Din egen hjort
Om du ser en hjort på din tomt och har lust att behålla den så pausa spelet skriv in fusket MoveObjects on och gå in i byggläget där ska du göra ett staket med en grind i sedan plaserar du hjorten där i UTAN att gå ut från byggläge. När du gjort detta kan du om du vill göra ett inne rum till hjorten.Då gör du ett hål i staketet och sätter ut väggar kant i kant med det. Nu ska du göra en gång till ett litet rum sätta på tak, inreda och sedan göra den sista saken. Du gör nämligen dammar i inne "huset" och ute platsen så att hjorten kan drick. Den äter ju gräs så du behöver inte oroa dig, den mår bra och du kan kolla på den när du vill!
smart tips!
Medarbetare på Pokémon iFokus
Haha, nu fick ag en sån här tillbakablick till när jag min kompis spelade the sims 2, HAHA så här gick det till:
Ni vet "STINKY SKUNK", hon kom och då tog vi henne och gjorde en bur till henne uppe på min kompis tak, där vi hade spärrat in andras hundar också (fast i småburar med endast mat), ja och efter nåra dagar i fällan var hon helt borta! Vi tror att hon hade dött, och vi hade rätt. Hon kom aldrig igen tillbaka på den familjen (Kanske aldrig tillbaka på någon familj!?
)
HAHA, det var så roligt :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
#2 Vem/vad är stinky stunk? haha.
#3 Det är en skunk i sims 2 :D
Som #3 svarade :D En skunk som går och stinker runt, attackerar simmarna och gör så simmarna stinker ;)
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
I tvåan så minns jag att skunkarna försvinner efter ett tag när man försöker fånga in dom… Gjorde nämligen det ett par gånger (;
Vildhästar har jag fångat in, helt enkelt genom att bygga en inhängnad runt dom när dom var på min tomt. Dock så stängdes spelet ner (av okänd anledning) innan jag hunnit spara (är glömsk av mig), så nästa gång jag spelade var dom ju inte kvar (: Lite synd med tanke på att det var ett föl också som var riktigt fint, hade gärna velat behålla henne.
//Jessie
men du kan ju adoptera vildhästarna :)
Medarbetare på Pokémon iFokus
#7 Inte när man redan har maxantalet djur i hushållet xD Dessutom var det roligt att ha hästar som man inte kan styra.
Nån som vet om man kan rida på vildhästarna?
//Jessie
Kan man adoptera Herrelösa hundar?? :)
//Klara
# 9
Japp :) Man måste bli bra kompis med den sen så kommer alternativet " adoptera herrelöst husdjur" upp så klickar man där och så simsalabim så är den din :) Samma sak med katter. Brukar adoptera alla herrelösa husdjur jag ser sen så adopterar jag bort dom :)
Klart att laxen ska ha en jolle
#10: Aha, jag kankse inte var tillräckligt bra vän med den där hunden… ;)
//Klara
För mig teleporterar vilda djur bort sig om man stänger in de. En tvättbjörn gjorde det i alla fall. #11 eller så klickar du ctrl+shift+C skriver in tasingcheatsenabled true håller sen in shift och klickar på hunden så kan du lägga till den i familjen direkt. Sen kan man också bara att ta tag i den gröna vänbaren och dra den till max så är ni bffs direkt och så är det bara att adoptera hunden. ;)
testingcheatsenabled true ska det stå. (Skriver på mobil)
#12: Aa, jag vet men jag kör på en legacy så jag kan inte fuska… :(
//Klara