Egyptenresa
Jag hade två simmar på resa i Egypten, och då deras tre dagar var över, åkte de hem. De var inne i en pyramid när resan avslutades (den längst bort, vid ett berg).
Nu vill jag åka tillbaka med dem (flera dagar senare), men när jag kommer till Egypten så är de inte där.
Jag hamnar i samma pyramid de var i när förra resan avslutades, men de finns ingenstans, och deras ansikten, behov, önskningar osv. finns inte nere i menyn.
Jag har varit till Egypten tre gånger förut (deras förra resa + två gånger med en annan sim), och det här har aldrig hänt förut.
Vad är felet?
Så hände det sist jag var i just Egypten. Vet inte hur många gånger jag varit där, men de har då aldrig krånglat så förut. Fick stänga av utan att spara. Vill gärna veta vad felet var, jag med.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hmm, det låter som en bugg. Har du provat resetsim kommandot? Att resa kan ju korruptera sparfilerna, därför ska man alltid spara innan man åker utomlands.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Vad är resetsim?
Jag sparade och stängde av spelet igårkväll, och reste alldeles efter att jag startat upp spelet idag. Jag prövade en gång till, samma resultat.
Reser jag däremot någon annanstans (där jag inte varit förut), så går det utmärkt.
#3 Har du provat att resa någonannanstans, åka hem och efter det prova Egypten igen?
Jag vet inte riktigt, griper efter halmstrån här. Men ibland uppstår rejäla buggar när simmarna reser, tråkigt nog..
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Så, för att ni ska förstå lättare så kan jag säga att simmarna heter Richard och Isabella. En gång var de i Egypten tillsammans, och resan tog slut när de utforskade Himlens Pyramid (den uppe i bergen). När jag sedan försökte komma tillbaka till Egypten några dagar senare, med båda simmarna, hamnade jag i Himlens Pyramid, precis där de var när förra resan tog slut, men de är inte någonstans, det finns inga simmar i menyn. Jag tar istället bara Richard på resa dit, och det går utmärkt. Han kommer hem efter några dagar, och sedan försöker jag bara åka igen. Bara Richard - går utmärkt. Bara Isabella - jag hamnar där Richards resa tog slut (lägret), men ingen sim i menyn. Båda två (oavsett vem som beställer resan) - fungerar inte, de är inte där. Så vad gör jag?