The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1575 ggr
Aily
0

Vad gör du?

Hej alla Simmare!

Det var ett tag sedan jag skrev här. Hårddisken med Sims och alla mina familjer gick sönder för några månader sedan. Det gjorde mig tämligen besviken. Det må bara vara ett spel, men vi lägger ner ganska mycket tid på det, eller hur?

Så, till min fråga: Vad nördar du ner dig med i Sims just nu? Glad

Linnsan91
0

Jag spelar mitt Legacy (Gordon-familjen) och varvar det med lite husbygge! :D Tittar runt lite på youtube ibland och imponeras av hur duktiga många är på att bygga och vilket sinne dom har för design! :D

Aily
0

Ja, det är kul att se hur andra byggt och hitta inspiration. Jag minns att jag var mäkta stolt över min Skånegård, som jag byggde i somras. Men den finns tyvärr bara kvar som ett minne.

Funderar dock på att bygga om den, och då göra den mer simsvänlig. :)

Linnsan91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken underbar gård! Jag tycker verkligen du ska göra en liknande igen! Den ser ju ut att vara i lagom storlek också med en mysig trädgård och bron är ju jättefin! :) Gör det! :D

Här är ett pågående husbygge som jag är ganska stolt över :) Det är tänkt att ha en modern stil med mycket ljust och massor av fönster. Använde Constrainfloorelevation och justerade väggarna och nivåerna. Första försöket och det är jättekul, men pyssligt att få ihop alla nivåerna så att det blir rätt och spelbart:P Nu gäller det bara att få ihop resten av detaljerna.. Tungan ute

Aily
0

Coolt! Och den moderna känslan har du verkligen fångat! Glad

Läckert med den osymetriska formen.

Linnsan91
0

Tack! Tyst Mm, och när jag bygger i vanliga fall brukar det bli fyrkanter och "praktiskt-att-spela-i"-hus.  Ibland kan det vara så svårt att få det både snyggt och praktiskt :P Man vill ju gärna inte ha ett kylskåp ivägen för toaletten, eller att duschen täcker tv i rummet bakom och såna dumma saker! Glad

kodex
0

Just nu har jag lite speltorka :)

[SallysPigge]
0

Jag har knappt varit aktiv här själv men jag började bygga på en egen värld häromdagen. :-)

Aily
0

Ja, jag såg det. :)
Jag har verktyget för det, men har bara tittat lite försiktigt på det. Fattade nada! :P
Så jag lade ner det projektet direkt. Kanske dags att göra ett nytt försök…

[SallysPigge]
0

#8 Ja varför inte? :-)