion med henne.

Katy var överlycklig över att äntligen få hoppa upp på hästryggen, som hon har längtat!

diesel92
0

Petey övervakade noga uppsittningen och Katy fick sedan skritta runt en strund i paddocken, det blev ingen lång ridtur men det är knappast den sista! kanske blir det ett pass med ridning redan i eftermiddag

diesel92
0

Senare var det dags för marie att ta en ridtur, hon hade sen tidigare sagt att hon redan kunde rida ganska bra oc hvisst kunde hon det. Hon hoppade vant upp på hästryggen

diesel92
0

Efter en stund på ridbanan fick Marie rida bort till kapplöpningsbanan där Emily väntade och fick där prova på att rida mellan tunnor vilket både häst och ryttare såg ut att gilla!

diesel92
0

Emily åller här lektion för Marie och det pratas mycket om att vara rak i rygg och trampa ner hälarna.

Vi får se hur det går för allihop..

diesel92
0

På måndagseftermiddagen var det dags för teori större delen av dagen. Då Petey och Emily har märkt att Katy inte riktigt kan så mycket om hästar som hon har sagt fick Petey ha teorilektion med henne. De pratade en hel del om olika hinder samtidigt som Emily löshoppade Cherry. Kan ni tänka er, Cherry hoppade över ett litet kryss faktiskt! Enda gången hon har närmat sig ett hinder tidigare är för att sparka ner dem!

Katy har fått mycket tips på hur hon kan få Cherry att börja hoppa och det är även tänkt att Petey ska hoppa upp då och då och rida till Cherry.

diesel92
0

Måndagen gled på sitt slut till slut och det tog inte lång tid innan hela gården var tyst, eller var gården verkligen helt tyst? Emily hittade en orm för ett tag sedan som hon sedan har haft i en liten bruk i sin ryggsäck, bara det att ormen smet ut tidigt en morgon! När Emily vaknade och fick se ormen var det bara att gå raka vägen ut och släppa ut den i friheten. jag har nog aldrig sett en orm slingra iväg så snabbt som den1

diesel92
0

trots en spännande morgon så hade knappt dagens ens börjat! Spända av förväntan visste alla var det var för dag, det var dagen då de skulle rida ut och övernatta på övernattningsgården!

På förmiddagen var samtliga färdigpackade och gården fulla av hästar och ryttare

diesel92
0

Det var mycket gympa övningar till häst märktes det! Kanske var det för att de visste att de skulle sitta still så många timmar?

diesel92
0

Gänget är samlat för avfärd!

diesel92
1
diesel92
1
diesel92
0

jag tycker detta ser lite farligt ut. :S Väntar mig nästan på att hela drösen kommer kasa av!

diesel92
0

Väl framme så var det bara att hoppa av och ordna inför natten, jag tror de flesta var ömma i rumpan efter den långa färden. Hästarna bands fast och fick gott om mat och vatten inför natten.

De flesta hästar vande sig snabbt över att vara fastbundna och vara på ett nytt ställe. Cherry somnade snabbt och Prince han tog sig loss en gång och tänkte börja vandra hemåt men det lyckades stoppas i tid.

diesel92
0

Till kvällsmat blev det korv med bröd vid den öppna elden,.

kan säga så att denna familj hade riktig tur! När de kom fram till platsen var det en vildhäst med sitt föl! Helt undebar vacker var mamman (antar att det är mammna) Som om det inte var nog med det så tog det inte många minuter förrens det kom en enhörning !!, ett par minuter senare kom även en hjort.

Samtliga hästarna har varit otroligt nyfikna som ni kan se även med fölisen.

diesel92
0

Hur undebart är det inte att vakna upp till sån här miljö? Samtliga personer sov tillsammans då det bara finns ett ställe med möjlighet till tak. Hästarna fick tyvärr sova ute men tror knappast de blev skadade

diesel92
0

Till frukost blev det grillade morötter och äpplen! Morötterna gick ner fint men både Petey och Katy brännde sina äpplen. Även hästarna fick två äpplen och ett knippe morötter vardera!

diesel92
0

Innan det började dra sig mot tid att dra hemmåt så fick det bli ett parti gnubb medan Petey passade på att packa ihop allting.

[sstorm]
1

Kan du länka vart du hittade benlindorna och tränsen etc? :)

diesel92
0

79#: Allt finns på exchange, det är många olika typer av benlindor, träns osv osv så tyvärr får du nog leta själv men har jag tid en dag kanske jag kan försöka hitta något. =)

Anniez
0

Följer :)

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

ElviraElvan
0

Följer!

// EEFörlägen

0

älskar miljön, det är jättefint, vilken stad spelar du i?? :D

diesel92
0

81, 82#: trevligt! :) 83#: laddade ner en stad, kommer tyvärr ek ihåg vad den hette men inga tomter eller vägar fanns med. Har lagt till tomter

hahael
0

Super kul att läsa och hoppas det kommer uppdatering snart! :D

Klart att laxen ska ha en jolle

0

#84 ok, men om du nån gång skulle veta vad den heta så säg gärna till mig :3 föresten riktigt snygg gård!

diesel92
0

85#: kommer en större uppdatering i ef/kväll hoppas jag! 86# den bör finnas på exchange, tror det var någon brittisk

happygirls123
0

villket sims har du??

diesel92
0

88#: jag har de flesta sims, sims 1, 2, och såklart 3. Av sims tre har jag: destination världen, drömjobb, husdjur, lyx och design, gasen i botten, leva livet, kvällsnöjen.

diesel92
0

Innan det var dags att dra sig hemåt så blev samtliga hästar ryktade vilket de njöt av!

diesel92
0

Till slut var det dags att börja den långa vägen hem men för att liva upp stämningen valde de att göra ett galopprace ett par hundra meter, och det kan jag lova; det var en syn för ögat att se!

diesel92
0

när väl gården började synas var nog dock alla tacksamma över att ridturen snart var över, både tvåbenta som fyrbenta. Väl hemma blev det uppfräschning med dusch och toalett och då ingen orkade laga mat på kvällen plockade de fram de rester som fanns i huset.

diesel92
1

Det har kommit en nying till gården! En butler som heter Travis. Då varken Emilya eller Petey känner att de har tid att städa valde de helt enkelt att anställa honom för att det ska se bra ut på gården även när de är borta. Även ett bra sätt att hålla tjuvarna borta, förohppningvis kan Travis brotta ner dem i så fall!

Travis har fått ta över Emilyas säng som står i boningshuset då hon just nu alltid sover bland deltagarna.

hahael
0

Putt! :)

Klart att laxen ska ha en jolle

diesel92
0

Hallå i stugorna!

jag ber om ursäkt för dålig update men sims suget har varit lite nere och det har varit mycket att göra. Just nu är det vanligt jobb på dagarna och efter jobbet kommer det bli ritkiga hästar i stallet. Full fräs och mindre tid till data alltså.

Igår hade vi också en otrolig dag vilket jag trodde skulle vara slutet för både dator och sims. I alla fall dessa familjer osv jag har spelat på hitintills.

jag kom hem och gick förbi datorn som var på och reagerade på massa meddelande. Tittade närmare och hela jag skrek nej. Allting på datorn var borta, alla mappar, spel osv. Allt.. Vi hade fått virus troligen.. Vi trodde länge att allt var förlorat.

Min bror ringde till vår andra bror som är lite mer high tech på datorer än han som bor hemma. Så brodern hemma satt med datorn här och 20 mil bort satt den andra och försökte hjälpa till.

Ett par timmar senare kom beskedet, de hade lyckas rädda i stort sett allt! De har nu kunnat ta bort det skadliga och ordnat ett rejält virusskydd.

kan ni tänka er glädjen över att veta att 1000 tals med bilder är räddade oh allt annat? Sims går alltid att ersätta men bilder gör inte det med alla dessa minnen.

diesel92
0

På torsdagseftermiddagen var det dags för en ridtur, de red alla iväg till terängbanan där det var tänkt att de skulle träna på att hoppa över lite hinder. Det hela slutade dock med att Prince var den enda som hoppade ett fåtal hinder och Petey fick en flygtur och landade ganska hårt på rumpan. Petey kom inte upp på Corie igen så han fick helt enkelt gå hem. Det var helt enkelt ett fiasko att ens rida dit och trötta så red alla hem igen. Sent på kvällen var de äntligen hemma igen och det blev en snabb ryktning innan alla gick till sängs.

diesel92
0

Fredag morgon var det äntligen dags; våfflor till frukost!! Tidigare har det blivit pannkakor varje dag men idag så fick det bli varitation. Butlern Travis däremot tyckte de skulle äta sushi till frukost men det funkade inte riktigt.

diesel92
0

Idag var det äntligen dags att dra sig mot hoppbanan men innan dess så valde Marie att hoppa lite kryss med Lucas för att se vad han gick för.

diesel92
0

Senare på eftermiddagen red Marie och Katy bort för att möta emily där då det skulle bli hopplektion. Dock hade hästarna inte ätit så mycket tidigare så medan Emily gick igenom en del med deltagarna så släppte dem Lucas och Cherry så de fick beta.

diesel92
0

Cherry och katy har blivit otroliga bundisar och Cherry går numera lös brevid Katy och följer henne var hon än går.

diesel92
0

Till slut var det äntligen dags att hoppa och först ut var Marie och Lucas, Lucas som är en otroligt stadig och snäll häst hoppade utan problem och Marie satt fint kvar i sadeln.

Det var en fröjd att se dem så vackert ta sig över hindrena tillsammans.

diesel92
0

sist men minst (för en gångsskull) Cherry och Katy, de hoppade inte allt för mycket då det såg ut som plockepinn efter dem men chocken var stor över att se Cherry så lätt ta sig över hindrena då hon tidigare alltid vägrat hoppa. Visst blev det ett par vägringar här också.

Emily skulle sedan prova att rida Cherry lite för att se hur de skulle gå..

diesel92
0

Cherry märkte snabbt att det var någon annan på ryggen och blev med ens väldigt nervös och det gick inte alls bra att hoppa några hinder. Det blev över ett hinder vilket var helt klart en stort bedrift. Nej, det får nog helt enkelt bli Katy som forsätter att rida henne.

diesel92
0

Cherry märkte snabbt att det var någon annan på ryggen och blev med ens väldigt nervös och det gick inte alls bra att hoppa några hinder. Det blev över ett hinder vilket var helt klart en stort bedrift. Nej, det får nog helt enkelt bli Katy som forsätter att rida henne.

diesel92
0

På lördags kvällen bar det av på en kort ridtur som skulle bli den sista ridturen tillsammans.

I samlad trupp gav de sig av mot terängbanan, väl där blev det lite hoppande av olika hinder men tyvärr fick polisewn reda på att Emily och Katy var ute när det var så mörkt så de red till slut alla hem igen.

diesel92
0

Tyvärr har veckans ridläger gått alldeles för fort.. Man kan knappt tro att det var för en vecka sedan Marie och Katy kom till gården men det är sant! Sista ridlägerdagen var här och det var dags att ta farväl. Både hästar och ryttare har byggt upp otroligt starka band.

Innan det togs farväl fick Petey motta en present från Marie och Katy

diesel92
0

Det hände betydligt mer saker än att två personer försvann från gården för de lämnade inte gården ensamma.  Marie hade varit och hämtat transporten

diesel92
0

Emily och Petey hade disskuterat ett tag om hästarna de har haft på gården nu ett tag och känt att det är dags att byta ut lite hästar. Cherry har visat sig tycka om Katy otroligt mycket och Katy tyckte mycket om Cherry. Därför fick Marie och Katy köpa Cherry och tog med henne hem direkt.

Det funderas även på om Corie ska få lämna gården och också komma till Marie och Katy som har gått och köpt sig en riktigt fin hästgård där de kommer ta hand om äldre hästar. Petey och Emily har förtur att lämna av sina gamla hästar dit för att de ska få ett fint avslut.

diesel92
0

I och med Cherry försvinnande så behövs de fler hästar på gården och det dök upp ett fint fjordsto till salu lägligt som heter Wisa. Hon är prydlig, odresserad och vänlig (tror det var vänlig). Det blev snabba affärer och vi fick hem henne på prov direkt. Hon och Lucas fick gå i hagen tillsammans direkt och det tog inte lång tid förrens det hettade till ordentligt. Kanske kommer det bli en fölis på gården snart?

0

jag hoppas att det blir det ett nytt läger med nya simmar nu! :D

Beatrice_Love_Kaniner
0

#107 hur fick du en hästtransport?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

diesel92
0

110#: Helt klart! Jag håller redan nu på att planera vidare och det kommer kanske nya hästar om ett par dagar som ska få vänja sig vid sin nya omgivning innan deltagarna dyker upp! =)

111#: Laddade ner en "gård" och fick den med. man kan dock ej gå in i den,

diesel92
0

Hej på er! Ännu en gång har det varit dålig update men tyvärr, det finns knappt tid. jag har gett mig fasen på att börja gå ner i vikt och har redan denna vecka gått ner över 2 kg!

Mina dagar går just nu ut på att jobba på jobbet, vidare direkt till stallet, direkt hem och ut och gå och sedan blir det mat och sedan god natt. Alltså ingen tid över.

Det är redan bestämt nu att tisdagar, torsdagar och fredagar att det kommer bli så här. Eventuellt även onsdagar.

Men idag hade jag äntligen tid och vad passar då bättre än att starta igång Ridläger 2?

Länk till denna finns här http://thesims.ifokus.se/discussions/5030c5b1d4ebea47ad004267-ridlager-2

jag vlade att göra en ny tråd för att inte denna ska bli överbelastad =)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.