Ridläger 2
Kanske minns ni Dags för ridläger? Länken till denna finner ni här http://thesims.ifokus.se/discussions/4ff34065d3b4fd267b0012f4-dags-for-ridlager?discussions-5 Det handlade då om Petey och Emily som hade fått ärva en gård och köpt in flera hästar och arrangerade sedan ett mindre ridläger. Med fyra hästar på gården och två deltagare så hittade de på mycket olika saker under en veckas tid. Dock tog lägret slut alldeles för fort.
Flera har undrar efter en forsättning och såklart det kommer en forsättning! Denna gång med nya hästar och nya deltagare.
Det är tänkt att jag ska ordna en hemsida med mina olika stall och gårdar där det kommer komma uppdateringar för visst hoppas jag på att det kommer bli mer än två ridläger!
Nu på måndagskvällen har det kommit flera nya hästar efter att de "gamla" åkte på söndagen. De som har flyttat är; Corie, Lucas, Prince och Cherry. Kvar på gården fanns det nya fjordstoet Wisa som har börjat visa tecken på dräktighet.
Det som är så roligt med de gamla deltagarna var att de blev som på nytt hästintresserade och visade sig mycket kunniga, de passade på att köpa en ny stor gård alldeles i närheten. Med plats för sex hästar valde de redan från början att köpa Cherry och även Lucas. Efter en stund ringde de och sedan tog de även Corie och Prince.
Följer! :D

Följer :-)
följer :)
När hästarna äntligen kom till gården. från vänster har vi Liwia och till höger har vi Isolia
Kort därefter anlände också de mindre ponnyerna, från vänster har vi Norton och till höger Lacoste
Här kommer lite mer information om hästarna.
Vi börjar med Liwia som är ett akhal-teke sto, hon har visat sig vara otroligt vänlig av sig och är mycket stabil av sig. Hon älskar att leka och är otroligt lekfull av sig, hon räds inte heller för farligheter utan står modigt kvar. Får hon välja hoppar hon mer än gärna och vi hoppas detta kommer bli en bra tävlingshäst speciellt inom hoppning och fättävland.
Isolia är en helt fantastiskt vacker häst och det är många hjärtan som smälter bara man ser på henne. Hon är en arabkorsning och man kan riktigt se att det finns arab i henne. Hon är väldigt nätt i typen. Hon har visat sig vara mycket snäll och vänlig av sig men är samtidigt något blyg, hon har fastnat för Emily så troligtvis kommer det vara Emily som rider henne mest. Isolia har även visat sig vara mycket lättlärd och är ett riktigt geni!
Lacoste är ett något speciellt gotlandsruss, han är otroligt envis av sig och helst ska det vara han som bestämmer reglerna. Han kräver en något van ryttare som inte låter honom komma undan. Hade Lacoste fått bestämma hade aldrig hinder uppfunnits och inte heller skulle han ha fötts i fångenskap så att säga. Han vill helst vara vild men är samtidigt inte så ond så att han vägrar bära ryttare. han är mest bara lat. Frågan är dock om han överlevt utan att bli borstad för han är otroligt prydlig av sig och frustar ogillande åt de som är lortiga.
Sist men minst. Shetlandsponny hingsten Norton! En chokladbrun liten bushäst med energi som 5 ardenner. Norton är otorligt lekfull av sig men samtidigt väldigt prydlig så det funkar inte riktigt att smutsa ner sig i lekarna. Förutom det är han ett riktigt geni och mycket lättlärd. Kanske kommer han bli lärd en del saker
följer! följde även dags för ridläger =P
Följer detta ridläger också.
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Trevligt att så många vill fortsätta följa :) har jag ork kommer en hemsida upp vilken dag som helst
#12 Kommer det vara som en blogg på hemsidan där du uppdaterar den här lilla "sagan" ? :)
Klart att laxen ska ha en jolle
13#: Ja det kommer det troligen bli, eller en egen sida på hemsidan då jag eventuellt kommer ha flera familjer i luften samtidigt =) Där kommer man kunna läsa om de olika hästarna osv och kunna följa nyheterna om dem
oj nemen kolla ja hittade hit på egen hand! :D följer såklart!
oj nemen kolla ja hittade hit på egen hand! :D följer såklart!
Följer :)
Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))
Följer! :D
Bloggare på threesimsnerds.blogg.se
Sorry för dålig update men det är jobb och stall varje dag i stort sett. Helgerna är även dem fullspäckade.
Jag är ofta borta 12-13 timmar i sträck så säg att jag har fyra timmar vaken, ledig tid.
hur som helst, hemma idag så det fick bli lite spelande.
--
Vi välkommnar Diamant till gården och världen! Sent på natten började Wisa vanka fram och tillbaka och titta oroligt mot magen innan hon la sig ner. Kort där efter kom det en liten hes gnäggning från en liten pojk som fick namnet Diamant! Mamma Wisa var så otroligt stolt över den lilla grabben! Nu är ju dock funderingarna igång om vem som ska behållas av dessa två. Det finns inte riktigt plats för båda men samtidigt kommer det ta flera år innan Diamant är redo för sadeln.
på gården är allt i full gång, Träningen av de nya hästarna är i full gång och Liwia och Isolia har ridits regelbundet ett bra tag och har visat sig vara otroligt duktiga!
Isolia har visat sig vara en pigg och framåt tjej som gärna vill lära sig nya saker och hon och Emily har verkligen byggt upp ett starkt band. Emily har redan nu bestämt att det är hon som kommer ha hand om isolia under ridlägrena då Isolia kan bli lite reserverad och blyg av sig vid andra simmar.
nu är det tänkt att Isolia ska få gå och lata sig i hagen ett tag framöver medan Emily ska börja rida shettisen Norton!
Även Liwia är i full träning men har visat sig vara en bestämd dam med mycket egen vilja, det går lite trögare i träningen men när hon väl vill så går det snabbt framåt i utvecklingen. Det går bra att träna en stund men hon blir snabbt uttråkad och vill ha något nytt att göra.
För henne kommer det också bli att gå och ta det lugnt i hagen ett tag framöver då Petey hoppas kunna rida till russet Lacoste ett tag som har visat sig också ha en bestämd vilja!
jag har hunnit med massa spelande idag så tänkte ge er en hel bildbomb innan ridlägret drar igång på allvar. =) Det har hunnit bli en del foton nu när hästarna har tränats så intensivt som de har gjort.
jag vet inte riktigt vad Petey och Lacoste höll på med tidigare idag??
Fick ihop en liten bildserie när Norton tränade, ett failhopp jämfört med de andra riktigt fina hoppen!
1. Det här hoppet ser ju riktigt fint ut!
2. På väg mot kraschladning i vattnet! Mayday, Mayday!!
3. Kanske var det en studsmatta under för de flög iväg ganska snabbt ändå!
En riktigt fin Lacoste! Han var helt klart den segaste i träningen, hoppningen gick bra ibland och kapplöpningen den gick riktigt seg. Han har visat sig behöva mer tid och behöver snabbare varitation.
En första ridtur på Wisa, hon visade sig vara mycket bestämd av sig till en början
Wisa visade sig vara otroligt lättlärd och fromligen flög över samtliga hinder. Hon gör till 98,8 % av allt vad man ber henne om. Svårt att tro att hon i början var halvsur av sig och inte riktigt ville. Hon och Petey kommer verkligen överrens
familjebild!
I början av bilden har vi fölis Diamant, lite längre bak kommer pappa Lucas som inte längre bor på gården och längst bak kommer mamma Wisa med Petey på ryggen
Undebara Liwia! Ännu ett supermysigt sto som har sina bestämda åsikter.
Emily hopptränar Isolia medan Petey sitter på Wisa och kollar på så det går rätt till.
Världens vackraste Diamant som vuxit upp till unghäst! Här börjar nu förberedande träning
Äntligen var det dags för deltagarna att komma till gården!
Detta ridläger blev det tre deltagare. Elvira Moli och hennes tonårsson Marcus Logite. och ungdomen Martin Furugård. Välkommna ska ni vara! Det kommer en prestation om allihop.
deltagarna dök upp i samlad trupp på lördagskvällen och efter lite prat blev det en rundvandring på gården för att sedan bli tilldelade hästar.
Elvira Moli är en ungdom som har tidigare hästerfarenhet med bland annat egna hästar. Hon jobbar till vardags med försäljning och verkar som hon själv sa född till att sälja saker, hon är annars också mycket musikalisk och gillar att träna. Som grädde på moset är hon även vegetarian så vi får väl se hur bra det blir med maten.
Elvira verkar en käck tjej med mycket energi som är van vid lite mer busiga hästar. Hon har fått äran att ta hand om Liwia under ridlägret och de verkade trivas tillsammans direkt.
Elvira har även med sin son, Marcus Logite. En tuff kille som tror sig kunna mer än vad han faktiskt kan, klädd som en snobb spänner han gärna upp sig och går modigt fram mot hästarna men när han väl var i närheten av hästarna blev han lite mindre modig av sig. Kanske skulle han hellre hålla på med mindre djur som hund och katt men vem vet? Kanske kan det ändras. Marcus kan verka tuffare än han är men vad vi har fått reda på så är han både djurälskare och hopplös romantiker, han älskar även musik men verkar samtidigt vara en riktig festprisse. Undra vilket som är hans verkliga jag?
Marcus har fått stallet minsta häst även om det är en av de busigaste, nämligen lilla Norton. Norton har mycket motor men är samtidigt en av de lugnaste. Vi tror ändå att detta kan bli en bra kombination och att Norton kan ta ner Marcus på jorden lite i alla fall.
Sist men inte minst har vi Martin Furugård, han är en ungdom som verkar rätt ny inom ridsporten men samtidigt är han inte rädd för att hugga i och smutsa ner sig. Martin fick Lacoste som har visat sig vara en liten bestämd kille som gärna vill lata sig ibland. Emily har dock bestämt att hon ska försöka rida till honom då och då och se till att han hålls i strikta tyglar.
Du skriver så mysigt! Myser verkligen när dy uppdaterar :D
Klart att laxen ska ha en jolle
sorgligt nog måste jag komma med dåliga nyheter.. Vi har skaffat ny dator och därmed ska den gamla kasseras och där finns alla sims spel osv. Alla mina sparningar osv. Har gjort försök att lägga över dem på nya datorn men tyvärr har jag inte fått med staden som ridläger har utspelat sig i. Inte heller hus eller simmar. Att börja om med byggen osv intresserar mig just nu inte så troligtvis kommer det behöva bli en helt ny familj, i kanske en helt ny stad osv.
Riktigt tråkigt faktiskt men jag lyckas verkligen inte ordna det. :/
Jag har dock bestämt mig för att försöka göra en egen värld så förhoppningvis kan det bli ett nytt ridläger!
Kanske kan det annars bli den gamla världen men med nya hus, simmar osv osv..
Trailern du har, kommer den från Equus-Sims? Jag har nämligen försökt ladda ner trailern därifrån, men den tycks inte dyka upp i mitt spel av någon konstig anledning :/
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
38#: jag fick med Den i en hästgård jag laddade ner
#39 Aha :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus