Familjen Ronson
Nervös så ska jag presentera Familjen Ronson, som just nu bara består av en individ, Jane Ronson. Hennes livslånga önskan är att bli en Internationell Superspion och hon kommer kämpa hårt för att uppnå den!
Ungdomen Jane Ronson är Atletisk, Karismatisk, Virtuos, Ambitiös och Vänlig. Hennes favoriträtt är Höstsallad, hon älskar pop och färgen havsblå. Hon klär sig gärna i blått och vitt!
Jag har inga expansionpacks, så kör bara med orginalspelet The Sims 3, men antar att det funkar ^^. Jag kommer uppdatera så ofta jag kan med både text och bilder (förhoppningsvis…).
Detta är då Jane Ronson. :)
Jane tog en taxi till polisstationen och inlädde en karriär inom poliskåren och jobbar nu som Tjallare. Jane är väldigt nöjd med jobbet och tycker inte att hon behöver stiga upp alltför tidigt då jobbet inte börjar förrän klockan 9.
När Jane ändå var nere i stan så passade hon på att gå till stadsparken för att träffa några nya vänner. Direkt så ser hon en man i samma ålder som henne och presenterar sig vänligt. Hon får reda på att han heter Stiles McGraw, att han är rik, älskar naturen, sparsam, lättsovare och en ensamvarg. (Men eftersom han är rik så får man inte flytta ihop, men det behövs ju inte :P) Jane fattar snabbt tycke om Stiles och vill bli tillsammans, men hon är lite för tidig med att erkänna sin attraktion så Stiles backar undan och tycker att Jane är konstig.
Följer :) jag tycker du använder välvalda ord och det låter redan väldigt bra :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#3 Åh tack så mycket! Så kul att du följer! :D
Jane kände att det inte riktigt var rätt med Stiles, så hon gick modigt till Stiles hus och gjorde slut. (Eller om det var jag…) Stiles var en sådan ensamvarg och brydde sig inte särskilt mycket om Jane och nekade till nästan alls, och tyckte att Jane var jobbig och konstig. Jane blev ledsen för att hon förlorade en nära vän men hon jobbar nu på att hitta en ny partner!
Följer! :)
följer! :)
#11, #12 så kul! :D
Nu har jag byggt ut lite åt Jane, och nu liknar det en (väldigt) liten stuga haha! Jane har nu endast 0 simdaler kvar och jobbar på att kanske få en löneförhöjning och befodras ytterliggare en gång. Jag måste och kämpa på med att skaffa en partner åt Jane som snart blir vuxen!
Janes stuga har nu fått golv, fullständiga väggar och dörrar samt lite väggbeklädnad. Hon fortfarande så saknas lite färg på väggarna i 'köket' men det är nästa mål. Heh.
Och hon klarar sig faktiskt utan bord, för hon sitter på toan och äter. Jag tyckte det såg väldigt roligt ut första gången jag såg det haha! o.o
Nu har Jane fått sin första lilla gravidmage! :D Lite rolig bild med en klänning, hennes polisskor och polishatt hehe. :) Jane vill få en liten flicka och det vill jag också :) Hon har fått ledigt de kommande 4 arbetsdagarna (usch, lite pengar men hoppas det går bra.. :/)
Känner att jag uppdaterar ganska ofta haha. Det går ganska segt framåt men men :D
Det blev en flicka! Hon heter Hedvig och föddes som ett geni (hehe det låter ju väldigt proffsigt) och hon älskar naturen. Är jättenöjd över egenskaperna! :) Det kommer bli mycket dyrt om både Leighton (som för övrigt har flyttat in till Jane och bidrog med 1800 simdaler) och Jane ska jobba varje dag, så att det kommer behövas en barnvakt. Jane har ju sin livslånga önskan att bli en superspion, en Leighton har ingen karriärönskan utan vill uppfostra 5 barn till tonåringar, så han kanske får säga upp sig som småbarnstränare.. ;)
Nu när Leighton flyttade in och lilla Hedvig föddes så byggde jag ut stugan lite. Leighton slutade också på sitt jobb, men jag tror att han ska skaffa sig ett jobb, eventuellt ett deltidsjobb, när Hedvig är barn. Om det inte blir mer bebisar, såklart. (;
Hedvigs favoritfärg är "Skär" så hennes rum är rosa hehe.. Jag gillar också rosa så… :)
Leighton är vuxen! Åh, är lite kär i honom själv, han är så perfekt
Han har de bästa egenskaperna typ och ja hehe… Han är trevlig och vill kyssa och massera Jane hela tiden, och Jane tänker bara på att få befodran hehe 
Han virade sin "födelsedag" hemma utan gäster för att ordna ett födelsedagsparty skulle vara för dyrt. Han skulle precis byta blöja och gosa med Hedvig när han bestämde sig för att fylla år så hon började skrika. Syns dock inte på bilden :)
Följer :) Gillar faktiskt denna!
Följer :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#23, #24 Åh vad roligt!
Hedvig är nu ett småbarn! Hon blev ganska söt och jag gillar fortfarande hennes egenskaper Geni och att hon Älskar Naturen. Väldigt praktiskt för de blir på extra bra humör när man tex går till parken haha!
Kronofogden var här nyss också. Hade inte betalat mina räkningar för att jag byggde ut lite och då fick jag bara 3 simdaler kvar. Det var tydligen kvarterets "bussiga" kronofogde som var på besök och jag kanske ska vara nöjd att hon bara tog 2 stolar? Hehe… Har inte ens målat väggarna eller lagt ut något golv, fortfarande 3 simdaler kvar. Kanske inte var så bra att säga upp Leighton från sitt jobb ändå… Hehe. Fast barnvakten skulle ha blivit dyrare tror jag..
Följer :)
vill bara tipsa dig om det gratis golvet och tapeten :) (golvet finns i träkategorien, tapeten tror jag finns på övrigt ;))
Te sunt non solus ♥
Barnvakt är rätt billigt, tror det kostar runt 75 simdaler om dagen. Så om du har en sim som jobbar hamnar de ändå på plussidan och blir den dessutrom befordrad, vilket de borde bli mycket i början då det är det som ger pengar, så borde du klara dig bra med barnvakten! Jag har alltid haft barnvakt och fortfarande tjänat mer än jag förlorat.
#26 Jag letade men hittade inget :/
#27 Åh, jo när jag tänker efter. Men också så har de mindre tid till barnen (hehe) och kan inte lära dem gå/prata osv… ^^
Nu har Jane blivit vuxen och jag börjar fundera på att skaffa ett till barn i Familjen Ronson :) Kanske någon gång. Har förresten en fråga, blir automatiskt den förstfödda den som ska skapa nya generationer eller får man välja..?
Man får välja vem som ska föra generationen vidare, så länge de har blodsband till föräldrarna :)
Följer