Hur ?
Jag har läst att några stycken har liemannen i sitt hushåll. Och då undrar jag hur man får honom till hushållet. Jag har testat ALLT. Okej, jag har uppenbarligen inte testat allt eftersom att jag inte lyckas…

Dem har liemannen i sitt hem bara för att han kommit och hämtat någon som dött.
men jag har för mig att någon har haft honom i hushållet och kunde styra honom. Tror det var Mitchika men jag är inte säker.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tror att det var någon Mod som hjälpte till ;) Men tror också det var Mitchika!
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Japp, det var jag som snodde in honom i familjen. :D
Innan en viss patch (har glömt vilken av dom alla) så kunde man lära känna Liemannen och be honom att flytta in i hushållet. :)
Så jag lät en sim som var hälften ande, hälften vanlig sim (Keith) få egenskapen "Oturlig" och dränkte honom tusentals gånger så att Liemannen skulle komma och dom skulle få en chans att umgås. Efter en liten romans, lite flört och dom blev ett par så försökte jag.
Dock så gjorde min patch att Keith inte kunde be honom flytta in, så jag använde helt enkelt NRaas Master Controller för att få Liemannen att flytta in så "normalt" som möjligt gick. Efter det så har Liemannen bott hos Keith och dom har till och med en liten son ihop. :D (Tre söner enligt Keith, men det finns inget bevis för att två av dom är Liemannens)
Det går alltså, men har man patchat/spelet uppdaterat till senaste versionen så går det inte. Det var en tidig version av Sims 3 som kunde göra det. För att göra det med nuvarande expansioner och uppdateringar krävs lite hjälp från Mods. :)
Kan tillägga att Liemannen är en utmärkt pappa och styvpappa, som mer än gärna spenderar tid med barnen i familjen och lär dom alla möjliga roliga saker. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Men om man använder sig av fusket testingcheatsenabled true då? För då kan man trycka på en sim o sen göra till aktivt hushåll, kan man inte göra så med liemannen :)?