OT - Lägga till typsnitt?
Hej! Jag har hittat ett typsnitt som är likadant som det EA använder i Sims och skulle gärna vilja lägga till det i GIMP. Men nu är det så att jag är inte så datorkunnig och jag undrar om det finns någon som vet hur man gör för att lägga till det där? Jag har laddat ned det men vet bara inte hur man lägger till det…
Tack på förhand!

Menar du den här fonten?
Har du Windows? XP, Vista eller 7?
#1 Ja, fast det var inte där jag laddade ned den.
#2 Vista

#3 Oj, fattade inte att du redan laddat ner den. Trodde du letade den. Jag har windows 7 men kan förklara så gott jag kan. När du laddar ner en font är den oftast i zip-format så du måste packa upp den. När du packat upp så högerklickar du och väljer "Installera" och sedan borde den funka.
#4 Hur packar man upp den?
Fråga Dator ifokus
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hade du haft photoshop hade det varit busenkelt, synd att du har gimp är inte alls insatt i det =/
#7 Det fungerar på samma sätt, för du installerar inte typsnitten i varje program, du installerar dem på datorn.
Vi har en artikel här på TSiF som handlar om installation av nedladdade föremål. I den står det även hur man gör för att packa upp filer. :) Observera att du bara behöver packa upp filer som är i ex. .zip- eller .rar-format. Då jag laddar ner teckensnitt är de oftast inte packade, men huruvida de är det eller ej beror på var man laddar ner dem ifrån. :) För att installera teckensnitt/fonter brukar jag helt enkelt bara droppa filen i Lokal disk -> Windows -> Fonts/Fonter (vet inte exakt vad det står på svenska eftersom jag har win 7 på engelska). Det går snabbast så om man ska installera flera teckensnitt på en gång, och vad jag vet funkar det med alla versioner av Windows. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#9 Okej, jag får testa det! :)

Ja justja det gör man ju, det är olika mönster man installerar genom programmet =)