The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 4125 ggr
Shalin
1

Familjen Saunders

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla simälskare :D

Detta blir min allra första legacy, som jag skriver om då alltså ^^

Laura Saunders är en rikemannatjej som inte vill något hellre än att få komma bort från det bortskämda liv hon tidigare levt. Hennes föräldrar förstår sig inte på henne, och bryter tyvärr all kontakt med sin dotter. Men det gör inte Laura så mycket, eftersom hon varit ganska så ensam hela sin uppväxt. Det var i stort sett tjänstefolket som uppfostrade henne.

Nu ville hon starta om på ny kula, i en ny stad, alldeles själv, utan mycket pengar. Hon hade aldrig kännt sig bekväm med att få saker serverat. Nu var det minsann dags att börja leva som en vanlig sim. Men hur ska det gå?

Först köper iallafall Laura en tomt.

Shalin
1

Hon bygger sedan ett ytte pytte litet badrum, så hon kan få utföra sina behov i fred. Sedan får det bli så att möblerna hamnar utanför då hon inte har råd med fler väggar. Hon bygger även en inhägnad där hon tänkt plantera växter.

Laura är en sim med gröna fingrar, hon är även familjeinriktad, har bra sinne för humor, älskar djur och så är hon ett geni. Har man haft den bästa tänkbara utbildningen så har man. Hon tycker även om klassisk musik trots att hon inte riktigt vill erkänna det. Föräldrarna spelade det så mycket så hon blev van.

Shalin
1

Laura ger sig genast ut på stan för att skaffa sig ett jobb. Hon är intresserad av vetenskap och söker därför jobbet som försöksperson. Det låter ju lite tveksamt minst sagt…men det får duga tänker Laura. Chefen hennes var dessutom mycket snygg. Kanske kan där tändas gnistor? ;)

Hoppas bara arbetskamraterna inte fattar fel och tror att Laura bara tänker på karriären. Hon vill mycket gärna skaffa sig en familj. Hon vill faktiskt ha hela 5 barn! Eftersom hon inte själv haft några syskon när hon växte upp, så vill hon absolut ha många barn. Men hon känner en viss tvekan. Tänk om hennes barn får en lika dålig uppväxt som henne? Tänk om hon inte kan ge barnen det dom behöver för att vara lyckliga?

Shalin
1

Dags att plantera i trädgården. Under dagen har Laura pratat ett par gånger med chefen i telefon. Hon kunde bara inte låta bli. Hans röst är ju alldeles underbar! Kanske kan hon bjuda över honom så de kan träffas?

Shalin
1

Men alldeles för bråttom ska man väl inte ha. Hon vill ju inte verka desperat. Till kvällen är det dags att laga middag. Då skuttar plötsligt ett rådjur in i trädgården. Kanske lockades den av Lauras fruktsallad?

Shalin
1

Nästa dag ringer Laura upp sin chef Kenji, som säger att han gärna kommer över om en stund. Till Lauras förvåning har han inte ens hunnit byta om till vardagskläder. Han åkte alltså direkt till Laura efter jobbet? Hmmm intressant, tänker Laura. Kenji blir mycket glad över att få se Laura.

Shalin
1

Till kvällen slår det minsan gnistor om de båda simmarna. De kommer mycket bra överens. Laura frågar Kenji om de kan bli tillsammans, och frågar tom om han vill sova över. Självklart svarar Kenji. Jag vill inget hellre!

Shalin
1

Det går ganska fort fram men de kan bara inte motstå varandra. Kvällen slutar med att de myspyser!

Shalin
1

Kenji ser mycket nöjd ut efteråt, och går med sin laptop under armen. Men vad tusan har du på dig för kalsonger? Det ser ju ut som om du har en blöja på dig!!!

Shalin
1

På morgonen försöker Laura laga våfflor men det lyckas inte så bra. Mitt i matlagningen måste hon springa till toaletten och kräkas. Kenji fortsätter med matlagningen men är sedan så oansvarig att han lämnar maten i ugnen!!! Visst att du måste gå till jobbet Kenji, men så slarvig får du inte vara! Ska du bränna upp Lauras ynkliga lilla utomhuskök eller?!

Laura får iallafall ta ut våfflorna innan hon springer till jobbet. Nu är hon sen också! Vilken morgon!

Shalin
1

På kvällen en stund efter Laura kommit hem från jobbet växer plötsligt magen. Hon ringer till Kenji men han kan tyvärr inte komma över. Hon får väl ta och berätta nyheten imorgon då. Hur ska det gå? Laura trodde absolut inte att hon skulle få barn så här tidigt! Hon har ju knappt några tillgångar. Nu får hon hoppas att Kenji vill flytta in och att han har lite pengar.

Hon bjuder in Kenji morgonen därpå och berättar om nyheten. Han blir minst sagt förvånad men glad! Det råder ingen tvekan om att han vill leva med Laura. Nu tar Laura ett stort steg och frågar Kenji om han vill gifta sig med henne. Då blir han alldeles till sig och hoppar upp och ner av glädje.

Jaaaaa såklart jag vill!! De kramas och pussas länge och Kenji flyttar in med ynka 3000 simdaler! Men det är förstås bättre än inget.

Shalin
1

Kenji måste till jobbet, men det ger Laura en chans att bygga ett litet hus. Hon tar även chansen att pyssla lite i trädgården, nu när hon har mammaledigt.

Shalin
1

Kenji tycker det ska bli mycket spännande att få bli pappa, och lyssnar noga på Lauras mage.

Shalin
1

Nu är det dags! Laura skriker, men värst skriker Kenji!!! De rusar till sjukhuset!

Shalin
1

De får sig en stor överaskning. Det blev tvillingar! Två söta små tjejer. Den första fick namnet Lovis, och den andra fick heta Denice. Lovis är vänlig och atletisk. Denice är konstnärlig och vänlig.

Laura och Kenji är så lyckliga nu när de fått sina barn. Det blir lite myspys den kvällen. Men Laura vill då komma till ro med sina två första barn, innan det blir fler.

Shalin
1

Till sin stora förskräckelse mår Laura illa morgonen därpå. Hon vill absolut ha fler barn, men inte redan! Men gjort är gjort. Det är bara för föräldrarna att jobba hårt nu, så barnen får en så bra uppväxt som möjligt.

Shalin
1

Lovis och Denice har fyllt år. Lauras mage har också växt. Denice har visst inte fått något hår medans Lovis fått massor! Laura hoppas att håret snart börjar växa, så hon inte behöver oroa sig för att en av hennes döttrar är flintis för resten av livet!

Flickorna har mammas gröna ögon, och pappas svarta hår.

Shalin
1

Föräldrarna börjar genast lära sina små änglar att gå. Det ser minsann vingligt ut.

Shalin
1

En dag när Kenji är på jobbet, och Lovis och Denice leker för sig själva, går vattnet för Laura, och värkarna kommer. Hon kan inte lämna hemmet denna gång, och bestämmer sig för att hon måste föda hemma.

Men otroligt nog blir det tvillingar igen!!! Laura kan knappt tro sina ögon! (hon har förstås fruktbarhetsbehandling)

Ännu en gång blev det flickor. Laura hade hoppats på en pojke. Men hon vill ju ha ett barn till så det finns fortfarande en chans. Dessa barn fick heta Bella och Amy. Bella är ensamvarg och ivrig, Amy är Disiplinerad och atletisk.

Kenji lär få en chock när han kommer hem från jobbet!

Shalin
1

Kenji blev otroligt glad när han fick veta att de fått tvillingar igen. Nu är det dags för Lovis och Denice att fylla år. De har båda lärt sig allt de ska kunna. Som att gå, gå på pottan och prata. De har även varit flitiga med sina leksaker, och har lärt sig färdigheter de senare kan ha nytta av i livet.

Trots att Laura har mycket att göra och knappt hinner med trädgården, så kan hon se att hennes barn mår bra. Men man kan ju undra vad tusan Lovis håller på med? Har du fel på ögonen flicka lilla?

Shalin
1

Flickorna får en fin våningssäng, eftersom föräldrarna inte har så mycket pengar och ont om plats. Trots att sängen är så fin, så är den tyvärr obekväm. De kanske ser ut som prinsessor när de sover i dem, men de känner sig då inte som det.

Shalin
1

Det är inte så trevligt att bli väckt mitt i natten av skrikande ungar. Tur att Lovis och Denice fick ett avskilt rum, eftersom de måste vara pigga inför skolan.

Shalin
1

Nämen ser man på, nu har även Bella och Amy fyllt år. Amy fick sin mammas hår, och även denna gång fick flickorna mammas ögon.

Shalin
1

Lovis och Denice har gått sin första dag i skolan. De sätter sig vid middagsbordet och gör läxorna tilsammans. Då börjar pappa berätta skräckhistorier om hur smutsigt de hade det hemma när de var småbarn, och mamma precis hade fått tvillingar igen. Ni skulle ha sett barn, det var som en soptipp här inne. Vi hann knappt att städa när vi hade er alla och jobbet att tänka på.

Laura suckade och tyckte att Kenji överdrev. Visst var det lite smutsigt, men som tur var hade du ju gjort en del saker här hemma självrengörande.

Flickorna bara tittade på varandra, och höjde samtidigt på ena ögonbrynet. Vem bryr sig om lite smuts egentligen? Det är bara pappa som är noga med sådant tänkte dem.

Jetta
1

Följer :

Mumsing
0

följer :)

Natalb
0

följer ^^

Shalin
1

Tack alla :D Blir nog en uppdatering ikväll har inte hunnit spela nu under dagen ^^ Har äntligen lyckats ladda ner nya kläder med men har precis bara börjat! Ska ladda ner en hel del innan jag spelar hihi ;)

Smullis
0

Följer!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Shalin
1

Jag måste tyvärr meddela att det blivit något fel på familjen, så att jag inte längre kan spela på den :( Har hänt förut och det är riktigt frustrerande. Kan inte gå in i staden där simmarna finns ens en gång. Så blir tyvärr ingen fortsättning :(

Men tack så väldigt mycket ni som följde. Får se om jag gör en legacy någon annan gång. Helst när sims funkar bättre och inte laggar och hakar upp sig som det gör nu :/

Smullis
0

Rynkar på näsan

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Shalin
0

Det är så jäkla surt och jag blir så ledsen när det blir så här :( Dom får allt fixa sims snart! Jag tyckte ju så mycket om min familj :(

mylife00
0

Kommer du göra en ny?

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Jetta
0

Synd, du som skrev så bra :\

[-Pandan-]
0

Åh, förstår verkligen att du blev ledsen. Samma sak har hänt mig flera gånger, det är så himla jobbigt Rynkar på näsan

Shalin
0

#33 Tack så väldigt mycket :D

#34 Ja usch man blir riktigt sur och besviken. Jag kommer nog inte börja på en legacy just nu för tappade sugen lite måste jag säga. Men det kommer när jag känner att det är dags igen :) Det var riktigt kul att skriva en legacy iallafall så det ska jag fortsätta med :D Men är kanske bättre att ha på en blogg då som jag sett att vissa har. Jag säger till när jag börjat med en igen :D

Loveu
0

Vart hitta du vånings sängen ? :)