Djurlegacy? :D
Någon som har testat? :D hur kan man sätta regler för ett djurlegacy?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hur menar du då? För du måste ju ha en sim med.
Men försök du och berätta gärna hur det går :-)
Haha, jo det vet ja ;) testade tidigare idag och det gick rätt bra. Jag började med en katt och en sim, men sedan struntar jag i simmen och låter den leva sitt egna lilla liv utan att spela på den. Spelade alltså bara på katten, som då fick bli en vildkatt ^^ snart ska den få kattungar. Tycker det verkar rätt intressant. Trodde att det skulle bli långtråkigt, med tanke på att djuren inte kan göra speciellt mycket, men icke, det var kul! De får jaga sin egen lunch och bete sig hur de vill. Leva dolt osv. Haha! Fast i längden blir det säkert tråkigt, och simmen dör ju till slut.. Får fundera lite med detaljerat kring detta, men det är något som fler borde testa på. Försökte med en häst också. Det gick rätt bra. Den chillade med vildhästar 24/7 ! xD Kanske kan starta ett djurlegacy? Älskar att skriva berättelser som dessa, om det inte vore för mitt dåliga självförtroende. Skulle känna mig rätt tvingad, man måste ju uppdatera hela tiden typ ^^
Hehe, det låter ju jättekul! Kanske man skulle testa nån gång, att bara spela med djuren vill säga!
Det låter jättekul :) Och det vore väldigt kul om du ville uppdatera i en legacy om du startat en. Jag har faktiskt tänkt på det men känner att jag inte har tid… Men då vore det kul om du gjorde det
Skriv och berätta gärna vad för regler du använder :-D
Haha :D vad kul att ni tycker att det verkar kul! Än så länge har jag bara sätt upp dessa regler: • Inte använda sig av något fusk, precis som i vanligt legacy. Haha inte så många ännu! :D Själv brukar jag bara spela som vilddjur ^^ kommer endast hem då djuren ska föda, men sedan drar den lilla familjen iväg igen. Mamman måste då jaga och det är en rolig utmaning att fösöka skaffa nog med mat för dagen åt barnen. Men det finns ju några problem vi måste fundera ut. Tex, simmen dör ju tillslut så man kommer ändå behöva spela men simmen några minuter. Om djuren får pojkungar vet jag inte riktigt vad man ska göra mer än att få en kull till. Och när det kommer till att flytta ut alla överblivna ungar, vet jag inte riktigt heller vad man kan göra. Det längsta jag har kommit är till generation 3, men då var simmen gammal.. Kanske man måste adoptera hem ett barn lite då och då :D sen brukar jag alltid fixa ett jobb till simmarna innan jag börjar dissa dom :D Man kan ju välja om man vill spela som tamdjur eller som vilddjur. Personligen tycker jag att det är roligare att spela som vilding, vilket resulterat till att jag nästan bara spelar som hemlös. Jag brukar "kolla till" simmen ibland, men annars får den sköta sig själv :)
Egentligen kan man ju använda precis samma regler som i vanliga legacy eller? Så länge de reglerna funkar för djuren också vill säga =) Smart idé, jag har funderat på ett hästlegacy men det får bli efter mitt vanliga legacy är slut vilket lär dröja då jag ej har tid att spela
#7 jo men precis! :) roligt att du ska börja med hästlegacy! Skapa gärna en tråd när du känner att du har tid! :) Tänker nog starta en i veckan :) får se om det blir av..
Okej jag måste bara fråga, Hur jagar du?
Tycker det verkar intressant så jag ska nog testa 
#9 katterna kan lära sig att jaga :) då jagar de smådjur och kryp som sedan kan ätas :)
Ok det visste jag inte
Trodde bara hundarna kunde jaga
#11 Jo, hundarna kan också jaga
dock bara metaller och fina stenar och liknande!
måste simmen lära katten jaga eller kan katten lära sig själv? :)
#13 katten behöver en leksak, antingen folieboll, garnnystan, kattmuntaleksak osv. Sen låter man katten öva upp sig en färdighet så kan den jaa sedan.
tack så mycket! :)
Så lite, så ! :)
Ochså måste jag fråga en till sak om det är okej 
Skapar du två katter eller parar du dej med grannkatterna?
(Alla som inte testat måste testa det är jättekul :D)
#17 jag brukar bara skapa en honkatt, så får den hitta en att para sig med! 
Håller med, det är faktiskt väldigt roligt!! 
OK tack så mycket 
Kommer mer frågor snart när jag spelat mer 
Verkar riktigt intressant att spela som vilddjur faktist… Måste också prova att göra en katt och låta den klara sig utan simmen (:
Om man låter katten få kattungar, följer dom då efter mamman själv, eller måste man själv se till så att dom hänger med?
Annars skulle man ju kunna fixa ett "öde hus" som katten/katterna har som hem (känns inte så vilt att ha kattens hem på hushållets tomt). Om katten jagar väldigt mycket en dag, kan man då lägga ner byten och spara dom till senare?
(Hoppas ni/du förstår hur jag menar…)
//Jessie
#20 du sparar dom i "ryggsäcken" :)
#20 jag brukar alltid fly långt från huset där simmen bor. Kattmamman springer ju alltis hem och föder, så när katten går hemifrån måste man göra så att kattu ngarna följer efter. 
#21 Jodå, jag vet att man kan spara dom i ryggsäcken. Fast då rymmer dom väl efter ett tag? (Brukar dock ta ganska länge, men ändå)
Menade snarare om man kunde lägga ner bytet på marken och att det ligger kvar på samma plats…? (:
//Jessie
#23 japp det går. Bytet är dött. :)
#24 Okej, vad bra. För när simmarna lägger ner djuren så lever dom ju fortfarande, bra att det var skillnad för katterna. (:
//Jessie
#25 jo men precis ;)
När ni menar fusk är det då även ett fusk om man "raderar" simmen? För får man det så har jag gjort ett med hästar. Generation 7 kom jag till innan datan la av :( Häftigt de där med att katterna jagar. Hästarna skaffar ju lätt mat ;)
Skulle vara kul att läsa om någons djurlegacy och inte bara om regler och så, om du spelar det själv kan du ju göra en tråd om det, med bilder och allt?
va kul! oj visste inte att dom kunde jaga sin egen mat det värkade spännande :3
#28 Mitchika har en legacy med vargar :-)
#30 var kan man läsa om det då? (:
Vill också veta vart man kan läsa det, verkar roligt!

Så klart ska ni få länken, förlåt kunde ju gett den tidigare.
Hon har inte kommit så långt på den, och uppdateras inte jätteofta men den är värt att följa.
Man får läsa ur skötarens syn och från vargarnas syn.
#33 Tack för att du lade upp länken! :D Jag hade tänkt fortsätta på den i början av nästa vecka, då jag äntligen har löst problemet jag hade med familjen så att historien kan fortsätta utan problem. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#34 Varsågod! :-)
Och ingen brådska :-)
Jag hoppas kunna börja med ett nytt hästlegacy. I en ny stad som är mindre Människor befolkat och desto mer djur. Hästarna ska få leva i full frihet.