The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 5657 ggr
Aily
0

Nörd-varning utfärdad...

Min man kallar mig nörd och mina döttrar kallar mig fjortis. Det är snudd på att jag känner mig stolt. Nu ska jag bara sätta igång en egen Legacy igen också, sen är lyckan total. Skrattande

Sitter och funderar över hur jag ska begränsa mig för att få en lyckad Legacy i TS3. Har ni några bra förslag?

Så här långt har jag kommit:

Första simmen kommer att vara en Man.
Förstfödda pojken kommer att bli arvtagaren.
Mamman får inte äta frukt för att könsbestämma barnet.
Alla egenskaper och Högsta livsönskan kommer att slumpas. Antingen med tärning eller inbyggd slumpning.
Livsönskningen kommer att ha högsta prioritet.

SimsBrooke
0

Du kan ju ha att du ska komma upp i flera generationer.

Legacyn är ju 10 generationer men du kan ju välja att ha fler =)

Att få så många barn som det bara går med grundaren och den du spelar med =) Själv gjorde jag så att en av mina simmar fick 13 barn varav två par är tvillingpar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

Åh, jag älskar att hitta på egna regler till Legacyfamiljer! :D

En sak som jag körde med på min var att alla skulle ärva ögonfärgen. Det var kanske lättare i Sims 2, men det borde gå någorlunda även i Sims 3. :D

Ingen sim får ha samma livsambition? Två simmar i samma generation ska gifta sig och få barn, inte bara arvtagaren utan även ett syskon? Det blir en utmaning. :D Hålla liv i en Legacy av husdjur vid sidan av familjen? Det vill säga, skapa grundsimmen tillsammans med en eller två hundar vars blodslinje också ska gå vidare? :)

Jag kan säkert komma på mer, men jag har lite hjärnsläpp för stunden och håller på att installera Kingdoms of Amalur Reckoning så jag är lite disträ. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[SallysPigge]
0

Nä du är ingen nöd eller fjortis, i så fall är jag det med :-P

Aily
0

#3 Hehe… Men jag förnekar det inte. Det är faktiskt lite fjortisvarning på mig, och nörd är jag absolut. Jag snöar snabbt in på saker. Cool

Geek is cool!

[SallysPigge]
0

#4 Ha ha säg det till min dotter, för hon är en GLEEK men jag kallar henne jämt för GEEK och det gillar hon inte. :-)

Aily
0

Att ingen får ha samma livsambition är ju lite spännande. Jag använder ju tärning för Livsambitionen, så skulle der råka hända sig att det blir samma kan man ju slå tärningen igen. Game Over är för tråkigt.

Ja, det kanske är dags att skaffa en massa ungar? Mina simmar får inte alltid barn… för de är oftast gay. Fånigt, jag vet… Men jag är ju inte Yaoi Fangirl för intet… Tungan ute

Kanske en häst i stället… Cool

Kommer inte använda några "lyckopoäng" att köpa fördelar för heller.

Aily
0

Kommer använda en T20 för val av Karriär också, och använda ordningen som finns representerad på wiki. 19 och 20 blir omslag helt enkelt.

Mitchika
0

#6 Mina simmar är oftast gay dom med! :D I alla fall killarna, är också Yaoi Fangirl här. :D Eithan är ett vanligt exempel, som dyker upp titt som tätt i mina trådar här på siten. :)

Att låta bli att använda lyckopoäng för fördelar blir ju också en kul utmaning. :D

#7 Det lät jättekul!! :O Det måste jag komma ihåg att göra någon gång också! :D Lämna ingenting åt en själv, utan låta slumpen avgöra det mesta. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Namiko
1

Här är det också nästan bara gay-simmar, brukar i vanliga fall bara spela på tjejer och dom får alltid bara döttrar :P Har en familj på 7 pers där alla är tjejer. Nu spelar jag för första gången på länge med ett hetero-par som har massor med barn som jag inte kontrollerar könet på.

Jag spelar inte legacy men har gjort min utmaning att jag inte får kontrollera könet på barnen, jag får inte köpa företag (brukar vara min huvudsakliga inkomst annars) och jag ska fokusera mer på deras fritid än att komma framåt i karriären då jag annars får alldeles för mycket pengar snabbt och det blir jag enormt uttråkad av. Nu när jag har en stor familj och rätt dåliga jobb till föräldrarna har jag knappt pengar så det räcker till hembiträdet och det märks att jag måste kämpa mer för att få simmarna att må bra och ha råd att uppgradera möblerna.

Mina utmaningar går helt enkelt ut på att göra spelet svårare och ge simmarna mer intressanta liv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Aily
0

*Inte köpa några företag. Det är en bra sak också. :)

Aily
0

Så, nu har jag nog satt upp ok regler för att tidvis svettas. Flört

REGLER

• Förstfödda sonen kommer att vara arvingen.
  • Inte könsbestämma barnet.
  • Alla egenskaper och Högsta livsönskan kommer att slumpas. (Tärning eller inbyggd slumpning.)
  • Högsta livsönskan kommer att ha högsta prioritet.
  • Ingen sim inblandad i legacyutmaningen får ha samma livsambition. (För att undvika Game Over för lätt, får jag slå om tärningen om samma ambition skulle komma.)
  • Eftersom alla egenskaper slumpas, kan det finnas en egenskap som passar för en hobby. Gör det det, måste de ägna sig åt den också. (tex. måla, då måste de måla på fritiden också. Duktiga på att rida, då måste de satsa på att skaffa en häst också… osv)
  • Inte köpa några fördelar med lyckopoäng.
  • Slumpa val av Karriär med en T20. (19 o 20 är omslag)
  • Inte köpa några företag.

[SallysPigge]
0

#11 Jag förstår inte T20 vad menas med det? Skäms

Aily
0

Förlåt, T20 betyder Tärning 20. Det är en tärning med 20 sidor, i stället för de vanliga med sex som är bruklig i sällskapsspel.

T20

[SallysPigge]
0

#13 Ok :-D

målle
0

Förstod inte heller vad en T20 var Skrattande och vad jag undrar nu då jag fått veta vad en T20 är är hur du slumpar fram en karriär med hjälp av den? GladObestämd

Aily
0

1. Kulinarisk karriär - Lilla Korsika och på Hugges Fritös
2. Musikkarriär - Wilsonoffs folkteater
3. Sjukvårdskarriär – Helga Mjältes sjukhus
4. Journlistkarriär – Dombums Kontorsbyggnad
5. Affärskarriär - Dombums Kontorsbyggnad
6. Politisk karriär – Stadhuset
7. Vetenskapskarriär - Markövertagföretagens forskningsanläggning
8. Poliskårskarriär – Polishuset
9. Proffsidrottskarriär - Lamornas hedersarena
10. Militärkarriär - Fort Vättens militärbas
11. Kriminell karriär – Enastående medborgares lagerföretag
12. Brandmanskarriär - Brandstationen
13. Spökjägarkarriär - Ingen arbetbyggnad
14. Stylistkarriär - Salongen
15. Arkitektkarriär - Ingen arbetbyggnad
16. Detektivkarriär - Ingen arbetsbyggnad
17. Utbildningkarriär - Kommunala skolan för begåvade barn
18. Omslag
19. Omslag
20. Omslag

Jag tror jag fått med alla karriärer här… Missat någon?

Aily
0

Heh… började titta runt lite. Finns ju ganska många karriärer. Får kanske använda en annan tärning. :P

Aily
0

Nu har jag en lista med 38 olika karriärer. De klassiska yrkena, Deltidsjobb, Drömjobb och I rampljuset. Det blev hela 38 olika yrken. Men I rempljuset är ju så nytt att jag förmodligen missat något där. Jag får helt enkelt rätta till saker efterhand som jag stöter på nya saker.

Men en T4+T10 borde bli bra för att slumpa karriär i varje fall. Förutsatt att de inte har en viss karriär som mål i livet.

Linnsan91
0

Jag är lite nyfiken på hur det gick sen? :) Var det roligt att spela med dessa utmaningar? Och hur gjorde du med barnens livsönskningar? Tog du den som kom först i önskerutan?

Aily
0

Hårddisken med sims gick sönder i somras, så jag kom inte så långt.

Tanken var att ta den första som kom i önskerutan, ja. Och om ingen sådan kom, tärningarna.

Jag gjorde något liknande i sims 2 för många år sedan och det gick också bra. Risken är bara att vissa generationer kan bli jättetröga att spela, för man inte gillar att spela just den simmen. I varje fall jag tappar många poäng där, för allt ska gå fort. Tungan ute

Här är första och andra generationen i varje fall:
Alex DeLegazy

Linnsan91
0

Näää vad jobbigt att hårddisken kraschade!

Aha, jo men jag tycker att det låter ganska spännande. Men som du säger finns ju risken att vissa generationer blir tröga att spela! Det finns en hel del yrken som jag aldrig ens prövat på som spökjägare t.ex.. Men det vore ju egentligen rätt kul om man hade ett familjeträd som har upplevt alla karriärer och livsönskningar som finns i spelet! Det vore nåt.  :P

Kul! Det måste jag läsa :)