The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1323 ggr
Mumsing
0

Familjen Klimp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag tagit mod och börjat på en legacy, jag med! ( okej, min kompis övertalade mig… ) 
Jag har lite egna regler i min legacy. Jag är verkligen dålig på att bygga hus så jag föredrar att köpa hus och sedan låta dom inreda själva för pengarna dom tjänar in.
Sen har jag hunnit spela lite nu så jag kör en snabb genomgång till där jag är idag. Hoppas ni gillar den! Skrattande

Det här är Emanuel (grundaren) och hans fru Maggan. Maggan och Emanuel träffades genom jobbet, inom idrott! 
Dom flyttade tidigt ihop och Maggan berättade att hennes dröm var att ha många barn, så dom väntade inte länge innan lille Maximilian kom till världen!

Mumsing
0

Här är en bild på Maximilian, 3 år. Skrattande

Mumsing
0

Maximilian har börjat växa till sig och Maggan börja känna ett sug efter fler barn. Emanuel satsar helhjärtat på jobbet och försöka hinna med sin lilla familj, inklusive boxern dom har vid namn Ringo!

Mida
0

Följer! :D

Mumsing
1

Ringo och Emanuel!
Maggan har precis fått reda på att hon är gravid.
Emanuel hinner knappt hem förrän hon slänger sig i hans armar och berättar den goda nyheten. Maximilian verkar också glad när han får veta att han ska få en syster eller bror Skrattande

Mumsing
0

Det blev tvillingar! Döttrarna Emma och Emelie fick se världen för första gången och tiden går snabbt när man har roligt. Jag har tyvärr inga bilder från deras bebistid men jag har ganska nytagna på när dom blev småbarn, så långt har jag kommit! 

På bilden är det Emelie.

Mumsing
0

Här har vi Emma. Hon är lite grinigare än sin syster, och hon fullkomligt älskar att vara ute!

Mumsing
0

Det finns ingen tvekan om att Maximilian har tagit sin faders kärlek mest av barnen. Döttrarna håller sig helst för sig själv i deras barnrum, medan Maximilian frågar efter pappa så fort han åkt till jobbet eller är på en match.

Mumsing
0

Vi säger grattis till Maximilian! Äntligen får han komma och gå lite som han vill, skolan börjar och han får lättare att skaffa nya vänner. 
Han firades med tårta och kalas, med enbart familjen. Som födelsedagspresent hade hans mor och far, Emanuel och Maggan, ordnat ett rum åt honom.

Mumsing
1

Rummet från ena hållet..

Mumsing
1

Rummet från andra hållet.

Det är inte lätt att underhålla 3 barn med enbart Emanuels lilla lön, räkningarna blir fler och Maggan lyckas inte finna något arbete. Fast det gör inte henne något, hon har ingenting emot att stanna hemma och pyssla med barnen och sköta hemmet.

Därför har Emanuel börjat träna Ringo i att finna föremål som ädelstenar, metaller och liknande som de kan sälja för en rimlig summa.

Mumsing
1

Jag vet att legacyn är lite flummig just nu, och att ni inte vet några egenskaper ännu. Men jag kan berätta lite kort om allihopa;

EMANUEL KLIMP: Idrottsälskande familjefar och hundälskare.

MAGGAN KLIMP: Hemmafru som älskar sin familj mer än allt annat.

MAXIMILIAN KLIMP: Överkänslig, god och lättimponerad pojke.

EMELIE KLIMP: Musikälskande vänlig dotter. 

EMMA KLIMP: grinig naturälskare.

Det är vad jag vet just nu. Men det blir mycket lättare sedan när jag börjar med generation 2.

Mumsing
0

Maximilian har gått sin första dag i skolan. Han har redan träffat några trevliga klasskamrater och lärare. Maggan är så stolt när hon ser honom komma hem, slänga av sig ryggsäcken och sätta igång med läxorna direkt.

Mumsing
0

När tvillingarna sover och pappa jobbar sent får Maximilian och Maggan lite tid att småprata och äta goa pannkakor!