The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 2029 ggr
Amandapanda
0

Går inte att installera !

Hejj hejj nu har jag försökt installera om alla sims för dom fick inte plats i den första hårddisken så vi flyttade att exp och prylp till den andra med mkt mer utrymme men då så behövde man installera om den så nu har jagf kommit till Lyx & Design men när jagg sätter i skivan kmr det ingen ruta upp om att installera och den svarar inte om man klickar att man ska installera på själva inkonen heller ! Snälla hjäälp mig !! Har precis fått övernaturligt är såå taggad att köra !

[SallysPigge]
0

Ja kolla om skivan behövs göras ren, är det bara lyx & design som har det problemet?

myismyname
0

Om du tänker rengöra skivan - var försiktig! Använd ljummet vatten och lite diskmedel för att få den ren. Dra från mitten och rakt ut mot kanten när du rengör, inte i cirklar (om CD:n skulle repas blir skadorna mindre på det sättet). Tandkräm och vatten ska tydligen också fungera på repigare skivor (men tänk på att tandkräm innehåller slipmedel). Är du osäker på hur du ska göra kan du googla på "rengöra CD". Annars finns det maskiner som rengör skivor.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Michaela-N
0

#2 Oj då, jag har alltid rengjort skivor med vanlig handtvål och ljummet vatten, och dragit med fingrarna lite hur som helst Flört

myismyname
0

#3 Haha, du har haft tur! Skrattande Anledningen till att man ska dra från mitten och rakt ut mot kanten är för att datorn läser skivan "runt runt", om du förstår hur jag menar, så drar man "runt runt" med en putsduk eller trasa så riskerar man att förstöra mycket information som ligger liksom… "på samma ställe". Skitsvårt att förklara, haha! Drar man rakt mot kanten riskerar man att förstöra lite på "varje rad", så att säga, vilket gör mindre. Det är åtminstone vad jag hört, så jag kör på det :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus