Tips-husbyggen!
Hej alla!
Jag har spelat sims i hur många år som helst, men aldrig varit särskilt bra på att bygga hus. Rättare sagt- jag är helt värdelös! Rummen blir för stora, för fyrkantiga, för tråkiga. Och när jag väl gör något spännande så går det bara åt pipsvängen ändå!
Så- någon som har några bra tips för husbyggen? Kan vara allt från att "placera buskarna där" eller "lägg golvet si och så" eller "sätt spisen där istället för där"… Hoppas ni fattar! :)
Det gamla ordspråket "övning ger färdighet" Jag har heller inte varit speciellt bra på och bygga, men bygger man med jämna mellanrum så blir man bättre och bättre.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tänk litet! Gör små hus istället för stora till en början :)
Det tycker då jag är enklare.
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Testa att planera innan du bygger, så att du har en idé om hur det ska se ut, istället för att bara bygga lite på måfå.
Kanske hämta inspiration från ett grannhus som du tycker är fint eller googla och se om du hittar en fin liten stuga eller liknande! :)
Ett tips för att få rummen lagom stora är att placera ut möblerna innan du bygger väggarna till ett rum. Då får du möblerna som du vill och slipper överdrivet stora rum eftersom du ser var väggarna ska vara.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
jag var inte heller så super bra, men nu börjar jag bli nöjd med mina hus, och ofta brukar jag planera ut hus som jag skissar ner i ett block och sen gör det på TS då brukar dom bli väldigt snygga :)
Ett tips från mig om dud inte tycker att utsiden ser så bra ut är att fixa lite teränng, träd buskar och blommor runt omkring. Nästan alla hus ser felplacerade ut på en helt platt och tom tomt :)
Ett sätt att få huset att kännas mer hemtrevligt är att sätta ut mycket småsaker, t.ex tidningar, skålar, badrumssaker, tavlor och ljusstakar så blir det mysigare och inte så tomt. Finns dessutom mycket fint att ladda ner på många sidor c: