Får inte igång Sims!
När jag trycker upp startprogrammet för the sims 3, och så klickar jag på play knappen, så kommer det bara upp en laddningssymbol.. Jag får inte igång det! Jag har nyss installerat om alla, och har i rätt skiva.. Så vad är felet? .-.
När du avinstallerade spelet, gick du in i Dokumentmappen, sedan i Electronic Arts och raderade The Sims 3mappen där?
I vissa fall har jag märkt att spelets avinstallerare inte tar bort filerna där och felet kan mycket väl sitta i någon av filerna i den mappen.
Jag är inte helt säker på hur man löser det här felet, men jag skulle prova att radera The Sims 3mappen i Dokument. Sen skulle jag prova att starta spelet igen, då spelet återskapar mappen av sig själv (enligt mina erfarenheter) utan att man behöver ominstallera.
Flytta ut och rädda sparfiler, screenshots, videofilmer och annat du vill spara först innan du raderar den mappen. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Okej, ska pröva det! :)
Jag raderade den permanent, men det funkade inte.. :( Jag har inte alls haft något problem innan, men nu efter att min bror återställde hela min dator får jag inte igång det!!
#3 Återställde din dator? Gjorde han en systemåterställning?
#4 Ja, jag tror det kallas så.. Jag har inte alls kvar något på själva datan, bilder, spel, nedladdningar & sånt.
#5 Ah, nej, då låter det inte riktigt som en systemåterställning utan en fullständig rensning och ominstallering av datorn. Sånt är nyttigt för datorn ibland. :)
Har han installerat om alla drivrutiner ordentligt efteråt? Om inte, så verkar din bror ganska kunnig. Du tror inte han kan hjälpa dig med en lösning på varför programmet inte startar? :)
#6 Ja, nu vet jag ju inte riktigt vad drivrutiner är då, men ja, han är kunnig, så jag kanske ska fråga då.. :)
Nu funkar det! Jag behövde bara uppdatera EA Game Manager, installera Origin, och uppdatera själva spelet. :)-
#8 Ah, toppen! :D