Ta med sig växterna!
Hej! Jag undrar om man kan ta med sig växterna när man flyttar? För jag är nämligen nöjd med min lilla trädgård och det skulle vara kul att ta med sig en planta av varje art och fortsätta vattna och skörda på den nya tomten men hur gör man då? ;/
Du kan ju ta ett frö eller en frukt från plantan, och sedan plantera om det på nästa tomt? :)
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#1 Hm, Skulle jag kunna men vill helldre ta med hela plantan! ;/
Vet inte alls om man kan ta med sig plantorna när man flyttar tyvärr. Du har inte testat och dra plantan till ryggäscken?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3, Provade men det gick inte ;( Kanske något fusk som gör att det går..?
Kartongen? :o
Jag TROR att det går att ta med via familjekatalogen :)
#6 Gå in i köpläget så finns det där du sorterar alla möbler i rum, eller sortera möblerna efter vad det är sen nedanför den så finns en karton..
Aha okej ska spela nu och se om det funkar! Vad glad jag blir att det finns många som kan hjälpa en! :)
#9 Funka det?
Funkade inte 
#11 Men du vet väl att om du tar en frukt från en t.ex. bra planta brukar frukten bli ännu bättre och då kan man plantera bättre plantor. Efter ungefär 3 generationer med tomatplantor fick jag tillslut perfekta tomater. C:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
eller så bara flyttar du, sedan, på den nya tomten, använder du buydebug, och sätter nya :)
Medarbetare på Pokémon iFokus
#12 Vet, Men ville ha dom jag hade men om det absolut inte går så får jag göra så ;o
Måste man skörda varje dag? Jag brukar det men med tanke på att jag har tre småbarn och ett spädbarn blir det lite stressigt, Plus att hon är gravid..
Det går inte att flytta med växter och träd som man planterar själv till en ny tomt… :(
Jag gjorde den upptäckten när jag försökte flytta med Pengaträd och Livsfruktsbuskar till en ny tomt, vilket inte fungerade. Det gjorde mig rätt ledsen, men jag hade åtminstone ett Pengaträdsfrö som jag kunde plantera på den nya tomten samt massa Livsfrukter så det ordnade sig. :)
Pengaträd släpper nya frön efter ett tag, så snart hade jag lika många Pengaträd igen. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Borde ju gå om man har övernaturligt och sätter alla plantorna i "inomhusplanterare"/krukor…? Någon som provat? (:
//Jessie
Men kan man bara plantera en frukt från trädet eller måste det vara frö?
Nej, det måste inte vara ett frö (: En frukt funkar lika bra.
//Jessie
#18 Vad bra! :) Men får bo kvar ett tag till med tanke på att jag har tre småbarn blir det lite stressigt :)
Att plantera om dem i en "inomhusplanterare" och sen flytta dem är ju egentligen samma sak som att planera om dem på den nya tomten istället ! 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#20 Vart köper man en sån? (Känns som jag inte kan något x)) )