The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1629 ggr
[KKlara]
2012-10-20 17:12
0

Sims stängs ner!

Nej, nu blir jag jättearg och ledsen! Hade spelat jättelänge på legacy och så STÄNGS SIMS NER! Gråter
Blir så trött… Vet inte om jag orkar köra igen, jag han ju komma så långt :(

//klara

[SallysPigge]
2012-10-20 17:14
0

Oj det var inte kul. men sparar du inte ibland under spelandet?

[KKlara]
2012-10-20 17:18
0

Jag gjorde det en gång för det började hacka och jag var rädd att det skulle stängas ner, men det var precis i början så nästen allt jag gjort är borta… :(

Men, nu ska jag ta ett djupt andetag och starta upp sims igen ;) (och spara var 5:te min har jag betsämt)

//Klara

Nosen
2012-10-20 17:26
0

Jag brukar spara varje gång de går och lägger sig och sover. På så vis förlorar jag bara en dag om det skulle stängas ner :)

[SallysPigge]
2012-10-20 17:28
0

Låter bra, eller så fort dom fått barn eller gift sig, eller något.

[KKlara]
2012-10-20 17:33
0

Nej nu blir jag tokig! Hinner spela i 5 MIN och sen stängs det ner igen! Skrikandes
Nu årkar jag inte mer! Får spela mer imorgon i stället!

#3: Smart! :)

[SallysPigge]
2012-10-20 17:35
0

Testa att starta om datorn och spela sedan

myismyname
2012-10-20 18:20
0

Din dator har kanske gått varm? Temperaturen i datorn blir högre om man kör krävande spel en längre tid, och ibland (om fläktarna i datorn inte är helt hundra, blockerade eller ex. dammiga) kan datorn börja bete sig konstigt. Testa stänga av datorn, vänta en halvtimme, starta datorn igen och se om det blir bättre Glad Det är inte säkert att det är det som är problemet, men det skadar inte att testa :)

Det går även att ladda ner program där du kan se CPU-temperaturen (googla bara), så kan du enkelt se om datorn blir för varm. Om jag inte minns galet kan man även se temperaturen om man öppnar BIOS när man startar datorn, men om du är osäker på hur man gör det föreslår jag att du laddar ner ett program istället Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

SimsBrooke
2012-10-20 18:31
0

Spelar du på en stationär? Se till att det inte finns en massa papper eller nått att som kan blockera. Gör så burken har fri luft runt omkring sig på alla fyra sidor =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aily
2012-10-20 19:00
0

Jag efterlyser Auto-Save, och att man ska kunna ställa in tiden för det. Fanns inte det till tvåan? Eller var det ett addon?