The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1889 ggr
exitingsvillemo
2012-10-11 22:19
0

dator-byte och diverse problem...

Köpte en ny burk där det bara ska finnas sims och nu har givetvis bekymmer uppstått.

Jag sparade de viktiga filerna från den gamla datorn, bla installed worlds men när jag försöker installera dom världarna på nya datorn så står det; Misslyckades, kontrollera att du har de senaste uppdateringarna… Enligt startprogrammet har jag de senase uppdateringen. Vad är fel?

Funderar också hur uppdateringarna fungerar när jag inte har internet på nya datorn, trodde den behövde nätet för att kunna uppdatera *korkad* men så kan det ju inte vara, finns väl inget krav på att du ska ha internet för att spelen ska fungera?!

Mitt andra problem är att den nya datorn inte alls verkar gilla sims-spelen. Flera ggr har jag fått avinstallera och installera på nnytt, pga att spelet är igång i ca 2 minuter och sen stängs det ner, med rutan "ett problem har uppstått, programmet stängs ner" eller nåt åt det hållet.

Hjälp! Vill ju spela nu =(

De enda jag har på burken är sims3, djurliv och övernaturligt. Vågar inte installera de andra då den redan laggar så hemskt…

Datorn uppfyller alla krav som spelet har.

[SallysPigge]
2012-10-11 22:44
0

Får jag lov att fråga om det är en stationär dator eller en laptop du köpt?

Sedan räcker det inte alltid att datorn just klarar alla krav som spelet behöver, utan man bör helst lägga till mer än så för att det ska bli bra.

rebeka
2012-10-11 22:52
0

För att spelen ska fungera behöver du inte internet, men för att uppdatera spelet behöver du det :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

myismyname
2012-10-11 22:54
0

Du måste ha internet för att kunna ladda ner speluppdateringarna. Glad Du har rätt i att man inte ska behöva ha internet för att spelet ska fungera, och det behöver man inte heller, OM man kan klara sig utan custom content och speluppdateringar. Flört

Att spelet stängs ner tror jag beror på att datorn inte klarar prestantakraven för TS3, eller så kanske det är så att du behöver uppdatera grafikkortets drivrutiner. Har du kollat drivrutinerna? Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
2012-10-11 22:55
0

Hoppsan, Rebecca hann före med info om uppdateringarna! Glad

exitingsvillemo
2012-10-11 23:10
0

Det är en stationär dator och datorn ska klara spelet utan bekymmer, det är samma "allt" som på den gamla laptopen och på den har jag alla exp och de flesta prylpaket installerade utan bekymmer.

drivrutinerna vet jag inte, hur kollar jag det? Men spelet fungerar ibland, så skulle ngt va fel där så borde det väl inte funka alls eller?

På fm idag spelade jag ett par timmar utan problem, när jag sen gjorde ett försök att spla nu på kvällen så la den ner spelet efter 1-2 minuter…

Anledningen till att jag inte har nät på den nya, (som är en bättre begagnad) är för att den, av ngn anledning inte hittar routern… Också ngt jag funderar över anledningen till…

Teknik är underbart… När det fungerar utan krångel!!! SkrikandesCool

myismyname
2012-10-11 23:23
0

#5 Vad har du för operativsystem? Hur man gör för att kolla det varierar med operativsystemen Glad

Det låter himla konstigt att det fungerar ibland och ibland inte… :/