The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3397 ggr
Susanna_w
0

Suddiga kläder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när jag väl har börjat spela så märker jag att det är massa med grafiken. Vilket det inte bör vara. Datorn jag har nu sen den förra kraschade är en speldator och mycket bättre än den förra men kläderna är suddiga och den klarar inte av grafiken på träd oavsett hur mycket jag sänker grafiken och tar bort alla ned laddningar. Det hackar äcen en hel del trots att jag har massor i utrymme. Någon som vet om jag kan göra något?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Susanna_w
0

Även sadlarna och schabraken, så det handlar nog om att mittenpartiet blir suddigt på alla simmar.

_

Susanna_w
0

Sadeln

_

Mitchika
0

Ju mer du sänker grafiken, desto sämre blir den på allt i spelet. Även kläder. Dra upp allt på högsta och se vad som händer istället. :)

Det är inte utrymmet på datorn som avgör hur bra den är och hur bra den kör program. Utrymme hjälper mycket när det gäller hög prestanda, men ska inte påverka grafiken direkt.

Hackandet kan ha jättemånga förklaringar, så det är svårt att säga något exakt.

Jag ställer min standardfråga, spelar du på en laptop eller en stationär dator?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Susanna_w
0

Har gjort det också och det spelar ingen roll. Har en stationär. Nej det jag menade med utrymmet var för att spelet hackade.

_

Mitchika
0

#4 Så det ser likadant ut som bilden i inlägg #0 om du har grafiken på högsta?

Det låter som ett väldigt väldigt dåligt, alternativt trasigt, grafikkort är jag rädd. Vad för grafikkort har datorn? Är drivrutinerna till grafikkortet uppdaterade? Det kan vara orsakerna till att spelet hackar så illa.

Är datorn köpt från ett företag eller är den begagnad?

Susanna_w
0

#5 Nej där är det på "minsta" men det suddiga och och träden/buskarna/blommorna är precis lika dana oavsett vilken grafik det är inställt på. Det hackar ju inte väldigt mycket men det stannar till ibland. Burken är beggad (min sambos gamla) Men alla saker inuti är nya. Har ingen aning om vad det är för grejer i, det är sambon som fixar sån :P

Tack för du tar dig tid och hjälper :)

_

Susanna_w
0

Kan det ha något att göra med att det är från Origin. Hade ju alla på skivor förut men sen dom började med Origin laddar man ju bara ner det nu för tiden om an ska ha det tillbaks istället för att använda skivor, kan det ha någon betydelse?

_

Mitchika
0

#6 Om alla prylarna inuti är nya så kan det nog vara så att det är drivrutiner som behöver uppdateras! :) Det kan eventuellt lösa några problem, såvida han inte redan har gjort det.

När det stannar till, blir det så att alla handlingar och liknande fryser men animeringarna fortsätter (så som löv som blåser i vinden etc.)?

#7 Jag har faktiskt ingen aning… :O

Jag har bara spelat mot skiva och aldrig testat att spela via Origin.

Har du skiva så att du kan testa och se om det blir skillnad när man spelar mot skiva?

Susanna_w
0

Här är det på högsta grafik inst.

_

Mitchika
0

#9 Herrejösses!!! :O

Vilken chock jag fick! XD

Jag kan gissa på två saker i det här fallet.

1. Grafikkortet, uppdatera drivrutiner och se till att det funkar som det ska. :)

2. Något är fel med… gud, älska hjärnsläpp… texturfilerna?? till spelet.. Det lär en ominstallering kunna rätta till, men jag tror mer på grafikkortet om jag ska vara ärlig.

Yikes, så det ser ut… :O Men lite småhäftigt på sitt sätt. :D

Susanna_w
0

Men det som jag tycker är konstigt är att jag spelar BF3 och L4D2 funkar ju hur bra som helst OCH bf3 kräver ju en hel del på grafiken. Jo har installerat av det och håller på att installera om det nu fast med skivor..

Jo det ser ju ut som attans och jag irriterar mig bara (kräset var det här :P=) så kan inte spela om det inte är bra.

_

Susanna_w
0

Yaay, äntligen funkar det. Har nästan blivit helt galen så för några dagar sedan formaterade jag hela skiten och började om från början och nu funkar det! Finally!

_

KlaDkAkA!:D
0

OJ! jag hoppas värkligen du fixar det där :(

[SallysPigge]
0

#13 Läs #12 :-D

Misarn
0

Ja det ät konstigt tur att det ordnade sig, spela på en laptop och tycker det fungerar perfekt.

KlaDkAkA!:D
0

#14 omg slarvigt av mig! men nu blev jag glad! :D

va kul att allt funkar som det ska <3