The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 2505 ggr
Lamina
0

Lite frågor...

Jag spelar legacy och är inne på generation 3 nu. Men jag har lite funderingar som jag hoppas ni lite mer kunniga skulle kunna svara på.

I generation 2 hade jag 4 barn. 3 av dom flyttade ut, och har skaffat jobb och partner och hela köret. Men ingen av dom har fått barn såvitt jag kan se. Dom börjar bli gamla nu. Jag hade hoppats på att få lite släktingar ute på stan, men börjar tappa hoppet nu. Skaffar inte simmar man slänger ut barn? Eller är det bara mina som inte är särskilt sugna på att göra det?

I generation 3 fick jag även där 4 barn. Min tjej var lite av en player, och ungarna kommer från 3 olika pappor. Jag hade tänkt behålla den yngsta pojken. Så jag gifte mig med hans pappa och gjorde ett porträtt av honom som jag hängde upp i huset. Men sen ändrade jag mig och bestämde mig för att använda mig av hans storasyster istället. Hon har en annan pappa. Jag har inte någon större lust att gå ut på stan och leta partner. Och jag vill dessutom gärna behålla den andra pappans portträtt och ha honom i släktträdet. Så jag fick för mig att låta honom få barn med henne. Men det verkar inte som det går? Dom kan göra enklare romantiska saker med varandra, men inga kyssar, hångel eller myspys? Varför? Dom är ju inte släkt, och hennes mamma har skiljt sig från honom. Måste jag slänga ut honom ur huset eller nått?

Hjälp?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

myismyname
0

Simmar man slänger ut ur huset borde skaffa barn, gifta sig och allt möjligt så länge man har historieutveckling aktiverat Glad Det är nog bara dina simmar som inte är så sugna, så att säga, haha

Jag har ingen aning om varför det inte fungerar. Det kanske är så enkelt som att det helt enkelt är för att han har varit gift med mamman, men jag har ingen aning. Har aldrig själv testat göra på samma vis, så jag vet inte om det ska fungera överhuvudtaget. Testa flytta ut och in honom. Det kan vara en bugg. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

SimsBrooke
0

Jag har också problem med att mina simmar inte skaffar barn utanför det aktiva huset. De skaffar partner och förlovar sig och gifter sig men inte skaffar dem några barn :S 

Den enda som har skaffat barn är Trish som var otrogen mot sin man Benjamin Scott(ni vet Familjen Jones/Håger/scott). Sen fick  hon en till son med den man hon har nu..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

Jag tror att det ligger något "fel" i historieutvecklingen som kommer med spelet, så att säga. Många på engelska forum pratar ofta om hur usel den är och att den inte fungerar helt och hållet som den ska. Simmarna man inte spelar på gifter sig eventuellt och skaffar jobb, men dom befodras aldrig i karriärerna, skaffar inte barn eller någonting.

Själv har jag samma problem, så jag laddade ner NRaas Master Controllers egna "historieutveckling", det vill säga ett modscript till historieutvecklingen som förbättrar den.

Herrejösses, vad det går undan i kvarteren efter det, kan jag lova! :D

Folk flörtar, blir tillsammans, gör slut, förlovar sig, gifter sig, bråkar, blir nemesis och ställer till med det ena efter det andra utan dess like! :D Jag får dessutom meddelanden om när saker och ting händer, så att bara sitta och titta i kvarteret är som att följa en slags serie på TV… XD

Barn föds, simmar blir befodrade, tar ut skiljsmässa, åldras och dör till höger och vänster. Inte i raketfart, direkt, utan i väntad vanlig takt. :) Även om vissa simmar kan vara ganska snabba på att gå från pojkvän/flickvän till förlovad och sedan gift.

Så nu för tiden när jag spelar Sims 3 sitter jag oftast bara och läser om vad som händer i kvarteret istället för att spela… XD

När det gäller frågan om pappan och dottern där så skulle jag testa att flytta ut honom ur hushållet som Myismyname sa. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Lamina
0

#3 Gör den modden bara det? Alltså förbättrar historieutvecklingen? För i såfall vill jag gäna prova den. Kan du PM mig om vart man kan hitta den? Oskyldig

Jag slängde ut pappan ur huset, sen gifte han sig med min sim. Efter det kunde dom skaffa barn. Tyvärr dog han när hans fru började föda. (Now that sucks! Tungan ute) Sen provade jag om jag kunde skaffa barn med honom som spöke, och fick en son. Räknas det som fusk i legacy eller kan jag spela med honom om jag vill?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lottis98
0

#4 Jag tror nog att du kan använda sonen till spöket som arvinge så länge han själv inte är ett spöke! :)

Mitchika
0

#4 Moden gör lite mer än så, då man måste ha huvudmoden från NRaas installerad också förutom historieutvecklingen.. Den är jättebra på att lösa och fixa buggar, men som alla mods innebär det lite extra saker att tänka på.

Sålänge som sonen inte är ett spöke så går det absolut! :) Vore spännande att se om hans eventuella barn skulle bli spöken, eftersom dom har det i "generna", eller vad man ska säga. XD

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

myismyname
0

Tänk bara på att spöken inte får samla legacypoäng vad jag vet (i och med att det är emot reglerna att ta askan till forskningsanläggningen för att kunna spela med spöket) Glad Pappan kan alltså inte samla poäng åt familjen, även om han bor på legacytomten Glad

Lamina
0

Nej, han bor inte på tomten som så. Alla mina simmar ligger begravda i trägården och kommer fram och spökar iblamd, och då passade jag på. :)

//Lamina

myismyname
0

#8 I see! :)