The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 5244 ggr
BlondieKarro
4

Vräka spöke - spökjägare

Efter en massa sökande på google utan resultat vänder jag mig nu hit.

När man jobbar som spökjägare på The sims 3 får man ibland att man ska söka upp spöken och sen vräka de. Det jag undar är hur man vräker spöken?

Tack på förhand!

SimsBrooke
0

Man använder en apparat som dem har i sin ryggsäck vet inte vad den heter dock..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
1

Spökjägare är ett av mina favorityrken! :D (Ghost Busters 4-ever!)

Om jag inte missminner mig (lägger inte dom olika namnen på uppdragen man får på minnet) så fokuserar det uppdraget på att man ska leta rätt på spökena i ett visst hus.

Då tar man sin Spökjägarsim till tomten som visas och sedan klickar du på goivet i ett valfritt rum i huset på tomten. Nu var det ett tag sedan jag spelade, men det ska dyka upp ett alternativ som heter "Sök efter andar" eller något liknande. Din sim tar då upp sin manick och skannar av rummet i jakt på spöken.

Du får en ledtråd till hur nära eller långt bort du är från spöket/spökena, som också kan förflytta sig mellan rummen. Så det kan bli att leta lite. När manicken tillsist upptäcker spöket i samma rum så blir spöket av en död sim fullt synlig.

Din sim måste då interragera med spöket och "vräka" det på olika sätt. Antingen genom att vänskapligt närma sig spöket och lugna det, för att sedan övertala det att gå vidare till efterlivet. Eller så använder man helt enkelt manicken för att suga upp spöket och fånga in det! Snabbt och lätt avklarat. :D

Var det dessa uppdrag du undrade över? :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

VeganGeek
1

Det lättaste sättet om man vill få dem att gå men på att flytta vidare när man hittat dem är att först försäkra dem två gånger om att de efterlevade har de bra, prata om att ha levt ett fullt liv efter detta brukar man vara bästis med spöket och sen kan man övertyga det om att fortsätta till nästa värld, typ.

Jag vet inte exakt hur valen är formulerade men det går nog att förstå ändå.