Angående poseplayer?
Hej!
Det här med poseplayer osv, har hört att det kan vara farligt för datan? Att den kan typ krascha om man laddar ner pose player?
Kan ju bero på vad man har för data, jag har en stationär dator som är rätt gammal men den är bra och snabb!
Jag har laddat ner det på min andra dator, bärbar. Men då spelet ej funkar längre på den datan ( konstigt ) så får jag ha det på min stationära istället!
Finns det risker med att ladda ner poseplayer? Och hur stora är dessa risker då? Vill ju inte precis krascha min dator, eller göra den otroligt seg.
Jag känner inte till ett enda fall där någons dator kraschat av någon mod någonsin. Däremot vet jag att en del mods kan få spelet att krascha, men det är en helt annan sak. 
Om spelet kraschar beror det oftast på att man använder en mod som inte stöder den senaste uppdateringen av Sims, eller att man har två olika mods som "krockar" med varandra (man kan enbart ha en mod som påverkar ex. vattenfärgen åt gången. Sätter man dit en till mod som också påverkar vattenfärgen kan det uppstå fel).
Jag har haft Pose Player väldigt länge och har inte haft några problem med den alls! 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jag har precis som #1 bara goda erfarenheter med poseplayer och det är ett väldigt användbart verktyg för fotografier, sims serier eller till och med i machinemas (om man vill göra en sådan). Så jag tycker du ska ladda ner och testa :) Det "värsta" som kan hända med mods som förstör spelet eller dålig cc är att man får installera om bara. Håller med om allt #1 säger :)
http://nessiesvarld.wordpress.com
Ja okej! HEHEH, joo jag gillar att fotografera osv på sims (y' Hörde av en kompis att det finns en mod som kan gör att man kan ha hur många djur som helst? Men det borde ju ta upp hela skärmen, egentligen. Men så sa hon att man kan göra så man bara har en rad o då kan bläddra. Vet ni om det finns ngn sådan mod som gör detta? :) Det verkar ju underbart att ha iaf lite fler djur än 6-7 st, Speciellt om man nu vill låtsas ha "uppfödning" av något slag! ^^
Och poseplayer, tar det mycket plats på datorn? :)
Nej poseplayer tar inte upp alls mycket plats :) Det gör inte heller spelet segt eller så. Dock vet jag inte hur det är med andra som har poseplayern installerad, men när jag installerade det så "försvann" Sims-introt till spelet, den videon som kommer upp när man startar. Jag kommer direkt till loadingscreenen, vilket iofs kan vara rätt skönt då jag ändå brukar hoppa över videon.Det är det enda jag märkt som gör någon större skillnad i mitt spel, förutom att man kan posa simmarna på olika sätt. ;) Det är den enda modden jag faktiskt vågat installera till spelet, så om du vill tycker jag att du ska köra på! =) Lycka till!
Någon djurmod så att man kan ha hur många djur som helst känner jag tyvärr inte till, men däremot har jag hört om moddar som gör att man kan ha fler än 8 st i sitt hushåll (och då antar jag att djur är inräknat). Googla :)
#3 Det är en core mod :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#4 Just det att spelet automatiskt skippar introfilmen har ingenting med Pose Player att göra.
Förmodligen har du laddat ner en färdig Mods-mapp härifrån, och när man gör det följer det med två .package-filer som är till för att man snabbt ska se om Mods-mappen fungerar som den ska. En av dessa är "nointro.package" som gör att introfilmen hoppas över. Om du skulle vilja ha villbaka introt är det bara att radera den filen från Package-mappen. 
Såhär står det om "nointro.package" på MDS hemsida:
- "nointro.package: The No Intro will eliminate the EA Intro video before the game starts loading, which makes it very quick and easy to see if things are setup properly. If the plumbob animation and intro videos no longer play (you go straight to the loading screen), then you know your .package file content is working!"
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#7: Alltså i så fall har jag lagt den fel för min hoppar inte över introt… Vart ska man lägga den?
4: Åh awesome! Ska prova det nu (Y) märker jag att den skulle sega datorn på något vis avinstallerar jag det bara! :)
#6 - Hm.. Core mod? ^^
#8 Vet inte själv så noga, men testa och lägg den i modsmappen.
#9 Vi har en artikel här om Core mods.