Varför så perfekta?
Kan ju börja med att skriva att detta inte är något som helst påhopp utan bara en fundering jag haft!
Ofta när man kollar nya legacys och liknande så är grundaren i 99 procent av fallen pinnsmal, modellsnygg med överdrivet glansigt, långt svallande hår. Den har perfekta kläder, perfekta egenskaper och blir kär i den perfekta killen. Barnen blir lika perfekta och så fortsätter det så..
Varför är det så egentligen? Är det verkligen kul att spela på den här perfekta simmen utan några som helst "egenheter"? Jag bara undrar, för det är ett så synligt drag bland alla legacys :)
Hoppas nån förstod min osammanhängande text, haha.
Ja så spelar jag själv väldigt ofta, men min Lucinda Vader, visst hon har den perfekta kroppen m.m men egenskaperna gick jag verkligen tvärtemot mina egna vanliga val av sim. Och hon är den roligaste jag har spelat med :-)
#1- Jag tycker Lucinda är jättefin :) Hon är nog inte den där typiska "barbie"-simmen jag menade i #0 :)
Du menar med undantag för min "fulutmaning", haha ;) Nej, men jag har haft precis samma fundering som du. Men det är väl en sådan värld vi lever i helt enkelt, där de flesta strävar efter att bli något sorts ideal och har svårt att acceptera sig själva som de är. Jag vet iaf att jag är sådan, och känner en del andra som också är så. Menmen, jag tror helt enkelt att har man möjligheten att skapa en (enligt sina egna ögon) perfekt värld med perfekta simmar så varför inte? :) Vad jag kommit fram till, särskilt när det gäller en legacy, är att det blir ganska likt kändisvärlden. Så som i filmer där i princip alla ser bra ut (med några få undantag). Vi skapar en karaktär precis som filmskaparna och vill förstås att denna karaktär vi försöker lyfta fram ska vara så tilltalande som möjligt. Men ja, det var mina funderingar iaf :P Behöver absolut inte stämma men det är väl så jag tänker om saken.
ja det är väldigt många simmar som har så mycket nedladdat skit (ursäkta språket), även om jag också har börjat ladda ner saker…
de ser mindre och mindre "simmiga" ut om ni förstår hur jag menar :)
Medarbetare på Pokémon iFokus
förstår verkligen hur du tänker htt! har tänkt på det själv oxå, ibland så gör jag simmar som inte är "barbie" och det är jättekul! förutom att oftast så är de smala, men inte pinnsmala! men det är inget jag tänker på utan det blir bara oftast så, men har gjort några som har varit mulligare m.m och det är jättekul! och egenskaper leker jag alltid med, i en familj som nu har max antalet simmar (7 simmar och 3 katter) som jag började med en sim på sen byggde på så när hon har fått barn så har jag valt egenskaper som jag aldrig har tagit innan eller nästan aldrig har tagit, och alla har olika så ingen av de har samma, och det är jättekul för då har alla olika egenskaper och egna önskningar! :)
När jag gör mina simmar så brukar jag välja ut en del av mig själv som jag vill framhäva. Tex med Trillian så tog jag fram min galna, lekfulla sida och det är så otroligt roligt att framhäva olika sidor hos simmarna. Vissa bra och andra mindre bra egenskaper, så personligheterna blir väldigt varierade.
Däremot spelar jag alltid på smala simmar, jag gör det för att jag tycker att simmarna är snyggast så och det är även hur jag själv ser ut. Jag vill spela på simmar jag själv tycker ser bra ut, annars tappar jag intresset för familjen. Använder nästan bara nedladdade hår numera för att det helt enkelt ser mer verkligt ut och det finns så många otroligt snygga och roliga drisyrer att använda.
Dock är perfekta simmar i mina ögon en bra bit ifrån mode-världen och har inte alltid dom bästa egenskaperna. I min legacy tex så är Trillian, Liam och Ofelia mina absoluta favoriter. En sim som aldrig vill växa upp och helt enkelt leker sig genom hela livet, en föräldralös sim som bråkar med allt och alla samt behandlar sin tjej som skräp och till sist Ofelia som ärvt sin fars personlighet. Alla tre är galet snygga (2 med grönt hår) men jag kan inte säga att någon av dom är perfekt.
Förut spelade jag på helt perfekta simmar (snälla djur- och natur-vänner med perfekta jobb och perfekta barn) men det är så tråkigt i längden och sen jag började med min nuvarande legacy så kan jag inte tänka mig att gå tillbaka till mitt gamla spelsätt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Vet inte riktigt, jag har en tendens att göra snygga, smala simmar hela tiden. Ibland tänker jag "gör ingen överdrivet snygg sim nu, det ser ju bara onaturligt ut!", men det går inte.
Oavsett hur jag försöker och oavsett om simmen är smal eller aningen mullig så blir dom snygga på nåt sätt.
Egentligen tycker jag att det är dåligt, eftersom det blir en så överdrivet fin stad med fina simmar med perfekta egenskaperna.
Jag håller med dig.. även om jag själv gör så.
Jag har så dålig fantasi så mina simmar ser alltid likadana ut, men de brukar aldrig se fejk-barbie-aktiga ut. Självklart kan man göra sina simmar smala, det bryr jag mig inte alls om, men det är just den där barbie-simmen jag stör mig lite på :)
36- Åh, jag älskar din legacy :) Hitills är nog Liam min absoluta favorit!
Lite OT men :)

Jag gjorde en sådan i min Wingnut då hamnar mamman i det facket direkt, medans mina andra simar har en liten egenhet. Just nu är jag inne på lite urfolk/indian så då har dom ett drag som är lite mera extremt - näsa,ögon eller mun etc.
Jag brukar göra i medelvikt. Och jag kan inte göra barbie aktiga! När jag väljer egenskaperna till mina simmar så brukar jag ta t.ex:
- Klumpig
- Bra humor
- Tanksprid
- Upprorisk
- Hundälskare
Det varierar. :) Och för det mesta väljer jag den killen/tjejen som inte är fulast.
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Det är olika vad jag gör. Ibland gör jag riktiga dockor och ibland normala simmar.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag gör precis i mitten av smal-fet skalan, rött hår, fin frisyr, fina kläder och resten fint jag gör helt enkelt mig sj :D nee, nu ska jag inte vara ego
Jag gör det jag känner för :)
Jag förstår vad du menar. Jag stör mig ofta på mig själv när jag gör dessa oräknerliga, felfria simmar, men sen så frågar jag mig själv varför jag gör dessa simmar. Och ofta när jag tittar nogrannare på dem så ser jag oftast spår av mig själv i dem, så jag antar att jag försöker fly vardagen genom att skapa mitt eget drömliv. :/
Jag gillar när simmarna ser ut som "simmar" och inte som människor. Alltså använder jag hår och kläder som ser ut som de ursprungliga som kommer i spelet. Sen brukar väl jag utgå från min egen kroppsform o lite så, kanske lite smalare mest för att jag vill det. Den legacyn jag kör på nu får iof väääldigt söta barn men kroppsformerna blir ganska olika på dem. De två senaste arvtagerskorna är verkligen pinnsmala med noll boobs! Men dem är fina de med även om jag föredragit liite mer kött på benen på dem!
Haha jag brukar göra mina lite konstiga och så lite knasiga
Typ Hästälskare men ändå hatar att vara ute osv. Tiden jag gillade perfekta var när jag nyss hade hittat nerladdningsfunktion ^^, Det var när inte the sims 3 fanns :) Och har inte fallit in i gropen igen x)
//Joanna
#14 nån hade typ alvöron…varifrån?
Hmm… jag vet inte om jag tänkt så mycket på huruvida grundarna är perfekta eller inte på andras Legacy. Antingen för att jag är så van vid att se sånt utseende, jag vet inte. Som sagt, har inte ägnat en tanke åt det förrän jag såg den här tråden och började reflektera lite.
Båda mina Legacys (dom två som handlar om simmar, inte vargar) startade med en manlig grundare, Arkon och Donovan. Jag är världens sämsta uppdaterare på mina Legacys, men det hör inte till ämnet. XD
Jag gör mest manliga simmar, då jag har lättare för att skapa snygga killar än snygga tjejer. Min egen åsikt, såklart! :D Samt att jag gillar att spela med killsimmar framför tjejsimmar.
Personlighetsdragen tycker jag är svårt. Oftast har jag en plan för min sim, så jag väljer oftast personlighet som kan passa och antingen göra det enklare… eller komplicera allting något fruktansvärt! :D
Annars, om jag bara skapat en riktigt fin sim utan att komma på ett dugg om honom/henne, brukar jag se över personlighetsdragen för att se vad som kan vara kul. Kanske få en inpirationskick till honom/henne. Funkar inte det blir det gamla, hederliga "slumpa"knappen som får göra jobbet åt mig. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#17 öm..oj nu måste ja tänka… minns att det är från en älva ja laddade ner, sök på fairy och rekommentationer - alltid så hittar du nog <3
tack!