The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1653 ggr
Tokyo
0

Spelet kraschar 24/7

Efter att jag uppdaterade mitt spel (alldeles nyss) så har spelet bestämt sig för att alltid krascha när jag tar "ner" simssidan, eller vad man ska säga.

Alltså med Alt Gr och knappen ovanför Caps Lock.

Då står det "The Sims 3 har slutat att fungera… windows söker efter en lösning på problemet…"

Jag har även tagit bort mer än hälften av det jag installerat, eftersom det var onödigt och tog mycket plats att ha dom där.

Vad ska jag göra åt detta? Avinstallera alla saker? Hjälper ens det?

Pappa har dock sagt att han ska köpa en stationär dator, som jag får använda som speldator/simsdator, och den kommer ha betydligt mer minne och bättre grafikkort. Men jag vet inte när, och tills dess vill jag ju kunna spela! :(

Det kanske inte blir om typ mer än ett halvår! Han brukar säga att han ska skaffa vissa saker, så händer det inte förrän efter 1 år. Haha :(

Iallafall, finns det något jag kan göra åt detta?

lottis98
0

Jag är inte någon dator expert, men jag skulle börja med att ta bort alla föremål som inte är EA produkter. Jag gjorde det innan jag uppdaterade mitt spel och jag har märkt att spelet flyter på mycket bättre sedan dess, alltså det laggar och buggar inte lika mycket, det krashar inte (än iallafall :P) och det går fortare att ladda. Så det är ett snabbt och enkelt tips som jag kan ge dig! :)

SimsBrooke
0

Tar du ner spelet så du kommer till skrivbordet? 

Om du gör det så gör inte det och se om det slutar att krascha. Det kan vara att datorn inte klarar av att du tar ner spelet så det ligger i bakgrunden. Så spela utan att trycka ner spelet till skrivbordet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tokyo
0

#2 Ja, det är så jag gör.

Jag har gjort så förut, och det har funkat.

Men får prova utan att göra så då.

SimsBrooke
0

Vad spelar du på? En laptop eller stationär? 

Den datorn du spelar på hur gammal är den?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tokyo
0

#4 Är laptop och PC samma sak? .. :S Isåfall, laptop.

Packard bell.. vi köpte den i julas. Eller ja, lite före jul.

Tokyo
0

Förstår att det kan ha med saken att göra, hah.

[SallysPigge]
0

#5 En laptop kan vara både en PC och MAC, då PC och MAC skiljers sig och har olika grundare.

En laptop är en bärbar dator och dom är inga bra speldatorter. :-)