OT - Så lättad...!
Jag kom nyligen tillbaka från veterinären efter att ha varit där med min lilla Golden Retriever, Stray. Liten och liten, han blir sju år den elfte oktober, men ändå…
Min lilla bebis blev nedsövd och fick hela sin klo bortskalad. Jag satt där bredvid hela tiden och pratade med honom och veterinären. Det var en jätteobehaglig syn (är så mesig när det gäller min hund), men jag ville inte lämna honom. Det var trots allt rätt mysigt och lugnande att vara med och prata med veterinären medan hon arbetade.
Det tog ett par timmar allt som allt och kostade en förmögenhet (tack och lov för försäkringen). Nu sitter jag här hemma med en trött och jättesur hund med ett sött, rött bandage på framtassen. 
Samtidigt hämtade jag upp urnan från lilla Dryad, som somnade in i september… mindre kul, men det känns skönt att ha honom hemma igen, på något konstigt sätt.
Nu ska jag bara återhämta mig lite, sen drar jag igång med Malice igen och Eithans äventyr där. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Och såhär kommer han att se ut från och med lördag eftermiddag, då bandaget ska bort men han ändå inte får slicka på tassen.
(Tog bilden förra veckan, då han också gick med tratt för att veterinären tyckte att klon skulle få en chans att läka först, men han fick inte slicka på den då heller)
Här är den enda bild jag har på min älskade lilla Dryad på den här datorn… sittandes på min bästis' axel… 
Jag saknar honom så att jag tror jag ska bli knäpp ibland!!! 

Min lilla dumbobebis…
#1 Haha, snacka om att han ser missnöjd (men hemskt söt) ut med tratten på!
Vad skönt att allt gick bra hos veterinären!
#2 Aw, vilken gosis
Rexfluff :') R.I.P. Dryad!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Åh vad jobbigt för dig idag, men tur att det gick bra på op.
Ja dom små liven lämnar spår efter sig. Häromnatten så drömde jag om mig och min son och vår gemensamma Hamster som varit död i ett år nu. Vi gick på Liseberg där jag fick välja om jag ville betala inträde för Snutte, gjorde jag det så blev hon försäkrad i fall om hon skulle skada sig. Men jag kunde låtabli att betala men då var hon oförsäkrad. Konstig dröm men vi hade en trevlig dag ihop.
Snutte är en hona med ett han namn som sonen gav henne.
Dryad får mig att tänka på henne, och känner mig ledsen över hur du mår över honom just nu. Kram!!
Och stackars Stray, kan inte vara kul att få tratten igen. Har upplevt katter som backar ihop med att tratten försvinner, gör hundar så med?
Nä nu ska jag på resturang :-)
#3 Ja, han är så bedårande!! :D Det blir extra gulligt dom få gångerna han vill få av sig tratten. Då kommer han gående, sätter sig bredvid (eller framför, om möjligt) och blåstirrar på en med världens olyckligaste min… Givetvis tar jag inte av tratten för det, men det är gulligt. :D
Ja, han var min lilla rexbebis. :') Vad jag inte skulle ge för att få gnosa med den pälsen och pussa på dom där öronen en gång till…
#4 Det var rätt jobbigt. Två timmar hos veterinären flög förbi, men jag var så slut efteråt, kan jag säga. För att inte tala om stackars Stray.
Åh ja, om dom gör! Awww, lilla Snutte! Det fick mig att tänka på en av mina hamstrar jag hade som ung, Toboe. Alla kallade honom för "Tobbe" för att ingen kunde uttala hans namn och jag fattade aldrig varför. Det var oboe med ett T framför, that's it. XD
Var Dryad och Snutte lika? :) Blev lite nyfiken på hennes utseende bara. :D
Aww, kramar tillbaka! Hoppas du får en supertrevlig kväll ute med din sambo!! 
Det är nog individuellt, tror jag. :)
Stray har försökt att få av sig tratten ett par gånger med hjälp av tassen, men det har jag sagt ifrån till så han har slutat försöka och med stor sorg accepterat att tratten måste sitta där.
#5 Haha, aaaw! :D Sött!
Fick Dryad sådär jättemjuk päls när han började bli äldre? (Hur gammal blev han?) Min Kork fick nästan bebispäls igen när han blev gammal, och han är den enda gamla rexen jag haft (Granat klassas nog inte som gammal än, haha) :')
#6 Ja, hans päls var sååååå mjuk!! :D
På vissa ställen var den så tunn att han nästan såg skallig ut under perioder.
Det var så mysigt att stryka och pussa på len råtthud då och då… stackars Dryad fick stå ut med mycket… XD :'D
Dryad blev två år och fem månader, om jag minns hans födelsedag rätt. Slarvade bort papprena från uppfödaren, men dom finns här någonstans.
Bifogar en bild på lilla Rosco i min famn under sin sorgeperiod, strax efter att Dryad gick bort…
Ska tillägga att Rosco mår mycket bättre nu med sina två nya "lillebrorsor", Lance och Marcus. :)
#7 Åh, precis som Kork! Så himla mysigt! :'D Kork fick också stå ut med en hel del, haha!
Oj, gammal! Skönt att du fick ha honom så länge åtminstone! :)
Aw, han såg också ut som en gosis :D Tycker mig nästan känna igen posen lite… 
#8 Åh guuuuuud, så fin han var!!!
Jag vill bara pussa sönder dom när dom ser sådär mysiga ut! :D
Ja, Dryad blev mycket äldre än vad jag trodde att han skulle bli. :) Rosco är jämngammal och alltså äldre nu. Jag hoppas på att Rosco blir den råtta som får leva till minst tre års ålder, men det tror jag inte med tanke på att hans mycoplasma säker kommer återkomma… :(
Råttor tror dom är så himla söta och oemotståndliga… ;D
#9 Visst är han?
Lilla Pyrit :D
Vad kul med råttor som blir så gamla! Hoppas att hans myco hålls i schack så han får vara kvar ett tag till!
#10 Så gosig!!! :D
Jag kommer medicinera tills dess att Rosco visar att han inte vill mer eller medicinen slutar funka. Orkar inte Rosco så ska han inte behöva tvingas fortsätta för min skull, hur svårt det än är..
#11 Väldigt gosig! Ska alltid putsa händer och armar så fort man börjar klia honom :') Annat är det med Granat - den råttan vill verkligen aldrig sitta still!
Låter som en bra plan. Har du testat att ha en luftfuktare i samma rum som buren? Det kan underlätta andningen en del! 
#12 Jag har en luftfuktare nere i förrådet och jag tror jag kan trixa fram plats till att ha den precis vid Furet Towern. Tack för påminnelsen! :D
#13 Great!
(Bara ett litet tips som du säkert redan känner till: rengör luftfuktaren ofta och noga! de blir skitäckliga annars, haha)
#14 Blä för äckliga luftfuktare… XD