Lucky Palms vs Sunlit Tides
Har tröttnat lite på dom världar jag har och har funderat länge och väl på vilken ny värld jag ska köpa, antingen Lucky Palms eller Sunlit tides, vilken är mest prisvärld tycker ni?
Eftersom jag inte har Lucky Palms så kan jag inte säga något om den, men jag tycker att Sunlit Tides är jättefint och en jättemysig stad! Jag köpte guldverisionen när den var på rea när den släpptes och den kostade då 3700 SimPoints och tycker absolut att det var värt det! :)
Helt och hållet en smaksak! :D
Jag kan tala för Lucky Palms då, eftersom jag köpte guldversionen av den. :)
För mig var det ingen tvekan egentligen. Lucky Palms var precis något i min smak! Den där härliga Vegaskänslan man får av stället, samt slotmaskinerna man kan spela på och få färdighet av, om jag inte är helt ute och cyklar. :D
Sen blev jag också helt tokig i dom små tomterna ute vid hamnen, som nästan kan liknas med små husbåtar. :D
Känslan av att också bo permanent på något som känns som en semesterort var också jädrigt mysigt, måste jag säga. :)
Att dessutom kunna arrangera något i stilen som bilden jag bifogar var en extra bonus för min del också. Oavsett om det är Liemannen eller någon annan sim. ;)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Lucky Palms på natten, vid det lilla hamnområdet. :D
Utsikt från skolbussen med lite överblick på staden.. insåg att jag inte hade många bilder på själva staden nu när jag bläddrar igenom alla.
åååh, jag vill ju ha båda två xD
Medarbetare på Pokémon iFokus
Lucky palms :3

Åh vad svårt är så sugen på båda, kan inte ni lägga in fler bilder när ni spelar världarna?
#8 Jag ska försöka, men jag testspelar Malice för stunden så är lite upptagen med det. :)
#8 Skulle jag gärna gjort, men tyvärr är alla mina Sims raderade och jag kan inte spela :(
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Hur är det med tomterna, finns det många stora tomter?
I Sunlit Tides så finns det väldigt många stora, fina tomter. Här nedan är några utav dem, men det finns fler lite mer "centralt" (inte för att direkt finns enn centrum i Sunlit Tides, men… :P).

Tänkte eftersom jag gärna bygger stora stall med många tillhörande tomter så vill jag inte bli begränsad :-)
#13 Åh nej , det kan jag med säkerhet säga att du inte är! ;)

ojoj vad svårt att bestämma sig =/
#15 Jo, jag vet vad du menar… När jag köpte Sunlit Tides så velade jag mella den, Lucky Palms och Lunar Lakes… x)
Jag har inte någon av städerna, men blir faktiskt lite mer sugen på Sunlit Tides…