The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 1461 ggr
emmachk
1

Legacy - Familjen Hazzard

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjo! Nu tänkte jag göra min allra första Legacy efter över 10 år som simsnörd. Jag ska försöka följa reglerna som finns så gott det går men det kan bli undantag beroende på hur jag själv brukar spela.

Jag är medveten om att meningen är att man ska flytta till en stor och tom tomt i början men eftersom det inte fanns någon tillgänglig där min sim bor så flyttade jag in henne i liten "skogsstuga".

Efternamnet "Hazzard" är något jag alltid har använt mig av. Har ingen aning om var jag har fått det namnet.

Hoppas att ni orkar följa mig och mitt spelande och att jag ska klara av att uppdatera så ofta jag kan! Glad

--------------------

Låt mig presentera er för min grundare för den kommande generationen Hazzard. Emma Hazzard. En ung och begåvad tjej med drömmen om att bli en berömd arkitekt.

Mer detaljerad info:

• Bor: Snapparträgränd 9, Hidden Springs.
  • Stjärntecken: Jungfru
  • Egenskaper: Fotograföga, Perfektionist, Karismatisk, Ambitiös och tursam.
  • Hårfärg: Blond
  • Ögonfärg: Blå
  • Livslång önskan: Höjdare på heminredning
emmachk
0

Visst, Emma klarade sig bra. Hon hade inte mycket simdaler på sitt konto. Sisådär 600 spänn. Men stugan fungerade fint. Iallafall tills vidare. Men Emmas drömhus låg någon annanstans i närheten. Ett hus som var alldeles nybyggt. Som hade en färdig och vacker inredning. Byggt av hennes stora förebild. Den största arkitekten av dom alla.

Men kostnaden för detta hus var stor och hon var osäker på om hon någonsin skulle kunna ha råd med det. Skulle hon klara av att tjäna in tillräckligt med pengar? Huset som hon ville bilda familj i. Som skulle ge henne en ljusare framtid. Tillsammans med någon hon älskar…

Men en sak i taget… Emma ville börja jobba som arkitekt. Det roligaste hon visste var att inreda andras hem. Men för det jobbet behövde hon en kamera. Och den var ju inte heller gratis.

Så vad skulle hon göra nu? Skaffa ett deltidsjobb? Eller inleda en karriär som hon ändå visste att hon skulle lämna med tiden?

emmachk
0

Emma bestämde sig för att ta det säkra före det osäkra. Hon skaffade ett heltidsjobb på affärsverksamheten i stan. Hon utnyttjade sin karismatiska egenskap och ringde upp chefen för att försöka hamna på hans goda sida direkt. Hon behövde pengarna snabbt. Och det nu.

emmachk
0

Emma kämpade sig igenom vardagarna på det trista jobbet. Hon kom på god hand med chefen även om han var lite av en otrevlig typ. Om kvällarna satt hon vid sitt ritbord och övade på sin målningsfärdighet. Den skulle behövas om hon skulle bli så bra som hon strävade efter.

Hon bestämde sig för att försöka dekorera sin stuga för hon skulle antagligen få bo kvar där ett bra tag. Men då så billigt som möjligt. Hon ville spara allt hon kunde till att köpa en kamera för att kunna starta sin drömkarriär.

Och då kanske hennes drömhus skulle vara inom räckhåll… Om hon hade tur!

emmachk
0

Utan några som helst tankar på det motsatta könet så träffade Emma en kille. En stor och stark men väldigt snäll man vid namn Arne Claresvärd. Emma hade otroligt roligt på deras första dejt. Men det fanns ett litet problem… Han var en vampyr.

(Ursäkta den mörka bilden!)

emmachk
0

Efter tre dejter med Arne så kunde inte Emma motstå honom längre. Trots hans "brister". Emma och Arne blev ett par.

emmachk
0

Efter en rätt så rejäl bonus från en befodran på jobbet så bestämde sig Emma för att göra något lite mer drastiskt för att följa sina drömmar… Efter återkommande besök på Köp och Sälj-marknaden i stan i hopp om att hitta en Hikon-kamera utan resultat så bokade hon en snabb resa till Egypten. Luspank och med ett leende på läpparna for Emma direkt hem igen. Nu kunde hennes riktiga karriär börja!

emmachk
0

Det kändes som att alla bitar höll på att falla på plats för Emma just nu. Så hon bjöd ut Arne på en sista dejt. För nu visste hon att hon ville spendera resten av sitt liv med honom. Så under stjärnhimlen vid en sprakande brasa på Redwoodtoppens utkiksplats blev Emma och Arne förlovade.

emmachk
0

Meh! Märkte först nu att jag har stavat fel i rubriken! Sorry för det. Fortsätter imorgon :) Då ska dom förhoppningsvis ha en liten bröllopsfest! ;)

Hallonsmurfen
0

följer!

Medarbetare på Pokémon iFokus

myismyname
1

#8 Jag har fixat det åt dig! Skrattande

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

BunnyWunny
0

följer

Always <3

emmachk
0

Tack, myismyname! Skrattande

emmachk
0

Och så småningom så kom den stora dagen. Emma hade haft en urkul kväll tillsammans med sina få men nära vänner, Maja och Jennifer, på hennes möhippa. Dom hade visserligen inga större tillgångar att lyxa till festen med men det blev en mysig och familjiär tillställning i den djupa skogen intill stugan.

emmachk
0

Dagarna gick och Emma ville först tro att detta var hennes framtid. Med Arne. Men bara några dagar efter bröllopet så kände hon annat. Arne gjorde allt för Emma och drack till och med ett vampyrbotemedel för att göra henne tillfredställd.

Han offrade sin ungdom för henne. Men kunde hon verkligen leva med någon så mycket äldre än hon själv? Och som dessutom hade en trasslig relation till sina egna söner från ett annat äktenskap? Nej, det kunde inte bli så. Hon ville inte ha det livet. Paret bestämde sig för att gå skilda vägar…

emmachk
0

Emma visste att hon hade gjort rätt beslut. Men bara någon dag efter att Arne hade flyttat ut från stugan så fick hon reda på att hon väntade barn. Arnes barn. Åh, nej! Vad skulle hon göra nu? Hur skulle hon lyckas försörja sig själv och barnet nu? Och hur skulle det gå med karriären och hennes drömhus? Men ändå kunde hon inte låta bli att le. Hon skulle bli mamma!

emmachk
0

TRÅKIGA NYHETER! Rynkar på näsan

Jag klantade till mig. Råkade radera hela denna sparfil när jag skulle spela på en annan sparfil. SUCK! Så jag får väl börja om igen då…

Ok för mig att admin tar bort denna tråd. Läs gärna min nya som kommer upp inom kort! Förvånad

myismyname
0

#16 Det skulle vara himla trist att ta bort hela tråden, tycker jag. Vill du att jag låser tråden istället? Glad

emmachk
0

Gör det, myismyname!

Gaah, skulle radera ett annat spel men raderade då denna. KLANT! Tur att jag inte hann särskilt långt iallafall. Hoppas ni följer min nästa som jag ska vara SUPERNOGA med! Flört

myismyname
0

Då låser jag tråden nu Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer