The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 3096 ggr
Enivrer
0

Kapplöpningsfärdighet går inte upp!

Hej!

Jag har ett problem med min häst i The Sims 3 husdjur, och det är att dennes kapplöpningsfärdighet inte går upp, utan den har stannat på ca 4 ½ och har stått still där ett bra tag trots att jag i princip spenderar hela dagarna med att öva upp färdigheten. Vad är det för knas som uppstått?

rebeka
0

Det där har hänt för mig en gång. För mig gick det att köra på resetsim så ordnade det till sig :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Enivrer
0

Hur exakt ska jag göra? :)

rebeka
0

#2 Ta fram fuskrutan skriva in "resetsim Förnamn Efternamn" och då ska det nog funka :)

Du ska alltså skriva hästens namn!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Enivrer
0

Provade det, men det funkade inte, det står fortfarande still! :(

rebeka
0

#4 Hm. Har du kollat om det går att öka färdigheten med någon annan häst?

myismyname
0

Ibland kan buggar rätta till sig om man går in i Ändra stad-läget, flyttar ut familjen och flyttar in den igen. Det kan vara värt att prova Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Enivrer
0

#5 Inte med en annan häst (har bara en i den familjen) men däremot går simmens färdigheter upp utan problem.

#6 Ska prova det :)

Enivrer
0

#6 Det funkade inte det heller :(

Enivrer
0

Kanske ska tillägga att det går alldeles utmärkt att bygga upp hoppfärdigheten på samma häst. jag förstår verkligen inte vad som är problemet…. :(

0___0
0

På kapplöppning kan man välja typ jokerträning (Tror det heter så..)

Men då får simmen mer färdighet än hästen! Dock borde hästen få lite färdighet men om du har den pröva då grundläggande eller någon annan! :) Kanske funkar!?

Enivrer
0

#10 Har den inställd på grundläggande träning, det står ändå still :/