The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 4851 ggr
Mida
1

Familjen Yuuki

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! :)

Jo, jag har äntligen fått sims att funka på min dator igen, eller ja… jag köpte en ny dator som jag kunde spela på x)
Så jag undrade ifall ni skulle vara intresserade av att följa min sim i något som liknar en legacy, fast med något annorlunda regler ^^

Då menar jag att jag köpt en annan gård då jag bor i en annan stad än sunset valley och Riverview, så hon hade råd att bygga husgrunden i väggar, och inte mer än så ^^' Och jag har lite annan ålderslängd på simmarna :3 En som är lite mer anpassad efter mig liksom :3

Här är i alla fall lite information om min sim och så ^^

Namn: Sanna Yuuki
Ålder: Ungdom
Kön: Kvinna

Hennes egenskaper är:
Arbetsnarkoman
Klumpig
Prydlig
Perfektionist
Tursam

Och så här ser hon ut :3

Shalin
0

Jag skulle absolut vara intresserad av att följa :D Älskar att läsa legacys :)

Mida
0

Åh, vad kul :D
Jag tänkte göra så tat jag försöker skriva minst ett inlägg om dagen om hur det går i spelet :)
Men jag har nyss komimt hem så har inte hunnit än idag x)

Mida
0

Sannas stora livsdröm är att bli VD för ett företag :) Så hon skyndade iväg mot staden och fick jobb inom affärer som kaffekurir.

Redan frsta dagen på jobbet träffade hon en underbar kille vid namn Benjamin, han visade sig vara hennes chef. Men hon kunde inte sluta tänka på honom, han var intresant och snäll, och gansak snygg tyckte hon. Hon hörde rykten om att han var riktigt bra på att kysas och han var väldigt omtyckt på jobbet och utanför också tydligen.

2 dagar senare fick hon en inbjudan till en fest hos honom som hon genast tackade ja till. Väl där kände hon hur hjärtat bultade när hon såg honom. Dom pratade hela festen ända till det att hon gick hem.

Dagen efter beslutade hon sig för att göra en sak hon velat hela livet; skaffa hund. Så hon ringde till adoptionsbyrån och fick träffa en underbar liten valp vid namn Max som hon genast föll för. Han var en liten hund av en ras som hon alltid glömmer namnet på (minns inte alls vad den hette jag heller så…) xD Men han snodde hennes hjärta för all framtid, det var då säkert!

Maxs egenskaper var:
Trogen
vänlig

och inom bara några dagar hos Sanna hade MAx utvecklat egenskaperna:
Hyperaktig
Icke-destruktiv
äventyrlig

Här kommer en bild på Valpen Max

Gerbilles
0

Va sött Max va! ^^

Mida
0

#4 Han är helt underbar :D

Sanna bjöd över Benjamin en kväll, på dejt. Han hade blommor med sig och där och då kände hon, han är perfekt för mig <3
Så hon tog chansen, allt eller inget och kysste honom!

Redan samma kväll bestämde dom sig för att ha en privat bröllop, Benjamin sa att han aldrig känt så för någon annan förut, trots att dom känt varandra så kort tid.

Gerbilles
0

naaaaw .. ^^ Och där e Max i bakgrunden! :D

Mida
0

#6 Haha ja du xD

Benjamins egenskaper är:
Modig
Bra på att kyssas
Händig
Karismatisk
Vänlig

Är det konstigt hon föll för honom? :D
Dom lyckliga två väntar redan barn, här går det undan! Och dom bestämmer sig också för att skaffa en till hund; Alanja som är en Shiba inu.
Hennes egenskaper är:
Geni
Trogen
Vänlig
Icke-destruktiv

Alanja och Max (som nyss fyllt år och blivit vuxen och ännu sötare) fattar genast tycke för varandra och vem vet hur det kan gå? ;)

Bild på den gravida och lyckliga Sanna och lilla Alanja :)

Mida
0

Här händer det visst grejer! :D

Mida
0

Jag tänkte visa en lite bättre bild på Benjamin också :) Samtidigt tänkte jag fråga hur man får flera bilder i samma ilägg? x) Dumma jag får inte till det xD

Gerbilles
0

Ååh en till hund, o snart ännu fler! :D Haha

Mumsing
0

Följer! ;) 
Tror Max är en schnoodle, om jag inte är helt ute och cyklar. :)

Gerbilles
0

#11 De är väl en blandning av schnauzer o pudel ? :D

Mida
0

#11 Jo, så kan det vara! :D Låter bekant i alla fall xD

Sent en kväll vaknade Sanna och kände att värkarna hade satt igång! Hon väckte snabbt Benjamin och dom skyndade iväg till sjukhuset.

Dom fick en liten flicka! Som dom döpte till Elsa.

Mida
0

Redan dagen efter deras stora lycka så födde Alanja en liten söt valp med mammas färger och pappas kropp, han fick heta Darius.

Här busar han lite med mamma och pappa framför matskålarna :3

Gerbilles
0

#14 hihi va söta! :3

Mida
0

Benjamin träffar en dag en kvinna vid namn Jazzo. Hon är en vampyr! Benjamin tycker att hon är väldigt spännande. Benjamin börjar umgås mer och mer med denna Jazzo, vilket inte Sanna tycker om. Och en dag bestämmer sig Benjamin för att han vill leva för alltid! Han ber Jazzo förvandla honom och hon går med på det.

Samtidigt blir Sanna gravid igen, väldigt snabbt efter födseln . Men hon är lycklig som aldrig förr, hennes liv är perfekt, hon har en underbar dotter som hon älskar över allt annat och fler på väg! Och hennes man är ju öm och kärleksfull. Livet leker!
Trodde hon…

Gerbilles
0

:O

Mida
0

Benjamin börjar till slut flirta med Jazzo öppet vilket krossar Sannas hjärta. Dom börjar båka allt mer och till slut står hon inte ut längre, att bråka och vara gravid tar på krafterna!
Så Sanna bestämmer sig för att kasta ut Benjamin, hon klarar inte av hans svek. Benjamin som inser att hans känslor för Sanna är döda och att han nu älskar Jazzo tar inte allt för hårt på saken, tills han fick reda på att Jazo redan var gift, och INTE vill lämna sin partner!

Benjamin blir rasande! När han kommer för att hämta sina saker (han passar på medan Sanna inte var hemma) så tar han också Max och Darius ifrån henne!

När Sanna kommer hem hittar hon bara lilla Alanja i ett hörn, med öronen hängande och svansen mellan benen. Sanna blir förkrossad och skriker rakt ut av ilska. Hela den natten sitter hon med Alanja i famnen och dom sörjer tillsammans.

Mida
1

Tycker ni som följer det här att jag ska skapa en blogg eller så? :)

Det kanske är lättare att läsa/följa med i vad som händer? x)

Gerbilles
0

NEEEEJ, MAX!! :(

#19 För mig spelar de ingen roll, gör vad du tycker är skönast :)

fiffeliffe
0

Tycker att du ska fortsätta här, är lättare att läsa då Skrattande

Cool

Mida
0

Okej, då gör jag så :3

Eftersom underbara Max är borta och jag märkte nu att jag inte visat hur han såg ut som vuxen tänkte jag bara slänga in en bild på honom.

Jag är ute och tältar på en camping i helgen så jag kan inte skriva några riktiga inlägg om vad som händer tyvärr, men det har hänt en del sedan tidigare inlägg! :)

Max Som vuxen i alla fall <3

Mida
0

Dagen efter går väldigt segt för både Alanja och Sanna, trots att dom umgås nästan hela dagen så känner sig Alanja ensam och ledsen.
Och mitt i detta så visar det sig att Alanja också är gravid, en tjuvparning!

Mot kvällen händer det dock andra grejer! Sannas värkar har kommit igång, för tidigt dessutom! Det var visst inte bra med all press, ångest, sorg och panik med mera som hon genomlevt dom senaste dagarna. Hon ringer en Taxi som tar med henne till sjukhuset så fort som möjligt!

Och helt plötsligt har Sanna fött vampyrtrillingar! Två flickor och en liten pojke. Vilken chock det blev! Plötsligt var hon helt ensam med 4 stycken spädbarn, vad skulle hon nu ta sig till?

Mida
0

Inom dom närmaste dagarna så fyller Elsa småbarn, hipp hipp hurra!

Och dessutom föder Alanja två små valpar :)
Dom fick namnen Thor och Loke och medan Loke har egenskapen ond så har Thor egenskapen grinig, inte dom två bästa valparna kanske? x) Åh vad Alanja saknar sin äldsta valp Darisu, och Max också för den delen!

Här kommer en bild på lilla Elsa som småbarn :)

Mida
0

OCh så en bild på valparna (den är inte super bra i alla fall, tyvärr blev båda valparna ganska fula enligt mig, inte alls lika charmiga som deras äldre bror Darius :/ OCh jag är inte överförtjust i deras egenskaper heller) x(

Shalin
0

Jag bara VISSTE att barnen skulle bli vampyrer hihi :D Så spännandeee ^^

Mida
0

Alanjas valpar stökade till det riktigt illa för stackars Sanna och till slut såg hon ingen annan lösning än att adoptera bort dom, 1 småbarn och 3 bebisar var fullt tillräckligt jobbigt för henne att klara av! :/

Dom närmsta dagarna var rena hevetet, Sanna var trött, grinig och hungrig jämt eftersom hon inte hann ta hand om sig själv då ungarna skrek efter varandra så hon bara han sköta om den ena så var det nästas tur. Och inte blev det lugnare då hon började jobba igen och barnvakten bara satt och såg på Tv….
Vad skulle hon ta sig till?

Sedan så fyllde lilla Elsa barn så då blev det lite tårta medan bebisarna för en gång skull sov alla tre samtidigt.  :)

Mida
0

Och hennes lilla docka Cedrik växte han också! :O

Gerbilles
0

Ja en låtsaskompis! :D

Mida
0

Inget mer speciellt händer egentligen dom närmsta dagarna men så kommer trillingarnas stora dag! :3

Den förstfödde Adele på bild :)

Mida
0

Mellanbarnet Deline ^^

Mida
0

Och lillpojken Fergus

Mida
0

Medan Sanna har fullt upp med trillingarna och lata barnvakter samtidigt som hon tvingas jobba med sin chef (som råkar var hennes exmake) så leker Elsa som bara den med sin låtsaskompis Cedric. Dom gör allt tillsammans, förutom skolan. Men när hon kommer hem springer han henne till mötes och hon frågar honom hur hans dag varit. Sedan tar hon itu med sina läxor och efter det leker dom ända fram till middagen!

Mida
0

Sanna fick efter mycket slit en befodran så hon är nu på level 3 inom affärer! :) Glömde skriva då hon fick förra x)
Samtidigt inser Sanna att hon nog måste adoptera bort Alanja. För hur mycket hon än umgås med lilla Alanja så är hon alltid ensam :/ Sanna får hela tiden varningar från socialstyrelsen eller vad det nu hette att om hon inte sköter om hunden bättre så kommer dom och tar henne!
(Och jag som spelare kan inte göra något åt det, för jag umgås med hunden hela tiden och hon har ändå alltid nästan rött på sällskapsmätaren…) :s

Så med stor sorg ringer Sanna och snart kommer en man och hämtar Alanja, som nog inte riktigt förstår vad som egentligen var på väg att hända.

Samma dag fyller lilla Elsa tonåring! (och Cedrik blir också större!) :D

Mida
0

Visst ser man att det är mor och dotter lite grand va? :3

0___0
0

Följer! :D

Mida
0

Sanna har lyckats komma ut lite ur sin egen bubbla igen och hon ber Elsa vara barnvakt och så tog hon en taxi in till stan. Hon åt en lite nlunch på ett mysigt matställe för dom ynka slantar hon hade kvar, hon tyckte hon kunde unna sig själv det!

På väg hem går hon en sväng och hamnar i en mysig park. Där ser hon en super snygg man (enligt henne), med långt hur och svällande muskler. Hon tar mod till sig och hälsar på honom. Dom fastnar genast i en djup konversation om deras intressen och liknande. Men Sanna kolla på klockan och säger fort hedå och åker hem. Hon måste hem och ta hand om sina barn. Men minnet av Sudden håller sig kvar, hon fick hans mobilnummer, skulle hon våga ringa i framtiden?
Livet såg plöstligt mycket ljusare ut, hon kände sig väldigt glad når hon kom hem till skrikande bebisar, smutsiga blöjor och en trotsig tonåring.

[Paulinerm]
0

Följer!

Mida
0

Hejsvejs så fyllde trillingarna barn! :D

Adele

Mida
0

Deline

Mida
0

Och så lille Fergus

Mida
4

Väldigt kul att så många följer förresten! :D

Mida
0

Sanna bestämmer sig en dag för att inte åka raka vägen hem efter jobbet. Hon har ju ändå en timme på sig innan barnen kommer hem. Hon går mot parken och tänker på Sudden. Hon tar frånvarande upp mobilen och ringer honom. Han låter jättegld när hon ringer och hon känner hur hennes hjärta hoppar över et slag. Hon bannar tyst sig själv, hon har ju nyss träffat honom ju! Hon frågar vad han gör och han säger att han är i parken, skrattande säger hon att hon precis kom fram till parken. Hon ser sig omkring och får syn på honom. Dom lägger på och hälsar på varandra ansikte mot ansikte. Tiden går fort och Sanna ser att skolan slutar snart. Hon säger att hon måste gå men Sudden blir lite besviken och frågar om hon verkligen måste.

Sanna tar mod till sig och kysser honom och springer fort därifrån efteråt.

Mida
0

Samma kväll ringer Sudden. Dom pratar länge och Sanna känner att han är nog rätt, men hon är vaksam, hon minns fortfarande vad som hände mellan henne och Benjamin, hon vill inte bli sviken igen.
Efter att dom pratat i över en timme berättar Sudden atthan är gift!
Hela Sannas värld rämnar, NEJ! Inte han :'(

Hon lägger på nästan elakt fort och undrar vad det är för fel på henne, kan hon aldrig hitta en karl som passar henne, eller ja… En karl som är hennes att älska och bli älskad av.
Dagen efter så kommer Elsa fram och presenterar en kille, Cedric. Elsa berättar en helt otrolig historia för henne om at han är den där fruktansvärt fula dockan som Elsa lekte så mycket med som liten. Den hon fick av sin avlägsna farbror. Sanna skakar på huvudet men accepterar ändå Cedric som en i familjen. (hans egenskaper får ni veta senare, lömde skriva ner dem innan jag slutade spela) x)

Mida
0

Tiden går fort och helt plötsligt fyller trillingarna år igen!

Under tiden har Sanna tänkt en hel del på Sudden, hon kan inte glömma honom trots att han är gift. Så en kväll ringer hon honom, först blir han brydd och sedan glad, han har länge försökt ringa henne men hon har hela tiden tryckt bort honom.

Adele som tonåring

Mida
0

Deline som tonåring

Mida
1

Jag har ockås bestämt mig för att ni få veta allas egenskaper då dom fyller ungdom, jag är lite glömsk och kommer inte ihåg att kriva upp dom när jag är inne i spelet x) Men när dom blir ungdommar får ni veta! :)

Och så får vi inte glömma Fergus.

(älskar hans tofflor) <3

Shalin
2

#47 Han ser så skräckinjagande ut i sin taniga kropp och rosa kanintofflor hihi ;)

Mida
0

Sanna och Sudden börjar prata i telefon dagligen och snart början dom även träffas igen. Sanna känner sig väldigt elak mot Suddens fru men hon klarar inte av att vara ifrån honom så en kväll då han har kommit över till henne och dom råkat gå lite för långt, dom hade gjort det, så säger hon just det "Sudden, jag älskar dig och kan inte leva utan dig, men jag klarar inte av att hålla på så här bakom ryggen på din fru, du får lämna henne eller mig. Det är ditt val Sudden."
Sanna var alldeles kall efteråt och satt med ryggen mot honom, hon stod inte ut med att se honom, och om han sa att han inte ville ha henne då ville hon inte leva längre. "Då får jag ta och lämna min fru helt enkelt" svarade han och kom och gav henne en kram.

Mida
0

Sanna och Sudden umgås väldigt myket dom närmsta dagarna, och dom är nu officiellt ett par. Dessutom visar sig att deras dag tillsammans fick följder!
Sanna är gravid igen! :) <3

Mitt i hennes glädjeyra så säger ungarna en kväll "Jo du mamma, vi har bal ikväll!" En akut-i-sista-minuen-göra-sig-i-ordning blev resultatet! Och så for alla 5 tonåringar iväg :)

På bilden Elsa i svart (hon tar väldigt allvarligt på balen och har gjort sitt bästa för att vara fin). Deline bredvid henne (hon som starkt ogillar klänningar) och så Adele lite bakom dom i en mysig top, jacka och kjol :)

Mida
0

Fergus var lite seg framför spegeln så han fick springa efter systrarna, medan Cedric snabbt som attan får stå framför spegeln efter Fergus.

Och hur Fergus valde kläder var det ingen som förstod! (han tog i alla fall inte kanintofflorna tänkte Sanna då hon såg honom…)

[Jagochminadjur]
0

Följer följer följer! :D

Mida
0

Samma tänkte alla som Cedric… xD

Mida
0

#52 Vad kul! :D

På balen hände både det ena och det andra!
Cedric blev balens kung, och Elsa balens drottning!
Cedric och Deline blev romantiskt involverade med varandra :O
Men det gjorde visst inte Else något (Cedric är ju från början hennes låtsas-kompis) för hon hade så kul ändå, och dansade hela kvällen :)
Fergyus träffade en tjej som hette Lindsay som han blev romantiskt involverad med och Adele träffade Dajm, som var Lindsays bror x)
En himla massa kärlek!

Dagen efter däremot så åker Deline iväg på internatskola, fred och kärlek. Hon har sånt himla humör nämligen, (hon har egenskapen grinig) xD

Några dagar går, oh Cedric och Deline ringer till varandra minst en gång om dagen x)
Fergus är heller inte den mest romantiska killen så hans lilla romans håller på att självdö.
För Adele däremot ringer Dajm hela tiden! Hon börjar bli så less på honom x)
För Sanna däremot strålar lyckan! Sudden är hemma hos dom, som vanligt, och Sanna bestämmer sig för att fråga, "Sudden vill du gifta dig med mig?" OCh tänk, det ville han!

Mida
2

P.s sudden har dom absolut fulaste kallingar jag någonsin sett på sims x'D

YellowKiwi
0

Hur får man dockan? :o

Mida
0

#56 När barnen föds så får man dom på posten :) Men jag vet yvärr inte vilket expansionspaket eller så det komer med :/ Leva livet tror jag men är väldigt osäker x)

Mida
0

Sudden flyttar in hos Sanna, men han kommer inte ensam ;)
Med sig flyttar också hans ena barn, dottern Lindsay, som visar sig vara Fergus baldejt ;) Och så hästen Vito :)

Bild på Lindsay

Mida
1

Och hästen Vito :)

Gerbilles
1

De är ju Vito! Har alltid älskat den hästen, han är så fin. :D

Mida
0

#60 Haha, ja han är väldigt fin :3

Dagen efter flytten så fyllde Elsa ungdom! :)
Redan samma dag så tog hon och sökte jobb inom millitären så hennes drömmar ledde åt det hållet (minns inte exakt vad högsta nivån inom millitären var men det var i alla fall det som är hennes livslånga önskan).

Och som jag lovade, Elsas egenskaper är;
Perfektionist
Atletiskt
Hatar naturen
Tankspridd
Modig

Men Elsa hade också en annan dröm, att flytta hemifrån!
Hon trivdes inte så bra ihop med Lindsay, som ofta var rätt så grinig.
Så efter bara två dagar som ungdom packade hon sina väskor och stack :) Det var ett tårfyllt ögonblick då alla i familjen skulle säga hejdå till henne.

Mida
1

Sanna hade alltid ångrat att hon adopterat bort Alanja, och nu när dom var så stort familj, med äldre barn så kunde väll alla hjälpas åt med att få Alanja att inte känna sig ensam. Så Sanna ringde, med hjärtat i halsgropen, och fick veta att Alanja fanns där! Sanna tvekade inte en sekund utan bara en stund senare så kom Alanja tillbaka till huset.

Och Alanja sprang raka vägen in i famnen på Sanna (och sedan vidare till matskålen…) x)

Mida
0

Haha, jag glömde skriva att även Cedric fyllde år sama kväll :)

Det blev alltså en händelserik dag! Först då Elsas kalas, sedan att Alanja kom tillbaka och så på kvällen Cedrics kalas :) (Elsa fick fylla år med en tårta lite tidigare på dagen så det var inget fusk där).

Men Cedric i alla fall, hans genskaper är;
Sparsam
Vänlig
Vegeterian
Familjeinriktad
Äventyrlig

mylife00
0

följer! du skriver sjukt bra!

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Mida
0

#64 Oj, tack! :D

Mida
0

Dagen efter denna väldigt händelserika dag var Sanna och Sudden ute "på stan" och gick då plötsligt vattnet gick! Sanna lyckades behålla lugnet men Sudden… Han fick panik! Han sprang runt och ropade saker. Sanna tog tag i hans axel "Älskling, ta det lugnt! Vi måste bara ta oss till sjukhuset nu, okej?" Efter några djupa andetag lyckades han samla sig så att han fick tag på en taxi och dom skyndade till BB.

Mida
0

Efter en otroligt snabb och enkel födsel så kunde Sanna och Sudden konstatera att dom blivit föräldrar till en söt liten pojke som fick namnet Bon.

Mida
0

Deline kom hem från internatskolan bara för att dagen efter fylla år och bli ungdom! Hon var överlycklig att vara hemma igen och hon hade blivit mycket lugnare och snällare, även fast hon fick försöka för att vara det.

Hennes egenskaper blev:
Grinig
Lätt imponerad
Lättsovare
Klumpig
Ond

Int edirekt den mest charmerande människan.. Trots det har hennes och Cedrics kärlek överlevt och dom blir officiellt ett par redan på hennes födelsedag :) Det första hon gör är att äta av honom o.0

Mida
0

Och fyllde år gjorde naturligtvis också dom andra två av trillingarna.

Adele som var väldigt sugen på att slå ihjäl den där Dajm eftersom han fortfarande vägrade sluta ringa till henne hela tiden. Hon hade kommit över honom, hon ville inte ha med honom att göra!
Hon har även bytt frisyr så man ska kunna se skillnad på henne och systern Deline, så hon har sparat ut det lite och satt upp den i en toffs :)

Hennes egenskaper blev:
Soffpotatis
Stjärnkvalitet
Geni
Barnslig
Vänlig

Och hon har fått jobb på arenan och tänker kämpa sig upp och bli proffsidrottare (vilket då strider mot att hon är en soffpotatis..) :)

Mida
0

Och så den yngste av trillingarna, Fergus. Hans egenskaper blev:
Klumpig
Hydrofob
Oturlig
Modig
Arbetsnarkoman

Han skaffade ett jobb inom polisen då hans livsdröm var att bli internationell superspion och när han kom hem igen fick han höra att Lindsay (som fyllt ungdom någon dag tidigare jag har bara glömt att skriva det..) har flyttat hemifrån! Och med sig tog hon hästen Vito.

Fergus bryr sig inte så mycket, hans kärlek till henne självdog då han integav den tillräckligt med näring x)

Misarn
0

Följer :-)

Mida
0

Innan någon riktigt hann förstå hur stor deras kärlek var till varandra så hade Cedric och Deline gift sig! Dom hade ett litet, pri vat bröllop inne i deras sovrum och berättade det inte för någon förrän dagen efter. Och vad som hände på deras bröllopsnatt fick resten av familjen snart veta eller i alla fall vad det resulterade i ;) Deline var gravid!

Cedric har också hittat en annan kvinna i livet, Alanja! Han och den lilla hunden, som nu fyllt år och blivit åldring, har utvecklat ett speciellt band. Så när Deline får något av sin utbrott brukar Cedric smyga ut och leka eller bara prata med Alanja.

Mida
0

Lilla Bon har fyllt år! :) Grattis, grattis! Tiden har gått så fort för Sanna och Sudden, dom kan intre tro det, deras yngsta har nyss fyllt småbarn, och samtidigt går Sanna och väntar på att bli mormor? Hon känner sig verkligen inte så gammal! Hon har ju inte fyllt vuxen än? (Jag kör med lite egna regler hur dom fyller år, alltså att dom är ungdom länge men är vuxen en kortare tid så det jämnar ut sig så, tycker jag i alla fall ^^)

Lilla Bon och Sanna :)

Mida
0

Pang bom! Helt plötsligt skriker Deline till! Sanna är på jobbet men Sudden och Cedric som är hemma får båda panik, Bebisen är på väg! Så medan Cedric hjälper Deline att komma ut till vägen så ringer Sudden en taxi åt dem. Han ser dom åka iväg och oroar sig för dom men han hoppas och tror att allt kommer gå bra :)

Efter än väldigt lång och svår födsel där Cedric nästan trodde att han skulle förlora Deline så har den lila flickan äntligen kommit till världen!

Välkomen till världen lilla Gina :)

Mida
0

När lilla Gina (som inte blev en vampyr trots sin vampyr-mamma och låtsaskompis-papa) var född ansåg Cedric och Deline att det kanske var dags att flytta, att skaffa eget så sagt och gjort! Många tårar föll då Sanna fick skilljas från sin andra dotter, och till på köpet sitt barnbarn, som hon snabbt blev väldigt förtjust i. Men Cedric hade hittat ett perfekt hus åt den lilla familjen så till slut satte dom sig i bilen. Men när Cedric skulle åka kunde han inte hitta något bra sätt att säga hejdå till lilla Alanja så det slutade med att Sanna sa åt honom att ta med henne. "Alanja har kommit at tycka så bra om dig Cedric att hon inte skulle klara av sorgen att du flyttade. Jag kan ju alltid komma och hälsa på henne, eller hur?" Sanna hade et leende på läpparna men sorgsna ögon "Hon kommer ju ha det bra hos er." En överycklig Cedric tog med sig Alanja till sitt nya hem!

Bjder på en liten gullig bild på Alanja, som gammal hund, och vad hon tycker och tänker x)

Mida
0

Samma dag som Sanna förlorade ett barn (Deline som flyttade) så fikc hon den glada nyheten, Hon är gravid! (Vilket blev en chock för ig som spelade för jag hade inte gjort så hon och Sudden hade skoj i sängen o.0) Och hon blev jätteglad! Hurra ännu ett barn, Sudden blev också glad, men lite förvånad, tyckte inte Sanna det räkte med barn nu? Hon hade ju ensam uppfostrat 4 stycken! Och deras egna lilla son var ju bara ett småbarn ännu. Sudden själv hade ju två barn sedan tidigare, som han tyvärr inte längre hade någon kontakt med då dom inte gillade att han lämnat deras mamma..
Men men, så kan det gå!

Adele som var lite i sin egen värld såg fram emot ett syskon til, hon gillade barn och såg fram emot att få egna. Men först måste hon få Dajm att förstå, dom två var inget par längre! Och det hade dom väl aldrig varit egentligen, det hade ju bara varit en liten flört, trodde hon.
Så en dag bjöd hon ut honom. Dom skulle mötas på stranden vid 12 tiden mitt på dagen. Men när Adele kommer dit ser hon honom i full fart med att flörta med en annan kvinna! Vilken överraskning :O Men Adele blev itne så arg, mest bara lättad. Hon förklarade för honom att hon bara ville vara vän med honom. Han tog det hårt men sa att han förstod. (Några dagar senare gifte han sig med den andra tjejen fick Adele veta så hon trodde han kom över det rätt bra) :)

Mida
0

Sudden fyller år! :)

Idag fyllde våran Sudden åldring! Grattis till honom, han ska dock itne gå i pension riktigt än, men snart ^^ Han tycker om sitt jobb och vill göra nytta för sig. Men han och Adele har fått ett gemensamt intresse, nämligen trädgården! Dom hjälps åt med att sköta om en liten fruktträdgård där dom än så länge bara odlar äpple, sallad, vindruvor och tomater. Grönsaker som Sudden använder för att laga Sannas favoriträtt med, nämligen höstsallad!

Mida
1

HAHAHA, jag bara måste bjuda på denna bild, Sanna övade på att måla en dag och detta blev resultatet x)
Kan det ha att göra med att hon är gravid och går runt och tänker på barn? x) Har någon av era simmar ritat den någon gång? :3

fiffeliffe
1

#78 HAHAHA Gud vilken söt :3 Har aldrig sett något liknande i mitt sims Skrattande

Cool

Gerbilles
0

#78 Hahah kommer ihåg den där! Blev typ jättestolt över att min sim hade gjort en sån söt tavla :3

Mida
0

#79 Hahaha okej x)

#80 Ja, jag blev jätteglad när jag såg den x'D

Mida
0

Jag tänkte bara visa er hur söt lilla Bon kan vara x)
Han fick ju en söt liten docka på posten, av samma skuma farbror som trillingarna fick sina av. :) Sanna döpte dockan till Ginny efter barnbarnet Gina ^^

Mida
0

Fergus som länge bara gått runt hemma och på jobbet bestämmer sig plötsligt en dag för att flytta hemifrån. Han ropaade "Hejdå, jag flyttar nu jag då" och hoppade in i taxin. Sanna stod där i dörren med hakan långt ner på bröstet. Vad var det som precist hänt? Hon ryckte på axlarna och tänkte ja, han var ju ändå en ungdom, reda att upptäcka livet! Men oh, så hon saknade honom!

Adele märkte inte ens att han for för hon hade fullt upp med att trotsa sin natur. Adele älskar nämligen solen, och hon försöker tillbringa så myckt tid som möjligt i den. Som att hon varje morgon är ute i trädgården och sköter om den medan hon ser solen stiga upp. En eftermiddag bestämde hon sig för att ta en tupplur där ute i värmen!
Hon mådde inte så bra av det och gav upp efter några timmar. ^^ (Jag som spelare var nyfiken på vad som skulle hända om dom var ute i solen för länge, har hört att dom ska bli till aska?) Hon gikcin och drack lite plasmajucie och la sig på sin vampyrstenbädd istället medan solen sakta gick ner över horisonten.

Mida
0

Bon fyller år! :D

Hur han ser ut får ni veta i morn, för jag stängde av innan jag tog en bra bild ;) Och ni får också veta om Ginny också växte eller om hon förblev en docka… :)

Mida
0

Så här ser Bon ut som barn, som jag lovade i går :)

Mida
0

Och växte Ginny upp?

JA! Det gjore hon! :D

Mida
0

Dom följande dagarna blir Sannas mage bara större och större, en kväll får dom besök av Elsa (äldsta dottern i familjen) som svängde in efter jobbet, i full kostym. Hon jobbar inom millitären. Sanna blir jätteglad och visar upp sin stora mage, Elsa skrattar och säger att om Sanna fortsätter så här kan hon ju befolka hela jorden själv! Elsa säger också att hon nyss varit hos Deline och Cedric och där står det hett till som alltid. Men edrics lugna och vänliga personlighet kan hålla koll på Delines häftiga utbrtt, det är inte lätt att vara både grinig och ond.. x) Och lilla Gina mår jättebra! Så Sanna behöver inte oroa sig för henne. När Sanna sedan frågar hur det är med lilla Alanja kollar Elsa bort "Det var därför jag svängde förbi. Alanja är sjuk, och hon komemr nog itne överleva. Hon är ju så gammal också…" Sanna blir jätteledsen men inser att hon måste acceptera det. Alanja är ju nästan lika gammal som Elsa!  Dom har haft många goda år med varandra. Efter en stunds pratande så måste Elsa gå hem och Sanna går in och får en kram av Sudden mean hon gråter över Alanja som snart inte kommer finnas längre.

Mida
0

Bebisen kommer! :D Sanna skyndar ivgär till sjukhuset när Sudden är på jobbet, men han tar ledigt och kommer till sjukhuset så fort han får veta. OCh vi säger väl Välkommen till världen lilla Hanna! :)

Mida
0

Dagarna går och Bon och Ginny blir bättre och bättre kompisar för varje dag, han går i skolan, han komemr hem och det första han gör då är att fråga henne hur hennes dag varit. En dag fick Bon en present av Adele, det var en konstig dryck som enligt henne skulle göra Ginny levande! Bon fnyste men eftersom han visste att hans syster kunde alla möjliga drycker som hon skapade vid kemibänken som han inte fåck gå nära. Hon kunde alla formler! Han kollade på flaskan och bestämde sig för att spara den, även fast han gärna skulle vilja få Ginny levande! Men han ville liksom behålla henne för sig själv. Och hur hade Adele lyckats klura ut at han hade en hemlig vän? Det skulle han nog aldrig få veta… För lilla Bon visste ju inte att Cedric varit en låtsaskompis förut ^^

Mida
0

Grattis Hanna! Som nu fyllt småbarn!

hahael
0

Följer :D

Klart att laxen ska ha en jolle

Mida
0

Ja må han leva, ja må han leva! Tiden går så fort tycker Sanna när hon ser Bon bli tonåring, han blev väl nyss barn! Hon oroar sig lite för att Sudden inte ska orka med lilla Hanna då hon växer upp, han orkar ju nästan inte med henne nu! Han är nog för gammal för barn kommer hon fram till. :/
Här blåser Bon ut ljusen för allt vad han är värd :)

Mida
0

Och så en bild på honom som tonåring!

Mida
0

En dag tar han mod till sig! Han frågar Ginny om hon vill bli verkligen, och tänk, det ville hon! :)

Mida
2

Som människa ser Ginny ut så här och jag har inte ändrat något på henne :) Hon blev ju så söt ^^

evelinabieber
0

visst är det i leva livet man får låtsaskompisar?

Mida
0

#96 Jg tror det ^^

Mida
0

Êftersom Ginny är en riktig kattmänniska så har hon verkligen försökt bli vän med alla herrelösa katter som drar förbi! OCh ganska snart bestämmer hon sig för att adoptera en! Resten av familjen tycker att det är helt okej,  dom såg ju hur glad hon blev! ^^

Så familjen köpte en kattleksak som katten tyckte väldigt bra om!
Katten fick namnet Mini för den var så liten ^^

Mida
0

Grattis Hanna! Hanna är snudd på ett underbarn, hon lärde sig gå, prata och gå på pottan hur snabt och lätt somhelst, vilket Sanna tyckte var skönt för Suddens skull. Men Sudden blev vekare och vekare för varje dag så Sanna tog det svåra belutet att skicka Hanna på internatskola. Eftersom familjen har sparat ihop en del pengar så känner Sanna att hon kan kosta på Hanna en bra skola och Hanna får flytta till Prydinges internatskola, jag som spelare kommer inte ihåg hela namnet precis just nu bara för att jag skriver om det x'D, Hanna gråter en massa och vill inte åka, men beslutet är taget och skolan betald. Sanna ångrar sig direkt efter att Hanna åkt! Hur kunde hon göra så mot sitt älskade minstingbarn?

Mida
0

Familjen beslutade sig för att bygga en liten uteplats, eller påbörja bygget i alla fall. Dom tog sina ca 17.000 och byggde ett utebad med en mysig omgivning! Vad tycker ni? (själv blev jag jättenöjd) :)

Mida
0

Skulle ni förresten vara intresserad av att se deras hus? Jag har helt glömt bort att fråga det x) Men säg bara till vad ni vill veta mer om så ska jag göra mitt bästa ^^

evelinabieber
0

jag skulle vilja se en sammanfattning av familjen eller vad man säger, med bilder på hur alla ser ut nu och allas egenskaper i ett inlägg? eller det kanske är lite jobbigt? :3

Gerbilles
0

Jag skulle vilja se huset och allas rum! :D

Mida
0

#102 Hmm, jag vet inte hur man lägger upp flera bilder i ett och samma inlägg, men det skulle ju vara en kul idé! :)

#103 Okej, då fixar jag det nästa gång jag spelar x)

Mida
0

#102 Men jag tror jag har en idé hur jag ska fixa det x) Tack för förslaget! ^^

Mida
0

Ja må han leva! Idag fyllde Bon ungdom! :) Och såklart också Ginny.

Jag glömde ta en massa fina kort på deras tid som tonåring, men dom var på g hela tonårsperioden, jag fick aldrig fram att dom kunde bli ett par? :/ Men i alla fall så blev Bon balens kung på balen! ^^

Mida
0

Idag sörjer familjen. Lilla katten Mini fick idag lämna jordelivet. Liemannen kom och hämtade henne och det blev många tårar fällda. Men Mini hade haft det bra sina sista år i livet, Hon hade varit så pass gammal mot slutet att hon inte trodde någon ville ha henne, det enda liv hon visste var det som hemlös kringstrykande katt som blev schasad från än det ena än det adnra huset. Tills hon träffat Ginny. Ginny och familjen Yuuki hade gjort hennes sista år underbara!
Ginny tar det hårdast, hon kan inte förstå hur Mini är borta. Hur? Hennes tårar faller.

Mida
0

Adele fick ett telefonsamtal och dom ville utföra ett experiment på Mini, ville familjen att forskarna skulle försöka återuppliva henne?
Ja! Skrek Adele som såg hur ledsen Ginny var.  Hon skyndade iväg och var borta i flera timmar. Forskarna kunde dock inte göra alltför mycket för den lilla katten. Men Mini kom tillbaka till familjen som ett spöke! OC hinte bara som ett spöke som for runt i huset nej,nej.. Mini åt mat, sovi sin säng och gick på lådan! (Jag som spelare fick styra henne igen! HAr det hänt er??) :3 :O
(Jag vet inte varför hennes spöke är rött? Hon dog av ålder?)

Mida
0

Till er som följer, Tack! :D
Jag har förresten beslutat att göra en blogg till familjen. Där kommer det finnas bilder på hela huset, och information och bilder på alla "människor" i familjen :) Den listan blir inte helt och hållet komplett då jag redan spelat en liten bit in på spelet, men jag ska göra mitt bästa! :)
Jag hoppas att det kommer bli bra, jag håller på att uppdatera den nu, nyss skapat den så ^^' Men om det är något ni skulle önska att få veta mer om eller så kan ni också ta och kommentera det där! :)

Länken till bloggen ser ni här nedan ^^

http://familjenyuukiinfo.blogg.se/?tmp=234523

Mida
0

Bon och Ginny blir bättre och bättre vänner, dom har båda skaffat jobb, Ginny som forskare (livsdröm: Uppfödare av cyborgs) och Bon på sjukhuset (livsdröm; Kirurg något) x)Dom är fortfarande bara på G, men en kväll myser dom till det rejält i sängen och vips! Så är dom av med oskulden ;) (Men jag får fortfarande inte fram att dom kan bli ett par D:)

Sanna var ute och gick en dag efter jobbet då hon plötsligt en liten gul ödla! Hon smyger fram för en bättre till och innan hon inser det själv har hon fångat den! Överlycklig tar hon med den hem, på vägen stannar hon och köper med sig ett ödleterratorie (stavning? Elelr heter det så ens?) xD Ödlan får det fina slumpnamnet Ceasar. :)

Mida
0

(En del bilder finns nu på huset på bloggen, simmarna och deras information kommer så snart jag får tid och jag märkte att jag slarvat när jag tog bilderna på huset så en del bilder kommer läggas till, men jag skriver här då att bloggen blivit uppdaterad) :)

Mida
0

Tragisk olycka!

Dom senaste dagarna har Bon känt sig mer och mer stressad, han har slutat äa och kan inte sova som han ska. Han känner sig otillräcklig, han har fortfarande inte blivit befodrad på jobbet, fast Ginny blivit det två gånger! Han får inte till det med Ginny heller, han vill ju gifta sig med henne. Han tycker att Sanna ser konstigt på honom, som om han inte duger till… En dag på jobbet inser han at han inte ätit överhuvudtaget på flera dagar! Och det resulterar i, ett besök av Liemannen! Trots att han är på sjukhuset kan man inte rädda honom.

Hemma är allt som det brukar, Sanna är på jobbet, Sudden och Adele ska strax åka iväg på sina jobb. Ginny som känt sig dålig hade tagit ledigt för dagen och gick hemma. Det var då hon fick veta att hennes och Bons lilla natt tillsammans hade fått följder! Hon var gravid! Det var därför hon känt sig så dålig!Vilken lycka! Hon skulle precis ringa sjukhuset för att berätta för Bon då dom ringde henne. Hela hennes värld föll samman. Bon, borta? Hon föll gråtandes ihop på govlet.

Mida
0

(info om generation ett finns ute på bloggen)

Mida
0

Medan Ginnys mage bara växer så börjar familjen sakta men säkert bli som vanligt igen. Alla är fortfarande chockade över vad som hände Bon och ingen kan längre stå ut med Mini, som ju är ett spöke! Så Mini bestmmer sig för att återvända ner till underjorden. Sanna har dessutom fått magsjuka misstänker hon för hon går runt och mår illa hela dagrna och måste springa ocks kräkas i tid och otid. "Precis som när jag var gravid" tänker hon lite smålustigt. Hon och Sudden har inte tänkt skaffa fler barn eftersom han är väldigt gammal och Sanna själv snart blir åldring. Och dom har helt slutat med sexlivet, trots att Sanna ibland saknar det.

Mida
0

Sanna, som dessutom är i mitten av en medelålderskris (kan det ha med hennes illamående att göra?) får plötsligt för sig att sluta på jobbet! Hon ringer en dag bara och säger upp sig. Samma dag åker hon till stadshuset och startar en karriär inom politik. Och dagen efter det så får hon för sig att nej! Inte kan hon väl vara tillsammans med en sån gamling som Sudden? Hon blir så arg på honom för att han är gammal, för att av den anledningen har hon inte fått träffa sitt yngsta barn! Samma dag får hon ett besked från skolan, Hanna har fyllt år och blivit tonåring! Vill dom att Hanna ska vara kvar på skolan? Innan Sanna hunnit svara så säger Sudden "Ja tack, gärna."Sanna ser argt på honom, hur vågar han ta sånna beslut utan att fråga henne?

Det slutar med att hon säger åt honom "Sudden, jag vill skilja mig. Barnen stannar här hos mig, och Hanna ska komma hem! Du ska vara ute ur huset i morn, det är slut mellan oss nu." Sudden som blir helt förstörd lunkar ledsen ut ur rummet. Samma kväll flyttar han ut. Två förvånade ungdomar står i hallen och vinkar hejdå till honom, Adele ohc Ginny förstår inget alls, bara för några dagar sedan så var ju Sanna och Sudden ett jättesött par. Men Adele tyckte nog att Sudden hade tillbringat lite mycket tid på stranden, borta från familjen, kunde det vara därför?

Mida
0

Redan dagen efter att Sudden flyttat ut bestämmer sig Sanna för att ringa och ta hem Hanna. Hanna blir överlycklig och kramar om både Sanna, Adele och Ginny. Hon är så lycklig över att vara hemma igen :)

LinnsanLinnis
0

Följer:)

Mida
0

Panik! Bebisen är på väg! :D
Sanna skyndar sig och hjälper  Ginny in i en taxi. Sanna säger att hon kommer om en liten stund, men att Ginny ska åka i förväg. Ginny vet inte riktigt vad hon ska ta sig til men får hjälp inne på sjukhuset. Desperat väntar hon på Sanna.

Mida
0

Sanna får dock ett litet hinder så hon hinnerinte iväg till sjukhuset så snabbt som hon skule velat, hon får nämligen beskedet att hon är gravid! Nu vet hon varför hon mådde så dåligt dom senaste dagarna (Och jag som spelare är jättechockad för vad jag vet har dom bara försökt få barn en enda gång som då skulle ha kunnat leda till denna graviditet, och den gången spelades ingen melodi, har det hänt er? Jag var bara tvungen at prova det i en trädkoja, annars utöver det har dom inte myspyst/försökt skaffa barn… Skumt!)

Sanna blev såklart väldigt chockad över beskedet. Hon vill inte ha fler barn nu, och hon blir ju snart åldring! Hur ska hon orka det här?Det räcker med ett barn nu. Men en liten del av hene är ändå glad, tänk en til liten ängel! Dock så kommer det ju födas ett litet barn i natt! Så då kommer det ju bli mer liv i huset i alla fall?

När Sanna lyckas komma ut ur sina tankar och funderingar så skyndar hon sig snabbt till sjukhuset för att vara med Ginny.

(På bilden här kan ni ju se exakt vad Sanna kände då hon fick beskedet om sin graviditet x)

Mida
0

Grattis Ginny till en underbar liten son! Vi hälsar Isak välkommen in till världen :)

Mida
0

Information om generation 2 finns ute på bloggen!

http://familjenyuukiinfo.blogg.se/?tmp=324736

Sedan har jag en fråga också, vem tycker ni jag ska spela vidare med?

Hanna?
Barnet som inte är fött ännu?
Eller Isak? (som då bli generation 3 lite hastigt och lustigt)

Adele bor ju också kvar i huset men hon är ju vampyr oc hdärför kommer jag inte föra spelet vidare med henne. Men jag har som svårt att låta henne flytta då jag gillar henen x)

Säg gärna till också om det är något ni saknar på bloggen och vill veta mer om och så ^^

Gerbilles
0

#121 Hmm, jag vet inte får se när Sannas bebis har fötts.

Jag tittade in på bloggen och huset var ju jättefint! ^^

Mida
0

#122 Just nu lutar det mot Hanna då jag gillar hennes personlighet ^^

Tack! Vad kul att du gillar det :)

Mida
0

Familjen som precis kommit över sorgen över deras älskade Bon får ännu ett slag. Ginny som inte klarar av att ens så på sin lilla Isak då han bara påminner henne om Bon. Hon är ingenting utan Bon! Hon skulle inte finnas om det inte vore för honom, hon kommer aldrig kunna älska någon annan än han. En natt åker hon till den kommunala skolan, dom har en jättestor pool där. Först tänkte hon bara simma lite, få lite avkoppling. Men så tänkte hon "Bon, jag saknar dig så. Hur kunde du lämna mig, jag klarar mig inte utan dig!" Hon släppte ut all luft ur lungorna och lät sin kropp sakta sjunka till botten…

Mida
0

Kvällen efter när Sanna var på väg till en filminspelning som hon blivit frågad att delta i går plötsligt vattnet! Sanna ringer och säger at hon inte kan ikväll och när dom får veta varför så flyttar dom upp inspelningen någon dag och Sanna åker till sukhuset där hon föder en liten söt pojke.

Välkommen till världen John!

Mida
0

Med Ginny borta är sorgen stor i huset igen, ingen förstår hur hon kunde lämna Isak ensam. Sanna stressar hela dagrna med dom två små och hon sover illa hela tiden. Adele är till ingen hjälp, hon jobbar ju med sin fotboll och har match stup i kvarten. Och Hanna är ju bara en tonåring med en stor hög läxor. Hur ska hon orka detta?

Och så ska vi tala om att Isak nu fyllt år! Hon har blivit ett livligt litet småmbarn som vill vara med överallt och se allt.

Inte den bästa bilden men ^^'

Mida
0

Grattis John som nu fyllt småbarn! :)

Nu kommer det nog dröja ett tag innan jag kan lägga upp fortsättningen då jag inte har simsskivan tillgänglig xD Men jag ska se hur lång tid det tar, förhoppningsvis inte alltför lång tid ^^'

Mida
0

Hej allihopa! Jag sitter nu och installerar några nyare sim på datorn så ikväll hinner jag nog spela lite så vi får veta hur det går för familjen!

Jag är ledsen att det har varit ett så pass långt uppehåll som det blivit, men de äringet att göra åt.. ^^

Nu kör vi! :)

Mida
0

Hanna som alltid hjälper till hemma med sin lillebror John och brorsson Isak kommer hem en dag och sjunger, "Bal, bal jag ska på baahal!" :D Hela huset blir en enda röra då man ska hjälpa henne bestämma frisyr och klädsel. Man kommer till slut fram till att hon inte ska ändra frisyr då hon är så fin och söt i den hon alltid har, enligt både Sanna och Adele. Hon vill inte klä upp sig alltför mycket lilla Hanna, för hon är egentligen en ensamvarg som inte gillar folk. Så hon tar en mysig vit kort kjol och ett rött linne. Både Sanna och Adele protesterar högt när Hanna envisas med att ha sina favorit skor, dom rosa fula sakerna som dom velat slänga i flera år!
Men Hanna ger sig inte och så bär det av.

Mida
0

På balen blev hon balens drottning oc halla var snälla och trevliga. Hanna hade aldrig varit så nervös i hela sitt liv men till slut så tog hon modet till sig och frågade en kille om han ville dansa… Han sa nej! Hanna trodde hon skulle dö av skam och nästan all glädje över att vara balen drottning försvann. OCh när hon förtvivlat försökte ta sig ut ur byggnaden för att dels få lite luft och dels få vara ensam en stund snubblade hon och ramlade på näsan. Gråtandes sprang hon ut. Men där ute träffade hon Gina, hennes systerdotter som var något äldre än hon själv. Gina övertalade henne till at ha en massa skoj och inte tänka alltför mycket på allt annat, hon var ju omtyckt! Hanna torkade tårarna och dom gick in tillsammans och ägde dansgolvet.

Lite Euphoria stil eller? x)

Mida
0

Grattis Isak som just fyllde år! :)

Jag förstår itne varför dom har en förkärlek för den där fula tröjan xD Bon hade den också som barn..

fiffeliffe
0

Vilken expansion får man den tröjan?

Cool

Mida
0

#132 Det vet jag inte säkert, jag installerade flera spel samtidigt och efter det hade jag tröjan helt enkelt :/

hahael
0

#132 tror det är orginalet eller Leva livet ;)

Klart att laxen ska ha en jolle

Gerbilles
0

#130 hahah euuuphoooriaaa x)

#132 leva livet (;

fiffeliffe
0

Okej, tack för svar!Skrattande

Cool

Mida
0

Ja må hon leva, ja må hon leva! Sanna har nu fyllt åldring, livet har känt som en evighet och ändå har allt gått så fort. Sann tog också det stora beslutet att nu var det dags! I hela sitt liv har hon sparat och sparat, men när hon blev åldring kände hon att det var dags för en förändring, hon klippte håret kort!

Mida
1

Dagen efter Sannas stora dag så händer en bra sak och en dålig. TRots att det nu är länge sedan Sanna förlorade sina käsnlor för Sudden och därför skillde sig från honom så har hon alltid tyckt om honom som en vän. Även fast han flyttade så höll dom kontakten via telefon. Han hade ringt på hennes födelsedag och grattat henne och hon trodde allt var som det skulle. Men dagen efter så ringde teefonen, Sudden hade dött över natten. Sanna grät och samlade ihop barnen i köket för att berätta. Dom två minsta blev inte så väldigt ledsna men Hanna, som hade känt sin far blev väldigt ledsen. Adele blev ledsen över att se sina nära bli sårade men hon kände ingenting själv, hon hade ju känt Sudden och tyckt om honom. Hon gav Sana en stor kram och mötet var över.

Adele som märkte hur sorgset det var i huset gav efter för en impuls och for iväg och kom hem med en ny liten familjemedlem!
Den lilla kattungen Pudding. Hela familjen tog henne genast till sig och Sanna kände sig lite bättre. Pudding kom genast fram till att här trivdes hon nog ganska bra ändå!

Mida
0

Ja gska också tala om att John också fyllt år och blivit barn! :) Och vad han gömmer sig under den där luggen för det vet ingen om än ;)

Mida
0

Tyker ni att jag ska starta en ny tråd då jag ger mig in på generation 2? :) DEn här tråden har blivit så läng tänker jag ^^'

Säg gärna vad ni tycker och tror om det! :3

Gerbilles
0

#140 Ja de kan du ju göra så blir de inte heller så flummigt med så många inlägg :D

Mida
0

Dagarna går, Sanna njuter av livet som åldrgin, hon fortsatte att jobba då det får henne att må så bra.
Adele som länge dejtat en kille bestämemr sig för att göra slut, det händer ingenting nytt i deras förhållande eftersom han är oflörtig av sig och hon inte får något grepp. Hon känner att det bara är hon som älskar honom, han kan inte älska henne då han aldrig hör av sig eller så. Hon får det bekräftat då han inte tar det så hårt när hon dumpar honom.
En dag hade Hanna med sig sin nya kompis hem, Gina, hennes systerdotter. Dom hittade varandra på balen och är med varandra hela tiden,  både i skolan och utanför den. Det gör Sanna glad för då får hon chansen att lära känna sitt barnbarn lite bättre.
Samma kjol? ;)

Mida
0

OCh så har Isak fyllt år! Han är nu en glad och lite sprallig tonåring! :)

Mida
0

Jag har bestämt mig för att spela vidare på Hanna :) Men hon är fortfarande tonåring så ^^

Isak har hittat en ny favoritsysselsättning! :)

Gerbilles
0

#144 Roligt :D ska ta och kika in på bloggen och se vilka egenskaper hon hade (;

Mida
0

#145 gör så! :) Ska strax uppdatera den lite ^^

Sedan så har jag också bestämt mig för en ny regel, Arvingen ska inte bo kvar på den ursprungliga gården, den ska istället flytta til en ny tomt, med elelr utan hus och påbörja sitt liv där. Så här gör jag då jag släv anser att det är mer verklighetstroget att barnen flyttar ut.

Mida
1

En kväll ringde Hannas telefon, det var Lindsay, hennes halvsyster som frågade om hon kanske skulle vilja adoptera ett föl. Lindsays hästar hade nämligen fått trillingar! Och om ni minns det från tidigare så flyttade ju Vito med Lindsay då hon flyttade! Så Hanna skyndade iväg och blev genast förälskad i det lilla stoet Stjärna.

Vad skulle Sanna säga då hon kom hem från jobbet tro? ;)

Mida
0

Vi hurrar för Hanna som precis fyllde år, hon ör nu en ungdom beredd på livet!

Dagen efter Hannas födelsedag bestämde sig Sanna för att åka till Egypten. Hon hade alltid velat åka dit men inte kännt att hon haft tid. Nu kände hon att hon skulle ju inte leva för alltid, och visst klarade sig barnen utan henne i några dagar? Hon tog chansen och reste!

Mida
0

I Egypten händer det en massa!

Sanna åker runt och kollar på en del pyramider, men hon känner sig inte helt reda att gå nära någon utav dom utan håller sig på avstånd! Dom är riktigt maffiga! En dag åker hon till Sfinxen och kollar. Där vågar hon äntligen gå nära, hela vägen fram och ta på den! Mellan dess tassar hittar hon en skrift som hon utforskar. Och då öppnas en hemlig dörr! Sanna går in med gapande mun, vad är detta? I första rummet löser hon en del kluriga gåtor och hittar en trappa som leder ner till en gravkammare. Hon utforskar två brunnar och plötlsigt befinner hon sig i ett rum, under Sfinxen, med två mumier! Mumierna gillar inte at ha henne där utan anfaller henne och hon får panik. Stel av fruktan sitter hon i ett hörn då mumierna halvt dödat henne och sedan återvänt till sina kistor. Hon vågar itne röra på sig…

Gerbilles
0

Åh neeej! :O Har aldrig vågat gå nära en mumie, är så feg så jag springer alltid ut xD

Mida
0

För räd för at röra sig satt Sanna kvarn i hörnet i gravkammaren, hon kunde inte ta sig ut. Hungrig, trött och ledsen slutade hon sina dagar. Liemannen hade inga sympatier för henne utan tog med henn raka vägen till underjorden.

Av någon anledning kunde inte jag trycka någonstans förutom på henne. Så tyvärr kunde jag inte få ut henne och jag hade spelat gansak mycket så jag varken ville eller kunde stanga av och börja om.. :/ Det var inte så kul, men ja, efter ett mycket lågnt liv så har Sanna fått gå till evig vila ^^ (jag har också ändat livslängden till den normala igen då jag märkte att simmarna som inte bodde i mitt hus åldrades som den normala och inte som mina egna inställningar..

Mida
0

#150 Inte fegt, smart! xD

Jag har nu skapat en ny tråd där man kan följa hur det kommer gå för nästa generation som då följer Hanna :) Jag hoppas att alla ni som så otroligt nog följt familjen här kommer fortsätta att följa den! :)
Här kan ni följa generation 2! :)

http://thesims.ifokus.se/discussions/50561d52d4ebea6446011cb0-familjen-yuuki-g2?discussions-1

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.