The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2229 ggr
[SimonJennah]
0

Spelet fryser

Mitt The Sims 3 fryser fast. Animationer i bakgrunden rör sig, till exempel flygande z från någon som sover och så, musen går att flytta, men allt annat är fryst och det går inte att göra något förrän det släppt igen. Det tar allt mellan ett par sekunder till flera minuter och vissa dagar är det oftare än annars.

Vad kan jag göra åt det? Går det över när jag skaffat en bättre dator?

Passar även på att fråga om någon vet var man kan se en lista på alla smådjur man kan fånga in i The Sims 3, finns det kaniner?

[SimonJennah]
0

Såg nu att det redan fanns en del trådar. Kolalr i dessa om det finns något svar, men ni är välkomna att svara här också.

Shalin
1

Jag fick igår lära mig att det kan bero på vilken java man har installerad. Jag hade först 32 bitars men det ska vara 64 bitars. Vissa har dessutom båda men då kan dessa krocka och skapa problem för hela datorn. Jag kunde inte testa sims efter jag installerat den rätta versionen av java tyvärr. Men med minecraft flöt det på så GRYMT mycket bättre.

Ska snart få ny dator nämligen så bryr mig inte om att testa sims ännu trots att jag är nyfiken :P Men du kan ju testa om du vill :D

heatherm
0

Jag har ett knep som kan funka som jag har kört med! men då måste man ha modet "Mastecontroller". 

Om man har det så ska man först välja en familj, tryck på kartan så du ser hela staden, tryck på statshuset och sen ett alternativ som heter "nraas ---> mastercontroller, sen väljer man stad och sen finns det ett alternativ som säger "återställ stad" då återställs aaaallt i den staden iklusive simmar, och då kan evenuella fel rättas till igen :) jag hade det problemet innan att det laggade en massor..men när jag gjorde detta knepet så funkade det faktist! :)

Jag får som sagt inte lägga ut modet här, men det kan finns i tråden "mods och downloads" :)