Fox-legacy bloggen
Min första Legacy-blogg har startas upp nu, hoppas den är intressant! Även första gången jag spelar efter Legacy-reglerna så det ska bli spännande att se hur det blir :)
Åh, vad spännande! :D
Jag älskar när folk lägger till egna regler förutom dom som redan finns. Det påminner mig om min första Legacyfamilj som jag spelade från generation 1 till generation 10 i The Sims 2. :)
Jag ville att generation 10 skulle ha gula ögon och brunt hår, precis som generation ett hade. Det höll på att gå åt pipsvängen ett par gånger och en stackare fick så pass många som åtta barn totalt (flyttade ut en hel del) innan en gulögd arvtagare föddes.
Men i slutändan stod min brunhåriga, gulögda arvtagare där. :D
Så den här bloggen vill jag följa! :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Kan ju erkänna att jag kommit så långt som till fjärde generationen och utan att avslöja för mycket har jag klarat det än så länge! Men tror det blir något kämpigare ju längre ner i släkträdet man kommer, så många andra hårfärger som blandas in då ju, men bara desto mer spännande för det :D
Vad roligt att du vill följa! ^^ Som sagt första gången som jag gör något sånt här men ska göra mitt bästa för att få det så spännande som möjligt! :)
#2 Det är nog enklare i Sims 2, då det finns värre färgvariationer i håren och ögonen. Antingen fick dom den färgmodellen eller inte, det blandades ju inte direkt som det kan göra i trean.
Än så länge är det riktigt spännande och du skriver jättebra. :)
Jag ska själv sparka igång min Legacyfamilj igen, Carver, som kom så långt som generation 2 innan datorn lade av. Familjen har räddats och flyttats över hit, så ska fortsätta när jag är klar med att utforska Lunar Lakes. :)
Nytt kapitel ute! :)
#3 Jo, precis, hade själv funderingar på det här med att även ha med ögonfärgen men kände att det nog hade blivit lite för mycket… ;) Har inte några andra familjer jag följer nu, följde tidigare några av de engelska men följer gärna Carver när du kommit igång med dem :D
Du skriver jättebra!! Följer såklart ;)
Te sunt non solus ♥
#4 Carverfamiljen är redan igång, som sagt, men inte uppdaterad på länge. :)
Jag utmanar mig själv där med att arvtagarna ska ha gula ögon (jag älskar dom där varglika, gula ögonen, hehe XD) samt att jag försöker göra en Legacy på hundarna i familjen också. Som då råkar vara Pokémon… XD
Myismyname har designat dom och finns att hämta ner på Exchange. :D Jättefina!
Kapitel 1.3 upplagt! :)
#7 Gud, så spännande!!! :D
Kan inte vänta tills nästa kapitel!
Nytt kapitel ute! :) Och dags för mig att fortsätta plugga… (buhu, så tråkigt…)
Nytt kapitel ute… Det gick ganska fort framåt i detta kapitel då jag insåg att jag saknade en del bilder. Och har spelat så pass långt in i spelet att det är omöjligt att fota fler :) Men så får det vara!
Hoppas det är en spännande utveckling!
Blev problem vid publicering, så nu får jag skriva om nästan allt… :((
#11 Ånej!! :( Jag hatar när det blir så. Har hänt mig ett par gånger i min blogg med… :(
Nu så! Publicerat och klart :)
#13 Ja, verkligen jättejobbigt :( Men som tur var hade jag sparat ett utkast innan så slapp göra om precis allt, hade jag nog inte orkat göra ikväll!
#14 Vilken tur! :D Det är jättespännande än så länge. :D
Två nya kapitel ute! :)
Nytt kapitel ute! :) Blev en lite längre paus på grund av allt pluggande… *suck*
Meeen nu är jag ledig, så det kommer ett nytt kapitel till imorgon och sen är jag på semester hela helgen!
Oj, vilken lång paus! Men så kan det bli :P
Nytt kapitel ute, där man får följa Katrina för sista gången, sen är det Amelia som har huvudrollen!
Kapitel 2.1 ute! :)
Hur påbörjar man den nya generationen? Gör man det när de är tonåringar eller när de är vuxna? :) Berätta lite :3
Den nya generationen påbörjas ju när första bebisen föds ;)
Jag har bestämt mig för att följa den nya generationen när arvtagaren är i slutet av tonåren, mest för att jag känner att det blir mer intressant så ^^ Händer oftast inte så mycket nytt i simmarnas liv när de är bebisar/småbarn, inte heller när de är barn kan jag tycka!
Fast arvtagare kan ju inte vara arvtagare förrän de är ungdomar, så känner jag iaf :) Så även om jag i min blogg t.ex. följer Amelia nu så kan hon inte ta över efter Katrina förrän hon blivit ungdom eller Katrina blivit åldring :)
Nytt kapitel ute! :) Tror nog jag kommer hinna lägga upp en till ikväll men vi får väl se!
Nu är kapitel 2.3 uppe! :)
Kom gärna med lite konstruktiv kritik, sitter just nu och letar upp bilder inför nästa kapitel och inser att nu gör jag ju historien precis som jag vill ha den men ni som läser ska ju också tycka den är rolig och intressant! :)
Är ju egentligen inne på fjärde generationen i spelet så kan inte ändra så mycket än, men om det är något ni tycker jag kan bli bättre på så är det bara att säga till, så får jag tänka på det när jag fortsätter spela! ^^
Nytt kapitel ute!
Öh, jag skrev i kommentarerna i kapitel 2.4, men jag skriver det här också. Det där håret Natalia hade när hon var tonåring, är det nedladdat? Isåfall, vart ifrån är det nerladdat?
Gud så bra du skriver. Denna ska jag spänt följa :D
#26 Svarade dig där precis! :))
#27 Åh, tack! :D:D
Nytt kapitel ute!
Har bestämt mig för att lägga upp ett kapitel varannan dag, finns tyvärr inte tid att lägga upp varje dag vilket jag gärna hade velat :(
Nya kapitlet ute inom en halvtimme iaf! :)
Kapitel 2.6 ute! :)
Kapitel 2.7 - Lugnet före stormen…?!
Är publicerad nu :D Har även lagt till en kapitellista på bloggens startsida så man snabbt kan navigera till varje kapitel som är utlagt. Även lagt till rubriker till de nu, vilket jag tänkt fortsätta med!
Du skriver så bra!!! Ville bara säga det igen xD Har lagt till din blogg på favoriter så jag snabbt kommer dit. Kollar nästan varje dag om du lagt upp något nytt :D
Håller med alla om att du skriver jättebra! Följer!
Kraam från Ryttarensofia!
Åh, tack så jättejättemycket! :D
Nu är kapitel 2.8 ute, med titeln "Att ta farväl".
Kan tillägga att den särskilt chockerande händelsen i detta kapitel inte alls var planerat av mig, det hände bara av sig självt (har självbestämmande på) och jag bara fortsatte spinna vidare på det, så blev det som det blev ;)
Då var kapitel 3.1 - Kamsport i Shang Simla ute nu! :)
…
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
Föresten, #37, nyfiken på vad du menar med "…"? :)
Ojsan, ja full rulle i skolan just nu så nära slutet så har inte haft mycket tid över till datorn!! Men, nytt kapitel kommer ikväll, lovar! :))
#40 Wooohooooo :) Har längtat! :D
#41 Haha, nuuu så!
Kapitel 3.3 publicerad :)
Jättebra legacy! :D
Nytt kapitel ute för intresserade! ;)
Kapitel 3.5 publicerad! :)
Följer! Eller har följt ganska länge utan att skriva xD
#46 Vad roligt :D
Nytt kapitel ute nu!
Åh har inte läst din legacy innan ska genast börja då den ser riktigt spännande ut :-P
#48 Vad roligt!! :DD
Fyyyyy vilken jobbig vecka detta har varit… MASSOR i skolan, lärare gillar verkligen att lägga precis allt det jobbiga precis i slutet av en kurs… pust!
Nytt kapitel ute nu iaf! :)
Har läst din legacy och tycker den är jättebra! :)
#50 Tack så jättemycket! :D
Sooooommarlov, vilket förstås ska firas med (äntligen!) ett nytt kapitel! Det går ganska fort framåt och ser fram emot att skriva om Mirella nu! :D
JAAAAAA! Finally, ska kolla direkt!
# Loooovar ska uppdatera oftare nu när jag är ledig ;D
Pysslat lite med ny design på bloggen nu, ska göra en header imorgon som är lite mer uppdaterad ^^
Hmm, har problem med headern, en bit av den är inte synlig… får försöka lösa det!
Nytt kapitel ute iaf! Den första som följer Mirella som huvudperson, hoppas ni kommer tycka om att följa henne, hon är i alla fall min favorit av hela Fox-släktet än så länge ;D
Kapitel 4.1 - Den rätta… redan?!
Lagt upp nytt kapitel ^^
Är snart ikapp med spelandet, och kan säga att jag ligger lite risigt till just nu… :O
W.O.W! Arkitektkarriär på gång?
Börjar följa nu så har massor att läsa 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jaaa, jag skaffade ju sims medeltiden för inte så längesedan så det har blivit mycket mer spelande senaste tiden 
Meeen, nu är Kapitel 4.3 upplagt! 
YEEEEEEEES! :D
Hade en när vän på besök för någon dag sedan (simsnörd hon också förstås ;)) och det visade sig att jag kunde spela mitt sims på betydligt mycket högre kvalitet än vad jag gjort, hon maxade inställningarna vilket min dator klarade utan problem! :D
Känns sååå mycket mer roligt att spela nu och blev så glad, men samtidigt skäms jag lite för att jag inte hade någon koll alls på en sån grej 
Sååå, kommer bjuda på betydligt mycket bättre kvalitet på mina bilder i min legacy så fort jag hinner ikapp historian med mitt spelande ;) Nytt kapitel kommer senare idag!
Nytt kapitel! :)
Den var grymt bra! :O Följer helt klart! :D
#64 Tack! :D
Nytt kapitel ute! :) Nu börjar det krisa lite… dessutom har jag hunnit ikapp min berättelse på bloggen med spelandet, bara 10 bilder tagna efter den sista på kapitlet! Så det kan komma att dröja innan jag kommer ut med nästa, hoppas bara jag får den där rödhåriga ngn gång nu!!!! :O Blir så tråkigt annars…
Bestämde mig imorse för att ta en paus med berättandet ungefär till augusti då jag känner att inspirationen tryter och att jag börjat tröttna en del på familjen, haha ;)
Känner just nu att det är bättre att jag tar en längre paus än pressar fram historier som jag inte ens är nöjd med ^^ Men den kommer fortsätta, lovar!
Måste tyvärr meddela att jag råkat ut för en bugg på spelet, som hindrar mig från att spela vidare på legacyn, längre än till generation 7 :/
Liemannen dyker nämligen aldrig upp när en sim dör och dör ingen i hushållet, ja, då blir det svårt att fortsätta! Maxgränsen ligger ju på 8 simmar och tyvärr hade jag även fyra husdjur då buggen uppstod, vilket minskar antalet simmar till 6 i antal.
Kan varken flytta ut eller radera simmar, inte ens ändra staden, då det kommer upp en ruta att en sim i mitt hushåll håller på att dö (trots att det inte gör det) och att jag därför inte kan ändra på något! Så tragiskt och blev så ledsen :(
Trodde jag hade hittat en lösning då jag använde fusket "moveobjects on" och sedan raderade de simmar jag inte behöver men då försvinner de bara från aktivitetsfältet, men är kvar på familjeporträttet vid huvudmenyn. Alltså räknas det som om de fortfarande existerar i hushållet och kan ändå inte ta in fler simmar eller flytta ut någon.
Kommer dock fortsätta skriva i bloggen med nya kapitel! Har nu spelat klart så långt det går och gjort ett så bra slut som möjligt, som jag faktiskt blev väldigt nöjd med! Min nya legacy som jag börjar spela på snart är sammankopplad med slutet på denna och tror verkligen att den kommer bli riktigt bra! :) Hoppas att ni som följer denna bloggen även kommer följa nästa!
Familjen Fox äventyr fortsätter alltså men blir kortare än tänkt :)
Resetsim? 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#68 Det första jag testade… :(
Så typiskt… :( Din legacy var faktiskt en utav mina favorit legacys, och nu är den förstörd… :'( Tur iallafall att det kommer några kapitel till! :) Always look at the bright side som jag brukar säga! ;)
#70 Ja, precis som du säger, man får se det från den ljusa sidan! :) Är faktiskt väldigt nöjd med hur jag avslutade denna legacyn vilket du och de som följer kommer få veta när kapitlarna kommer ut! Har räknat ut att det blir ungefär 15 kapitel till ;)
Nästa kapitel publiceras imorgon kl.13, med titeln "Ensamstående?!"
:c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Inatt har man varit produktiv! 
Utöver att det kommer ut ett nytt kapitel kl.13 idag så kommer det även ut tre till, en på onsdag, en på fredag och en på söndag: samma tid! Kapitlarna är alltså färdigskrivna men har schemalagd publicering!
Tänkte bara påminna om att det är två nya kapitel publicerade på bloggen! :)
Har skrivit och skrivit och skrivit och skrivit… har bokstavligen kramp i fingrarna just nu!
Meeeen detta betyder ju att jag, efter allt skrivande, faktiskt är helt klart med legacy-bloggen! Har dock inte valt att publicera alla kapitel på en gång, utan de kommer ut varannan dag, klockan 13. Sista kapitlet är ute den 22:a augusti 
Phew… Trots värkande rygg, fingrar (och rumpa av att sitta på denna trasiga datorstolen) har jag dessutom fixat till designen på bloggen helt! Blev ganska nöjd faktiskt 
Har redan påbörjade planer inför min nästa legacy, som jag än så länge håller hemligt. Men kan avslöja att jag kommer skriva den på engelska då jag trivs mycket bättre med det, nästan allt jag skriver annars är på engelska!
#75 Åh vilken bra idé med att skriva på engelska! Älskar engelska själv, så det blir nog super det :D Bloggen blev riktigt snygg med måste jag säga :O
Jaa, då närmar det sig slutet! Bara en generation kvar att följa sen tar det slut! :) Har redan börjat spela på min nya legacy och bygger på den nya bloggen, som jag känner på mig kommer blir riktigt bra! :D
Sista kapitlet kommer ut idag kl13, men publicerar även en epilog om 2 dagar!! :) Litet kort meddelande från hostellet jag bor på i Kyoto, Japan ;)
#77 Ååååh så spännande längtar så mycket!!!
#78 Hur kommer det sig att du är i Kyoto? :O Dit skulle jag själv vilja åka någon gång :)
#79 Velat åka till Japan såååå länge och tog chansen så fort jag fick den! :D En väns vän bor i Osaka och vi bodde hos honom de fem första dagarna, sedan bodde vi på hostel tre nätter i Kyoto, rekommenderar verkligen att åka dit! Så vackert område och alla fina tempel… helt underbart! :) Är hemkommen sedan någon timme tillbaka nu, som man säger, borta bra men hemma bäst! Men längtar redan tillbaka, allting var ju så nytt och spännande! Ja, nu blev det ju lite OT menmen ;)
#80 Ja jag bara måste ta och åka dit någon gång. Får man fråga hur mycket det kostade att åka dit på ett ungefär? ^^
Har en vän som nog inte vågar åka själv faktiskt. Jag känner samma sak, så det skulle ju passa perfekt i så fall. Men så är ju problemet då pengar. Men sparar man så ska det ju såklart hända att man åker dit till slut :D
Hur kunde du se när hon var i framtiden?( Gissr på framtiden..)
#81 Flyget gick väl på runt 6600kr, så det var största utgiften! Sen uppstod en del utgifter jag inte var så beredd på, den största var nog transporten, att ta sig runt i stan är dyrt! Dessutom dricker folk inte kranvattnet där vilket jag inte tänkt på att kolla upp så det blev en del utgifter där med :P Jag hade ju turen att få bo gratis hos en kompis så de första 5 nätterna betalade jag inget för.
De tre nätterna på hostel i Kyoto kostade sammanlagt 7800 yen, så det är inte billigt alls… ;) Allt som allt tror jag att jag spenderade upp emot 11000kr, har inte riktigt känt för att räkna exakt då det gick upp emot en oväntat stor summa, hehe (a) Men absolut värt det!! :) Fast hade hellre sett att jag åkt under vårsäsongen istället, hade såååå gärna velat se alla körsbärsträden blomma och dessutom var det alldeles för varmt för mig under sommaren ;P
#82 Jag ser inte när hon var i framtiden, utan skapar bara historien som om jag kunde det! :) Vanligtvis när simmarna går in i tidsmaskinen kommer de tillbaka en kort stund senare. Fast det låtsas jag som om Leni inte gjorde, för historiens skull ;)
83: Då fattade jag ;)
#83 Jaha okej men det var ändå inte så farligt som jag trodde :P Var det svårt när du var ute och skulle kommunicera med japaner? Man har ju hört att väldigt många pratar engelska i Tokyo. Men andra platser kan det väl vara svårt med det? Nu blev det mycket off topic men xD
#85 Ja, de sög verkligen på engelska, haha ;) Men oerhört hjälpsamma!! De är så artiga och trevliga och vill verkligen hjälpa till, blev verkligen förvånad!! :) Det var alltid någon som kom fram och frågade om vi behövde hjälp bara vi såg minsta lilla förvirrade ut ;) Så kommunikationen är nog inte något vidare problem, kan du namnet på platsen du vill till så löser det mesta sig! Haha, lite OT gör ju inget, annars kan du ju skicka PM istället? ;) Om du skulle undra mycket mer då ^^
#86 Ja det har man ju hört att dom vill hjälpa till. Men visste inte att dom var SÅ hjälpsamma haha :D När kommer ett nytt kapitel till fox legacy 2 tro? Längtar såååå :D
#87 Oja, väldigt trevliga var dem! Det roliga är att folk bugar så himla mycket därborta också, så man själv känner sig tvungen att buga tillbaka, började automatiskt buga mig här hemma med så det tog ju helgen innan jag slutade med det xD Folk tyckte ju det var ganska kul… :P
Prologen kommer ut 1:a september och första kapitlet någon dag därefter! :D Vad roligt att du vill följa den legacyn med, jättekul! :))
#88 Haha ja jag kan ju tänka mig det xD
Ja men absolut! :D Själv är jag dålig med att uppdatera min legacy något så fruktansvärt. Men kan inte spela nu heller eftersom jag ska få ny dator. Så får skylla på det :P
Ska du börja på den nya legacyn? C:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#89 Ja, det kommer ju alltid de dagar då man tröttnar och helt enkelt inte orkar uppdaterar, så har det i alla fall varit för mig :P Fast ja, det blir kanske svårt att uppdatera när man inte har dator än x)
#90 Jadå, den nya legacyn börjar jag med 1 september :D Eller ja, börja har jag ju redan gjort då jag skriver på andra kapitlet nu men ville ha mer tid på mig så därför det dröjer lite ^^ Sen ska jag försöka uppdatera var 4-7:e dag då det blir betydligt mycket längre kapitel och mer text i denna legacyn än den förra :D
#91 Och förresten är Leni inte rödhårig? Men den regeln kanske inte gäller till den nya legacyn? cx
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#92 Ja, Leni föddes blond och pga buggen kunde jag inte låta Lizzie bli gravid igen, hade liksom nått max för antalet simmar tillåtna och ja, det fick ju bli så :P Kommer inte ha den regeln i nästa legacy ^^
#93 Men måste säga att Leni är väldigt söt :) Inte för att förolämpa någon, men Lizzie var inte särskilt söt c:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#94 Haha, jo blev inte alls nöjd med Lizzie :P Som tur var blev Leni väldigt söt, det enda hon ärvde från sin mamma var den lilla näsan, resten från sin pappa och Sienna :P
#95 Tkr inte Sienna var jätte snygg heller 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )