The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-expansioner-med-mera
Läst 1531 ggr
[postmortum91]
0

"Aktiva och interaktiva" expansionspaket

Jag har kommit på två nya kategorier på The sims expansionspaket.
Jag har också kommit fram till att jag gillar de aktiva expansionspaketen bättre.

Jag ska berätta vad jag menar:

Aktiva expansionspaket är expansionspaket som ändrar spelet i större grad, det blir med konkreta ändringar. Ex: Destination världen är ett aktivt expansionspaket just för att jag kan ta min/mina simmar till tre andra länder och spela där, köpa semesterhus och möta mumier och göra quest, något som man inte kunde innan.

Interaktiva expansionspaket vill jag kalla exempelvis Leva livet, ingen större konkret ändring händer, mer än att jag kan ha möhippa, bli dagisfröken och skicka iväg barnen på internatskola. Spelet rullar egentligen på som vanligt, utan att jag mer eller mindre märker av detnya expansionspaketet.

Aktiva Expansionspaket är alltså för mig:
Destination världen - man reser, stora ändringar i spelet har gjorts.
Husdjur - Det säger väl sig själv? det springer runt hästar överallt och jag kan ha husdjur.
Övernaturligt - Hela grannskapet blir galet, jag kan spela som mååånga andra varelser där det verkligen påverkar min spelstil och spelupplevelse.

Interaktiva Expansionspaket är då:
Leva livet - Inget större ändras, jag blev besviken när jag fick spelet
Rampljuset - Det enda som ändras är egentligen, du kan "jobba" som artist etc. Inget större förändring i spelet, inget avgörande.

Andra som jag inte vet än:
Kvällsnöjen - Det enda som egentligen blir här är cityliv, men även att man kan vara vampyr som är rätt avgörande. Kanske är ändå aktivt.
Årstider - Här vet jag inte än, själva vädret är inget större förändring för spelkänslan, det är samma bara att simmarna fryser etc. Men jag återkommer när jag spelat det.

Vad tycker ni? Vilka spel gillar ni bäst? Aktiva eller interaktiva spel?

Linnsan91
0

Aktiva förstås! :) Men det är roliga med interaktiva också eftersom de tillför nya funktioner och interaktioner mellan simmarna t.ex. och prylpaketen är ju roliga också. Men som sagt, de aktiva är nog  bäst!

myismyname
0

Jag tycker också att "aktiva" är roligast, mest bara för att omställningen blir så stor! Glad Däremot skulle jag inte välja att döpa kategorierna till just "aktiva" och "interaktiva" expansioner då jag tycker att det är aningen förvirrande. Alla datorspel är interaktiva - annars är de inte datorspel utan enbart typ… en film, eller något annat som inte kräver inblandning av mig, eftersom ordets betydelse enbart handlar om ett samspel dator och människa emellan (jag klickar på något -> datorn reagerar på det, kort sagt) Glad Förstår däremot av din förklaring vad det är du menar med indelningarna! Det är bara namngivningen som virrar till det i min skalle, haha Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus