The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 2363 ggr
KaterinaPetrova
0

Datorn startar om sig när jag spelar Sims 2

Jag spelar Sims 2, för att lära mig grunderna innan jag ger mig in på Sims 3. Jag har installerat Sims 2 + djurliv och spelet fungerar utmärkt, det hackar inte ett något sådant. Tills datorn startar om sig mitt i spelet! Längsta tiden jag kunnat spela har varit 1 timma utan omstart. Jag har testat att installerat om allt, och även uppdatera DirectX* som föjer med på skivan. Undrar om någon vet vad det beror på, och vad man kan göra? Tacksam för svar!

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[xMondSy]
0

Vår dator gjorde så någon gång ett x antal gånger och vi fick skicka in den på reperation. Minns dock inte vad felet var.

Den gjorde det nämligen utanför spelet också.

SimsBrooke
0

Vad spelar du på för dator? En stationär eller en laptop? 

Har du tittat så att datorn klarar av att spela the sims på?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AkaiTsuki
0

Det är antagligen något fel i datorn eller så klarar inte datorn av sims 2

Min dator startade om sig när jag spelade spel då jag hade krashat grafikkortet. Datorn blev för varm krashade och stängde av sig själv

Laptop finns inte många som "klarar" av sims egentligen (om man inte köpte en svindyr en förståss) men folk installerar ändå och det fungerar även som de inte har kraven

//Joanna

KaterinaPetrova
0

Jag har en stationnär som jag spelar på. Tror den uppfyller kraven, eftersom jag kunde instellera spelen, och spela de korta stunder det gick utan problem. Vart kollar man på datorn om den uppfyler kraven? Misstänker att det kanske kan vara grafikkortet, kan man köpa ett nytt och byta ut ett grafik kort själv? Är inte så bra på datorer och spel, uppskattar er hjälp :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

SimsBrooke
0

hemsidan som man kan kolla åp funkar inte men sök på google efter Can you run it

Man kan alltid installera spelen på en dator men man märker inte förrän EFTER att man har installerat och börjar spela om datorn klarar av det eller inte.. Visst kan man köpa ett nytt grafikkort och byta ut det. Men man bör kunna lite om datorer för att veta vad man gör. Så om du har någon kunnig person i släkten eller i din vänkrets fråga henne eller honom om personen kan hjälpa dig.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AkaiTsuki
0

#4 Man kan installera utan att kraven uppfylls, har jag gjort många år. Kört på lägsta inställningarna dock.

Känner du någon som kan röra runt i datorer som en bror eller kompis, förälder eller liknande? Annars skulle jag rekommendera att du lämnar in den eftersom man kan förstöra datorn jättelätt om man inte vet vad man gör.

//Joanna