The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1856 ggr
karucellen
0

Han är osynlig!

Hej!

Satte mig och skulle börja spela min lilla familj, och när mannen kom hem från jobbet var han osynlig.. Provade ResetSim men det funkade inte, så jag stängde av spelet och dum som jag var sparade jag. Nu är han fortfarande osynlig och det verkar inte gå att fixa.

Kan spela med honom, och hans huvud syns när jag klickar, Tex "gå hit", "sitt" osv.. Diamanten syns ovanför honom men det går inte att klicka på honom från någon annan och tex välja att vara romantisk..

Detta är extremt irriterande vet inte vad jag ska göra.. Någon som kan hjälpa mig? :(

Fick btw en info box igår om en ny patch uppdatering men valde att skjuta upp det och nu hittar jag inte uppdateringen.. Kan det vara den som spökar?

Tack på förhand!

Mitchika
0

Den osynliga Simbuggen… jätteirriterande och kan vara lite småkrånligt att fixa om resetsim inte fungerar.

Ett alternativ är att prova att flytta ut simmen ur hushållet och sedan flytta in honom igen. Det kan fungera. Är han fortfarande osynlig efter att ha flyttat tillbaka in, så resta resetsim en gång till då.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

karucellen
0

#1. Har flyttat ut honom, och flyttat in igen. Han var fortfarande osynlig, provade Resetsim igen och inget hände…Gråter

Mitchika
1

#2 Åh, så jobbigt… :(

Har läst om flera med det problemet, men den mest effektiva metoden att reparera osynliga simbuggen har varit med hjälp av Mods…

En annan metod jag läste om var att spara hela huset med familj och allt som en kopia i husbiblioteket, om det låter vettigt.. har fullständigt glömt vad det heter…

Spara ner tomt, hus och hushåll som en kopia där och radera sedan tomten som finns kvar i kvarteret. När du har raderat den så placerar du ut kopian och ser om simmen fortfarande finns kvar synlig.

Det tar bort alla nuvarande relationer och önskningar, men det finns chans att det fixar buggen. Gör det inte det så behöver du ju inte spara det du gjorde.

Det kanske låter lite flummigt, jag har sovit väldigt dåligt inatt. Fråga bara om jag är otydlig. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot