Sims 3 stängs ner
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med min bärbara spel dator.
Jag fick min bärbara dator för kanske tre/fyra år sen, jag spelade sims på den i ungefär 1 år, tills jag fick låna en stationär dator. Efter det spelade jag inte sims på min bärbara längre. För några månader sen så krashade den stationära datorn och då tänkte jag att jag kunde fortsätta spela sims på min bärbara, men sen när jag hade installerat alla mina sims klart och började spela stängdes det bara ner.
ALLTSÅ Min dator har kunnat hantera sims 3 förut, men helt plötsligt har de börjat stängas ner.
När den stängs ner så hänger bara spelet sig. Det kommer ingen förvarning upp eller så. Datorn bara tänker, sen blir det svart i cirka två sekunder och sen är man helt plötslig på skrivbordet och sims 3 är inte ''öppet'' längre.
Först trodde jag det stängdes ner för att jag hade för mycket skit på min dator, men efter att ha raderat massor funkar den fortfarande inte. Jag har installerat om ALLA mina sims 3 säkert 5-8 gånger, utan någon förbättring.
Så frågan är hur får jag ''bort'' så att det slutar hänga sig så jag kan spela sims som vanligt igen? :)
Tack i förväg.
/ Miranda
Om din bärbara dator är så pass gammal finns det risk för att den inte kommer kunna klara av Sims 3 längre.
Den klarade av spelet förut, så det kanske finns hopp.
Har du fler expansioner till Sims 3 installerade på din bärbara dator nu än vad du hade tidigare? Alltså, har du skaffat fler/nyare expansioner än vad du tidigare hade installerat på den bärbara datorn?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
ja, det har jag. Tre st.
Men min dator är inte så gammal ändå… så tycker det borde funka ;)
/ Miranda
#2 3-4 år är mycket för en laptop. Speciellt då dom är långt ifrån lika kraftiga som stationära datorer, så äldre laptops kan svika en och krascha/stänga av nyare spel.
Det blir för mycket för din dator med alla expansionerna, helt enkelt.
Ta bort dom tre nyaste expansionerna och installera bara det du hade innan, så kanske det fungerar. :)
typ lika dant med mig.. När jag spelar sims 3 på min dator blir allt svart å datorn stängs av men innan kunde jag spela.. fast på min brosas stationära (stavning) funkar sims3 jätte bra!! 
#3 Okej. Men kan jag byta ut några spel?, alltså jag hade till exempel då destinations världen, kan jag byta ut den mot husdjur? och kan man inte kolla upp hur många prylpaket och och expansions paket min dator klarar?
#4 Aha.. Men just nu har jag inte råd att köpa en ny dator. Det är de som är problemet, annars skulle jag ha köpt en :/
/ Miranda
#4 Laptops och bärbara datorer slits ut snabbare än stationära i många fall.. :(
Samt att dom brukar precis klara av minimumkraven på spelet. När nya expansioner kommer blir det för mycket för datorn och den orkar helt enkelt inte mer.
Att rengöra datorn kan hjälpa, då damm kan orsaka att datorn blir för varm och stänger av sig själv för att skydda sig. :)
#5 Jag säger bara kanske i det fallet. Många av dom nyare expansionerna kräver mer av datorn, så det kan vara så att din laptop inte orkar ändå.
Men prova och se. :)
#6 Men jag har inte direkt någon ingång till datorn…
Jag ska prova :)
/ Miranda
Tycker också din dator borde funka, den är väl trots allt lika gammal som spelet… -.- Hoppas det ordnar sig!
#8 Den funkar säkert med bara Sims 3 utan expansioner installerat. Problemet är att många av expansionerna är nyare och kräver därför mer. Ju fler expansioner du installerar, desto mer krävande blir spelet för datorn.
Att grundspelet The Sims 3 släpptes för länge sen spelar mindre roll då flera nyare expansioner släppts senare och kräver mycket mer av datorn för att fungera.
Men bara grundspelet skulle nog funka utan större problem. :)
#8 tack :)
#9 Okej, men om jag nu ska köpa en ny dator, kommer den här (http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=gamer260-31&mall=mall_vara_stationara.html) klara ALLA the sims 3 spel?
/ Miranda
# btw, tittade på det här ''can you run it'' grejen (om du vet vad det är) och då säger den att den klara husdjur och the sims 3, kan den då klara båda samtidigt?
/ Miranda
#10 Man kan jämföra det med rekommendationerna från den allra senaste expansionen till Sims 3. Om datorn uppfyller rekommendationerna på senaste expansionen (om en drygt vecka så blir ju det Övernaturligt) så bör det gå.
Jag kan dock inte säga säkert, då en massa faktorer kan spela in. Som sagt, jag är inte tillräckligt insatt för att kunna bedöma varje speldator jag ser. :)
#11 Det borde den kunna. :)
Jo, jag vet vad det är. Brukar köra den själv för att se om min dator klarar nya spel som kommer. :)
#12 Okej, för min dator säger att den klarar husdjur, alltså den nyaste och mina andra spel klarar den också… så jag fattar inte riktigt vad problemet är?
#13 Okej, tack :).
/ Miranda
#14 Jag skrev i inlägg #9 att Sims 3 blir bara mer och mer krävande för datorn ju mer expansioner man har installerade. Bara Sims 3 och Husdjur skulle säkert gå.
Men lägger du till alla expansionerna tillsammans så förvandlas Sims 3 till ett monsterspel som kräver mycket mer av datorn än bara Sims 3 med bara Husdjur eller bara en av dom andra expansionerna.
Kort sagt, installera Sims 3 och en expansion. Då borde det funka. Lägger du till flera expansioner förutom det blir spelet mycket mer krävande för datorn och det är mycket troligt att den inte orkar. Det blir ett mycket mer krävande spel ju fler expansioner du installerar.
#15 Okej, men innan min dator krashade så köpte jag två nya expansions pack, tror du jag kan köra båda?
/ Miranda
#16 Det enda sättet att veta säkert är att prova. Har du tur och laptopen är samarbetsvillig så kan det gå. :)
#17 tack för all hjälp :). Säger till om jag behöver mera :D
/ Miranda