The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 1858 ggr
[postmortum91]
2012-09-16 15:53
0

problem med caw

Tjabba, sitter har gjort en halv "stad" än så länge men så kom jag på att jag ville göra en stor stad på en stor karta istället. Så jag valde typ flatmap200 och så valde jag samma siffra (200) på maxhöjden. Men sedan när jag går in på "skapa i spelläget" och zoomar in så "flyger" det upp en blå ruta över hela skärmen så jag itne ser något. Har testat andra stora kartor men blir samma sak. Är det något jag gör fel? för den kartan jag nästan är klar med kan jag zooma in så långt det går utan att något blir fel. Svårt att förklara men man måste ju zooma in så man ser vad man bygger men jag verkar inte kunna det på de nya kartorna jag tänkte bygga på.

[postmortum91]
2012-09-16 15:59
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här har ni en bild på hur de ser ut när man zoomar in på tomter som man ska bygga på.

[KKlara]
2012-09-16 19:30
0

så blev det för mig också… Har ingen aning om vad det är för något tyvärr :(

//Klara

myismyname
2012-09-16 22:29
0

Sådär blev det för mig när jag öppnade min värld i spelläget för första gången. Nästa gång funkade det som det ska och det har fungerat sen dess. Har du testat starta om världsskaparen? Jag har läst någonstans att det tydligen kan fungera att zooma in rätt ordentligt innan man öppnar spelläget, men jag har ingen aning om det faktiskt funkar eller ej eftersom problemet gick till sig av sig självt för mig. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Namiko
2012-09-17 06:16
1

Zooma in innan du går in i ändra i spel-läget. Ha kameran i simmarnas ögonhöjd och riktad mot land. Ändra också kamerainställningen, Visa -> Kamerainställningar och dra reglaget till höger. Sen ska det fungera :)

Det krånglar ibland ändå men det funkar för det mesta om man gör så.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[postmortum91]
2012-09-18 02:18
0

Tack för hjälpen :)