"Ta bort" låtsaskompis?
Oj, känner mig dum nu, men kan verkligen inte hitta ett sätt att ta bort låtsaskompisarna. :s
Jag spelar legacy och mitt hushåll är fullt. ALLA har låtsaskompisar. Dessa låtsaskompisar gör att simmarna alltid ska prata med dem, leka med dem, osv. Till och med mina åldringar har låtsaskompisarna kvar! Det vad väl gulligt i början, nu är det bara irriterande. Jag gillar dem inte, haha!
Jag har testat att lägga dem i katalogen, men de bara kommer "ut" igen. Finns det något sätt att få bort dem?! Utan att använda moveobjects, helst…
Vänliga Hälsningar Lina
Har ingen aning om det funkar. Det har varit en som har skrivit om detta förut men kommer inte ihåg om personen fick bort dem. Jag känner samma sak.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag brukar aldrig låta "mina" barn leka med låtsaskompisarna alls, just för att jag tycker att de är så irriterande, haha
Låter dem bara leka med dem om jag känner att jag vill spela med en låtsaskompis, vilket inte är särskilt ofta.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#2 men hur gör du för att barnen inte ska leka med låsasvännerna? dem sätter sig ju automatiskt och börjar leka med dessa förbaskade låsasvänner :S
pröva " lämna mig ifred " :)
#3 Bara om man låter barnen "roa sig själva" och inte styr dem. Jag ser till att ha ett gäng andra leksaker framme och gör så att barnen leker med dem istället :) Om de inte leker mycket med dem när de är små verkar det som om de inte leker med dem alls senare i livet.
#4 Mina går bara iväg därifrån då, typ till rummet bredvid… Och om de faktiskt blir en leksak igen går det ju inte att sälja dem, och om jag lägger dem i katalogen tar simmen bara fram dem igen. :s
Vänliga Hälsningar Lina
Man behöver ju inte alls hämta ut dem :)
Haha, jag hatar låtsaskompisarna och låter heller aldrig barnen leka med dem! Kryssar för handlingen direkt när de börjar leka med dem så hinner de inte skapa en bra relation till dem så de "börjar leva" :)
testingcheatsenabled true. Sen klickar du på kompisen och håller in en tangent med en pil på, klicka sen på radera. Tror att det ska funka :)0
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#9 Ah, men jag kör som sagt legacy, då får man inte fuska…
#8 Det är lite svårt när man har fyra barn och fyra vuxna man ska hålla koll på. xD
Vänliga Hälsningar Lina
#8 Jag förstår det, spelar också legacy med stor familj. Därför går det väääldigt långsamt för mig att spela. Vill ju hinna med att njuta av mina simmar också, var och en :)
Haha oj! Testa att typ stänga ner den i nån källare eller något :P
Jag brukar lägga de i en annans ryggsäck haha, för de leker aldrig med andras, så t.ex. kan du lägga alla barnens låtsaskompisar i mammans ryggsäck, då leker de inte eller går runt och är allmänt jobbiga!
#13 Ah, bra tips, tack!
Familjekatalogen har man ju annars, hmm…
Vänliga Hälsningar Lina
Behöver dom äta? Annars kanske man kan svälta dom :P
#14 Familjekatalogen tror jag att jag testa och det inte gick … :)
Jag tycker man borde få ta bort de där låtsaskompisarna, de är jättejobbiga!
Jag har sett att på modthesims.se så kan man ladda ner en mod som gör att man kan sälja låtsaskompisen och köpa en om man skulle ångra sig, funderar på att skaffa den …
#15 Nej, allt de gör är och gå runt, ge simmen mellanmål så den blir tjock, ha kuddkrig med simmen, och gå runt och städa och vara i vägen!
#16 okej. De verkar vara riktigt irriterande ^^
lite OT men hur får dom låtsaskompisar, har aldrig hänt mig :O
Haha låtsaskompisarna är asjobbiga ibland xD
Min sim var bästa vän med sin , men den var visst ond så efter 3sek så var dom ovänner xD
#18 När man får ett barn så står det att man har fått ett gosedjur av en avlägsen släkting.
Man måste ha Leva Livet för att kunna få låtsaskompisar :)
#20 aha tack :D
No prob! (:
känner mig riktigt tursam att mina simmar aldrig fått en låtsaskompis…
#23 om du tittar i brevlådan så står det post och där ligger dem =) hehe. Men det är ganska jobbigt med dem där ibland, barnen sätter sig precis överallt dem sätter sig vid matbordet så nära matbordet dem kan :S
Jag brukar låta bli att öppna brevlådan! :) Då slipper jag dom där presenterna.. Men dom ligger ju fortfarande där så om jag vill ta emot diplom eller andra saker som kan komma på posten så kommer dom ju fram. Hittills har det dock gått rätt bra. Bara ett tips! :)
Jag sätter mina (när de är dockor, när de inte går runt)bakom ett staket med ett golvtak över. Då kan inte barnen ta dem :)
// EE
Jag lägger min i en annans sims ryggsäck :-)