The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 1266 ggr
lillysam
0

Hjälp med nedladdning?

Jag har ett Sims 3 kvällsnöjen. Allt är perfekt och det är roligt att spela. Jag har länge sett Legacy berättelser här på IF om folk som laddat ner hår och möbler. Jag har alltid beundrat dessa nedladdningarna, men har aldrig tänkt på att ladda ner själv. Tills idag, då ville jag verkligen ha de där fina sakerna man kan ladda ner. Men jag behöver lite hjälp på traven.

Är det olagligt att ladda ner till TS3?
Vad krävs för att man ska kunna ladda ner?
Hur gör man?
Funkar det till alla TS3?

Ni får gärna tipsa om lite länkar till fina hår, kläder, hus och möbler. Jag vet iaf. att man laddar ner från hemsidor. :)

Tacksam för svar!

myismyname
0

1. Nej, det är inte olagligt :) 2. Det beror på vilka filtyper du tänkt ladda ner. Det finns nämligen två olika format för nedladdade saker till TS3; .package och .sims3pack. Läs vår artikel om installation av nedladdade föremål så får du reda på vad som behövs för att installera de olika formaten. :) 3. Det beror på vilken hemsida du laddar ner ifrån. Oftast finns det helt enkelt en knapp som heter Download som du ska klicka på. Följ sedan instruktionerna i artikeln jag nämnde en bit upp. :) 4. Ja, för det mesta. Vissa gamla föremål fungerar inte till uppdateringar som är nyare än expansionen Husdjur, men de allra flesta funkar. Det brukar stå på nedladdningssidan vilken uppdatering man minst måste ha :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

lillysam
0

#1 Tack! Kan du ge tips på något fint hår till småbarn för TS3 I rampjuset?

myismyname
0

#2 Jag kommer inte på något specifikt hår såhär på rak arm, men både Anubis360 och The Sims Resource har många fina hår! Skrattande

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus