The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 7519 ggr
SimsBrooke
0

Vilka plantor?

mina simmar jobbar oftast som trädgårdsmästare(mest kvinnorna) och När man går in i den där färdighetsjournalen så finns det utmaningar man ska klara. Den ena är Mästerplantaren där man ska plantera varje typ av växt som kan planteras i spelet nu är det väl bara de som finns med i grundspelet? 

Men vilka är dessa plantor? Jag vet en del men vet inte alla. 

Sallad
Äpple
Druva
tomat
Vattenmelon
Paprika
Lime
Potatis
Lök
Vitlök

Är dessa alla som är med i grundspelet?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

Ånej, du har ju Livsplantan, Dödsblomman och Eldfrukten också! :)

Dom måste också planteras, om jag inte minns fel? Några av mina simmar har klarat av utmaningen, men det händer oftast av en slump. Dock planterar dom alltid Livsplantor, Dödsblommor och Eldfrukter, då jag finner alla tre ruskigt användbara. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
0

#1 Okej, vad gör egentligen Livsplantorna?

Namiko
0

Man kan väl även odla ost, ägg och kött i grundspelet?

Äter simmen en livsfrukt blir den en dag yngre, den ingår också i receptet på ambrosia.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

#3 Livsfrukten krävs också för att göra en SimBot. :D

Så den har många roliga funktioner.

Kan man odla ost, ägg och kött!? :O Det hade jag ingen aning om! Måste nästan testa det genast!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
0

#4 Japp man kan i alla fall odla ost och ägg. Men man måste ha fullt i färdigheter på trädgård

Namiko
0

#4 När man kommit viss långt i trädgårdsfärdigheten så får du uppdrag från en lokal restaurang som gör att du kan odla ägg, ost och biffar (hamburgare). Tror att det är 2 olika uppdrag som krävs för att kunna odla allt.

Är omniplantan med i grundspelet eller kom den senare och hur är det med pengaträdet?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Benne
0

#6 både omniplantan och pengaträdet kom med grundspelet :)

Scorpio97
0

När man har fått 8 färdigheter i trädgård, så får du ett uppdrag som gör att du kan plantera ost och ägg.

Vid färdighet 9 så får du ett nytt och kan du plantera kött (två olika sorter tror jag).

Sen vid färdighet 10 kommer ett nytt uppdrag, och du kan då odla omniplantan (: Tror det brukar vara så i alla fall. Har aldrig fattat riktigt vad omniplantan är för nått?

//Jessie

Namiko
0

#8 Omniplantan matar du med olika saker så kan du sen skörda det du matade med. Tex olika grönsaker, fisk, böcker mm.

Hade för mig att man kunde odla kotletter också men var inte säker så jag skrev inte ut det innan.

Pétit
0

Pengarträd. :)

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Smullis
0

#9 Man kan odla kött också, ja :) Även badankor och färdighetsböcker m.m.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Snurpan83
0

Men vart hittar man eldfruktsplanta, livsplanta och dödblomsbuske då? Man kan ju inte köpa och sen plantera….

Hallonsmurfen
0

#12 hitta ett unikt frö (eller buydebug)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Namiko
0

#12 Det brukar stå en dödsblombuske på kyrkogården, frö till livsplantan kan man ibland hitta utanför forskningsanläggningen. eldfruktsfröet vet jag tyvärr inte eftersom jag sällan hittar den.

Det gäller att hitta unika okända frön och plantera för att få veta vad det är.

Smullis
0

Hur använder man buydebug? :)

Snurpan83
0

Tack! Glad

Genom "samlingshjälp" man kan "köpa" för sina "livslånga belöningar" kan man lokalisera frön har jag just märkt!

Precis, vad är en buydebug? Flört

SimsBrooke
0

Ni gör så här för att använda buydebug.

Gå in i köpläget och ta fram fuskrutan och skriv in testingcheatsenabled true och ta fram fuskrutan igen och skriv in buydebug sen kommer det upp ett frågetecken som ni hittar fröframkallare, fiskframkallare och dylikt..

Hallonsmurfen
0

ääälskar buydebug!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Smullis
0

Tack!